Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

10.12.2015

Ziemassvētku ekonomika

Ziemassvētku ekonomika ir apjomīga, jo tā nozīmē gada aktīvāko sezonu vairumam mazumtirgotāju. Visvairāk pārdošanas apjomi ceļas dāvanām, dekorācijām un svētku atribūtiem. Daudzās Rietumu valstīs Ziemassvētku iepirkšanās sezona sākas jau oktobrī, un to iezīmē ne tikai tradicionālie veikali, bet arī svētku tirdziņi, kuri pirmie tika rīkoti Vācijā, Austrijā, Ziemeļitālijā un Francijā. 
2014. gadā vislielākie pārdošanas apjomi Eiropā radīti šādās valstīs:

1. Vācija (2 092 miljoni)
2. Francija (698 milj)
3. Lielbritānija (324.5 milj)
4. Austrija (250 milj)
5. Beļģija (149 milj)
6. Nīderlande (140 milj)
7. Itālija (128 milj)
8. Šveice (108 milj)
9. Īrija (94 milj)
10. Dānija (91 milj)

ASV savukārt pārdošanas apjomi svētkos veido 616 miljardus ASV dolāru. 
Pašā Ziemassvētku dienā vairums veikalu ir slēgti. Lielbritānijā ir pieņemts likums, ka tikai mazie veikali drīkst būt atvērti klientiem. Daudzi cilvēki atsakās strādāt šajā dienā arī reliģisku apsvērumu dēļ. 
Līdzās iepirkšanās bumam pastāv arī kritika, ar kuru tiek protestēts pret Ziemassvētku komercializāciju. Tā radās Pērc-Neko Ziemassvētku tradīcija, kurā protestētāji atsakās piedalīties svētku iepirkšanās tūrē.  

Linda Rubene

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts