Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Raksti

27.03.2012

Ar augļiem un ogām pret vīrusiem

Kaut arī turpina pieaugt to iedzīvotāju skaits, kuri savā ēdienkartē augļus un ogas iekļauj katru dienu, 52% respondentu augļus un ogas lieto tikai vienu reizi nedēļā un vēl retāk. Noteicošais faktors augļu un ogu iegādei Latvijas iedzīvotājiem ir garša (49,6%) un veselīgums (37,5%). 
Par laimi, augļu un ogu garšīgums un veselīgums iet rokrokā, un plašais sortiments katram ļauj izvēlēties savām garšas kārpiņām atbilstošākos veselīgos našķus un kombinēt tos gandrīz vai bezgalīgās variācijās. Tomēr Latvijas iedzīvotāji augļu un ogu izvēles ziņā ir diezgan tradicionāli - visbiežāk uzturā tiek lietoti āboli (89%) un zemenes (79%), taču parādoties saaukstēšanās simptomiem 54,1% Latvijas iedzīvotāju izvēlas citronus un dzērvenes. Tomēr ir jāatceras, ka regulāra un pietiekama augļu un ogu lietošana uzturā var palīdzēt organismam profilaktiski cīņā pret vīrusiem!
Augļu un ogu regulārs patēriņš noteikti ir ne tikai ilgtermiņa investīcija savā veselībā, kurai būtu no ģimenes budžeta jāatvēl arī zināma daļa finanšu, bet arī veselīgu ēšanas tradīciju izveide. 49% Latvijas iedzīvotāju nedēļā tērē 2 latus augļu un ogu iegādei uz vienu ģimenes locekli un atzīst, ka galvenokārt paradumus attiecībā uz augļu un ogu ēšanu spētu mainīt finansiālā situācija. 
Augļkopības asociācija sniedz dažus padomus, kā ar minimāliem izdevumiem tomēr palielināt augļu un ogu patēriņu ikdienā:
1. Esiet piemērs. Māciet saviem ģimenes locekļiem, bērniem un draugiem veselīgu ēšanu, iekļaujot katru dienu augļus un ogas savā ēdienkartē.
2. Ja jāizvēlas starp saldumiem vai augļiem un ogām, izšķirieties par labu pēdējam un konfekšu vai cepumu šķīvīša vietā birojā vai mājās nolieciet svaigus augļus. 
3. Apēdiet pāris vīnogas, nevis bulciņu kā desertu vai mazu ābolu kā nelielu uzkodu. Arī pusdienās augļiem atradīsies vieta.
4. Izvēlieties sezonas augļus un ogas. Tie ne tikai labāk garšos, bet ir arī lētāki. 
5. Padomājiet par balstvielām. Dodiet priekšroku svaigiem un neapstrādātiem augļiem un ogām. 
6. Lietojiet augļus un ogas brokastīs. Vitamīnu devu jaunai dienai jums sniegs ogas biezpienā, banāns brokastu pārslu bļodiņā vai nolobīts greipfrūts, kā arī augļi un ogas dažādās citās kombinācijās.
7. Uzlabojiet savus iemīļotos ēdienus, izmantojot augļus un ogas – vistas krūtiņa ar ananāsa šķēlītēm, ābolu šķēles salātos vai liellopa gaļa ar mango. Nebaidieties eksperimentēt.
8. Padomājiet par higiēnu. Vienmēr nomazgājiet svaigus augļus zem tekoša ūdens un rūpīgi noslaukiet ar dvieli, lai tiktu aizslaucītas prom iespējamās pesticīdu atliekas un baktērijas. 
Latvijas Augļkopju asociācija
Pasākums, kas finansēts ar Eiropas Savienības un LR Zemkopības ministrijas atbalstu.

Līga Bērziņa  

  

Saistītie raksti

Recepte: Lentveida makaroni ar čili un garnelēm
Loreinas Paskālas vaniļas un jogurta pannakota ar granātābolu želeju (recepte)
Garšvielu kokteilis virtuvē
Vai zināji, kas ir labākais olbaltumvielu avots?
Trīs burgeru receptes gardai un sātīgai maltītei


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts