Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

19.02.2015

Tendences restorānu nozarē

Augstās konkurences apstākļos restorānu nozarē pastāv tas, kurš mainās jeb tas, kurš ir spējīgs izsekot mainīgajām patērētāju vēlmēm un dzīvesveidam. Piecus gadus atpakaļ oriģinālas tendences, kas piemita dažiem spēlētajiem industrijā, tagad ir vecas ziņas. Nākamajos piecos gados visvairāk iegūs šādi segmenti. 

                                                                                     Koncepta kafejnīcas

Vienlīdz svarīgi, kas tiek pasniegts, ir, kā tiek pasniegts. Visā pasaulē atveras, tā sauktās, koncepta kafejnīcas un restorāni. 

Šīs iestādes koncentrējas uz ļoti specifisku un šauru mērķauditoriju tā vietā, lai censtos pielāgotos plašai publikai ar vispārīgu piedāvājumu.

Latvijā viens no tādiem ir Jāņa Rozes konceptveikals - grāmatnīca, kas sevī ietver arī restorānu. 

Taču pasaulē ir daudzi mazāk pieņemti varianti: kafejnīca, pa kuru brīvi pārvietojas liels daudzums kaķu (Cat's store Tokijā); Mahika Mano atpūtas kafejnīca Japānā, kur krēslu vietā ir iekārti šupuļtīkli; kafejnīca - šokolādes bibliotēka, kur vienīgais produkts, šokolāde, atgādina grāmatas plauktos; kafejnīca - šūšanas darbnīca, kur ikviens, dzerot kafiju, var kaut ko uzšūt un citi. 





Sulas: nākamais solis

Visā pasaulē svaigas sulas jau piedzīvo savu slavas stundu. Turklāt klāsts ir neizmērojams, jo svaigās sulas var pagatavot no visdažādākajiem augļiem, dārzeņiem un ogām, pievienojot eksotiskas vai vienkāršas garšvielas, riekstus, sēklas un zaļumus. 

Laika trūkums, ikdienas steiga un vienlaicīgi vēlēšanās parūpēties par veselību ir padarījis svaigas sulas par pašreizējam laikam raksturīgu iezīmi.



Eko burgers

"Eko burgers" ir apzīmējums visiem ēdieniem, kas ikdienā asociējas ar gaļu un ne pārāk veselīgu dzīvesveidu. 

Ar to domājot, ka daudzi no tiem iegūs savas veģetārās versijas un šīs versijas kļūs iecienītas ne tikai veģetāriešu vidū, bet arī plašākā mērogā. Antropologi stāsta, ka rietumu civilizācija ir "celta" uz graudiem un gaļas. 


Taču mūsu ēdienkartes mainās. "Upshot" mārketinga aģentūras pētījumi rāda, ka cilvēku centieni lietot savā uzturā mazāk gaļas pieaug ar katru gadu; gaļas patēriņš samazinās un daudzi diskutē par to, kāpēc tā.

Taču viens ir skaidrs - gaļas patēriņa virsotne mums ir aiz muguras. Un tas izmainīs arī ēdināšanas uzņēmumus.








Sagatavoja: Linda Rubene

  

Vēl ziņas

Pārgājienu aktīvās sezonas jaunumi
Kuldīgā tiek atjaunota garda tradīcija "Kūka + kafija"
Fazer Bakery Baltic apsver iespēju koncentrēt ražošanu Ogrē
Aizvadīts jau 3.starptautiskais konkurss ”Learn, Know, Do, Can, Show”
Veiksmīgi noslēgusies AEHT sagatavošanas konference Rīgā


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts