Patērētāju uzticības līmenis 2012. gada II ceturksnī
Saskaņā ar Nielse tirgus pētījumiem, patērētāju uzticības līmenis pasaulē 2012. gada II ceturksnī ir krities par trīs punktiem līdz 91.
2012 gada II ceturksnī patērētāju uzticība pasaulē ir zaudējusi pozitīvo tendenci, to ietekmējusi krīzes pastiprināšanās eiro zonā un izaugsmes tempu samazināšanās Ķīnā un Indijā, kas negatīvi ietekmē finanšu tirgu un patērētāju noskaņu daudzās pasaules daļās.
Ņemot vērā to, ka tirgi ir kļuvuši nepastāvīgi, patērētāji dod priekšroku ierobežot savus tēriņus.
Saskaņā ar Nielsen pētījumu, 47% no respondentiem uzskata savas darba izredzes kā labas un stabilas, kas ir par trīs punktiem augstāks rādītājs nekā otrajā ceturksnī 2011.
Vairāk nekā puse (53%) no respondentiem vērtēja savu finanšu stāvokli kā labu vai izcilu, salīdzinot ar 2012. gada I ceturksni, tomēr šis rādītājs ir samazinājums par 2 %, salīdzinot ar 2012. gada otro ceturksni.
Tāpat kā iepriekšējos periodos, ekonomika un darba drošības paliek galvenie jautājumi, kas interesē cilvēkus.
Saskaņā ar Nielsen pētījumu patērētāji samazina tēriņus: 23% aptaujāto teica, ka viņi plāno ieguldīt naudu jaunās tehnoloģijās (tas ir par 5 % mazāk nekā iepriekšējā ceturksnī ), 28% plāno tērēt izklaidēs ārpus mājas (tas par 4% mazāk nekā 2012 iepriekšējā ceturksnī ).
Vairāk nekā divas trešdaļas pasaules respondentu (67%) apgalvo, ka ir mainījuši prioritātes attiecībā uz izdevumu sadalījumu.
Starp trim populārākajiem atbildēm, var minēt sekojošu statistiku:
• 51% patērētāju tērē mazāk par jaunu apģērbu iegādi,
• 48 % samazināja savus tēriņus izklaidēm ārpus mājas;
• 47% patērētāju ietaupa uz gāzi un elektrību.
Sandra Rudzīte
horeca.lv