Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

14.08.2012

Tūrisms 2012. gada 1. ceturksnī.


2012.gada 1.ceturksnī tika apkalpoti 284.6 tūkst. cilvēku, kas ir par 15.2% vairāk nekā 2011.gada 1.ceturksnī. No visiem apkalpotajiem cilvēkiem 63.6% bija ārvalstu viesi un 36.4% - Latvijas iedzīvotāji, viesu īpatsvara sadalījums bija līdzīgs arī iepriekšējos pārskata periodos. Gan apkalpoto ārvalstu, gan Latvijas iedzīvotāju skaits ir pieaudzis gandrīz vienādi par 15%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2011.gadā.

Kopējais nakšņojumu skaits 2012.gada 1.ceturksnī ir sasniedzis 610.8 tūkst., kas ir par 15% vairāk nekā 2011.gada 1.ceturksnī.
No kopējā apkalpoto ārvalstu viesu skaita 150 tūkst. jeb 82.7% tika uzņemti Rīgā, 6.6% – Jūrmalā un 2.1% - Liepājā. Visvairāk  – 27.1%, Liepājā – 10.5% un Jūrmalā – 8.6%. Lai arī iepriekš nosaukto trīs pilsētu pozīcijas kopējā viesu uzņemšanas vietu struktūrā būtiski nemainās, tomēr šogad Latgales lielākās pilsētas Daugavpils īpatsvars tajā pieaug, jo palielinājās gan uzņemto ārvalstu, gan Latvijas ceļotāju skaits (gandrīz par 50%), salīdzinot ar 2011.gada 1.ceturksni.
2012.gada 1.ceturkšņa beigās tūristu mītnēs bija pieejami 19.3 tūkst. numuri un 39.4 tūkst. gultasvietas.

Kopējais viesnīcu noslogojums Latvijā 2012.gada 1.ceturksnī svārstījās amplitūdā no 20-30%. Vislielākais numuru noslogojums bija janvārī, kas sasniedza 30.2%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tas veido gandrīz 5 procentu punktu pieaugumu. Janvārī vidēji 35.4% Rīgas viesnīcu numuri bija aizņemti, bet dažās četrzvaigžņu viesnīcās noslogojums sasniedza pat 76%. Savukārt visaugstākais noslogojuma rādītājs citviet Latvijā bija Valmierā, Smiltenes un Amatas novados, kur tas ievērojami pārsniedza vidējo rādītāju Latvijā.
Vidējais uzturēšanās ilgums ārvalstu viesiem šī gada pirmajā ceturksnī bija 2.2 naktis, kas ir par 2% vairāk, salīdzinot ar 2011.gada attiecīgo periodu.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo ceturksni, ievērojami pieauga tūristu skaits no Krievijas, par gandrīz 36%, kas apliecina ieguvumu no tūrisma reklāmas kampaņām Krievijas tirgū.

horeca.lv

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts