Šis nav bijis viegls laiks ēdināšanas biznesā iesaistītajiem, tāpēc jaunais gads noteikti būs izaicinājumiem, pieredzēm un zināšanām pilns. Krīzes sekas vēl liks par sevi manīt, taču lai vai kāda būtu situācija, iezīmējušās aktualitātes, par kurām daudz dzirdēsim šajā gadā. Pasaulē ievērojamās pārtikas un dzērienu izstādes ”Food & Hotel Asia” veidotāji apkopojuši šī gada aktualitātes visā pasaulē. Seko līdzi pasaules pulsam!
Vietējā izcelsme
Lielo pārmaiņu dēļ, šajā laikā cilvēki izteikti interesēsies par produkta izcelsmi. Šis faktors ļoti ietekmēs patērētāju izvēli. Lai arī Latvijas restorāni šo tendenci ievērojuši vienmēr, piedāvājot sezonālus ēdienus ar vietējiem produktiem, šogad par to vērts runāt vēl skaļāk. Vietējo zemnieku atbalstīšana, tīru, svaigu produktu izmantošana, dabai draudzīgu uzņēmumu atbalstīšana. Ir vērts ņemt vērā šīs iezīmes savā labā, tādā veidā sekojot līdzi sabiedrības vēlmēm un vajadzībām. Arī Gemoss šajā jomā pēdējā gada laikā darījis daudz lietas labā, sortimentā ieviešot arvien vairāk vietējo ražotāju produktus. Vairāk par Latvijā ražotām precēm
lasi šeit.
Vegānie produkti uzņems apgriezienus
Jau aizvadītajā gadā parādījās arvien vairāk produktu, kas ražoti no augu izcelsmes produktiem, un arī 2021. gadā šī tendence turpinās uzņemt apgriezienus. Jāatzīst, ka pat lielākie skeptiķi atzīst, ka plant based produkti, kas ir vegāni, patiesībā garšo ļoti labi un labprāt tos ik pa laikam ieviestu savā uzturā ēdienkartes dažādošanā. Šie produkti vairs nav tikai vegānu izvēles, tāpēc vērts padomāt par dažādību ēdienkartēs. Arī Gemoss iet līdzi šai tendencei un jau pagājušajā gadā sortimentā ieviesa
zirņu pārslas, kas ir produkts burgeru, plācenīšu un gaļas bumbiņu alternatīvas pagatavošanai. Arī šajā gadā gaidāmi jauni produkti vegāno produktu segmentā, tāpēc sekojiet līdzi un esiet atvērti eksperimentiem!
Ēdiens līdzņemšanai
Daudzviet pasaulē vienīgā labā lieta, kas ienākusi līdz ar pandēmiju, ir ēdiena pieejamība līdzņemšanai un tā piegāde uz mājām, biroju, pikniku vai kur citur. Tik viegli sabiedrība negribēs atvadīties no šī ieraduma, tāpēc arī šajā gadā ēdināšanas biznesa pārstāvjiem jāturpina šis pakalpojums. Tik liela ēdienu daudzveidība ar piegādi uz jebkuru vietu, nav bijusi nekad! Un tie nav tikai fast food ēdieni, restorāniem ir iespēja sagatavot maltīšu piedāvājumus uzņēmumu sanāksmēm un sapulcēm, dažādus svētku piedāvājumus. Pasaulē aktualizējušies tādi piedāvājumi kā tiešsaistes randiņi ar vakariņām, uzņēmumu ballītes tiešsaistē ar sagatavotām maltītēm vai sagatavēm ēdiena gatavošanai u.tml. Arī mēs piedāvājam korporatīviem pasākumiem izmantot iespēju noorganizēt tiešsaistes meistarklases šefpavāra vadībā –
uzzini šeit. Varbūt tev ir kāda neīstenota ideja šajā tēmā?
Produkti veselībai
Laikā, kad cilvēki pastiprināti rūpējas par savu veselību, pārdomātākas izvēles nonāk arī iepirkumu grozā un pasūtītajās maltītēs. Cilvēki meklē informāciju un izmanto produktus, kas ir pilnvērtīgi uzturam, kas sniedz nepieciešamos vitamīnus, ir bagāti ar uzturvērtību vai kā citādi palīdz uzlabot veselības stāvokli. Gemoss sortimentā aizvadītā gada laikā parādījusies virkne ar dažādiem produktiem veselīgām maltītēm, piemēram,
alternatīvie milti,
veselīgākas uzkodas,
dažādi maisījumi pilnvērtīgu našķu pagatavošanai mājās u.c.
Super food otrais vilnis
Turpinot veselīgo produktu tēmu, vēl vairāk aktualizēsies arī dažādas pārtikas piedevas, kas piešķir papildus uzturvērtību maltītei. Piemēram,
spirulīnas pulveris,
kviešu asnu pulveris, kaņepju sēklas un
kaņepju proteīns,
dažādi augu pulveri, ko var izmantot kā piedevu smūtijiem, putrām, pievienot mīklām u.c. 2021. gadā šāda tipa produkti būs aktuāli ne tikai sportiskiem cilvēkiem, bet arī tiem, kas domā par veselīgu un pilnvērtīgu uzturu.
Mazāk atkritumu
Lai arī tas nav nekas jauns, šajā gadā šī tēma turpinās pieņemties spēkā un sabiedrībā arvien vairāk runās par to, kā mazināt pārtikas atkritumus, kā pēc iespējas pilnvērtīgāk izmantot produktus, kā plānot maltītes un neizmest ēdienu un kā ir iespējams ietaupīt naudu šajā jomā. Taupīgums un apzinātība šajā gadā izskanēs diezgan bieži arī ēdināšanas jomā.
Mazāk ir vairāk
Vēl viena tēma, kas turpinās attīstīties arī šajā gadā – dažādu piedevu samazināšana sastāvā. Piemēram, samazināts cukura daudzums vai izmantots tikai dabīgais cukurs, mazāk ķīmiski pievienoto aromātvielu, mazāk sāls, labākas pievienotās izejvielas u.tml. Šajā jomā vairāki Gemoss piegādātāji jau ir spēruši soli pretī un nākuši klajā ar uzlabotiem sastāviem. Piemēram, Monin savos sīrupos samazinājuši cukura daudzumu un ražošanā izmanto tikai dabīgas krāsvielas un aromātus. Turpinot dzērienu tēmu, nevar nepieminēt arī Gemoss sortimenta jaunpienācējus –
Lyre’s stipros alkohola atdarinājumus. Autentiska garša, bet bez alkohola! Bezalkoholisko dzērienu joma šajā gadā uzņems apgriezienus, un arī Latvija šajā aktualitātē neatpaliek.
Horeca.lv sadarbībā ar Gemoss