Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

01.06.2016

Maizes patēriņa tendences

Maize vienmēr ir bijusi veselīga un sabalansēta uztura sastāvdaļa. Maizes vērtīgāka īpašība ir šķiedrvielu daudzums tās sastāvā, kas nepieciešams gremošanas sistēmas pareizai darbībai un sāta sajūtai. Tāpat maizē, atkarībā no tās receptūras, ir organismam nepieciešamie B grupas vitamīni, nātrijs, magnēzijs un citi mikroelementi.  Piemēram, kviešu maize, kuras receptūrā ir izmantots kefīrs, ir vērtīgs kalcija avots. 

Mūsdienās cilvēki kļūst arvien izglītotāki  par uzturu un vērtē produktu sastāvu,  lielāku uzmanību pievēršot pārtikas veselīgumam un kvalitātei,un līdz ar to – kļūst arvien prasīgāki pret veselīgām alternatīvām. 

Baltijas valstīs, sekmīgi turpina attīstīties segmenti maizei ar pievienoto vērtību, gan sastāva, gan formāta ziņā. Cilvēki par kvalitatīvu maizi, kuras receptūrā ir sēklas, graudi, klijas un citas piedevas, ir gatavi maksāt vairāk. 
Piemēram, kviešu porciju maizīšu segments pieaudzis par aptuveni 8%, rudzu maizes ar piedevām un tostermaizes par 5%. 

Šādas maizes tirgus kvalitatīvas izmaiņas notiek, mainoties patēriņa tendencēm. Arī uzkodu segmentā maize sāk ieņemt arvien lielāku tirgus daļu, jo cilvēki kā veselīgāku alternatīvu izvēlas dažādas maizes uzkodas, piemēram, sausmaizītes ar sēklām. Patēriņš krīt tradicionālās maizes segmentos, piemēram, pagājušā gada laikā saldskābmaizes patēriņš ir sarucis par aptuveni 10%, baltmaizes kukulīšu par – 9 %. 


Līdz ar to arī lielā konkurence maizes tirgū veicina maizniekus piedāvāt arvien kvalitatīvāku maizi, meklēt arvien inovatīvākus risinājumus. Jo līdz ar iedzīvotāju skaita sarukumu maizes tirgus turpina samazināties. 

Ja skatāmies Baltijas tirgu kopumā, tad saskaņā ar statistikas datiem iedzīvotāju skaits visās trīs valstīs pēdējo 20 gadu laikā ir samazinājies par vairāk nekā miljons iedzīvotājiem un tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc maizes tirgus sarūk un konkurence kļūst arvien sīvāka ne tikai pašmāju tirgū. Tāpēc maiznieki, sekojot tendencēm tirgū, arvien vairāk strādā piezīmolu nostiprināšanas, jaunu konceptu, formātu un garšu radīšanas.


Baiba Gulbe, Fazer Bakery Baltic komunikācijas direktore

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts