Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

06.07.2015

Svaigēšana kā bizness

Svaigēšana pirmo reizi piesaistīju plašāku sabiedrības uzmanību, kad 1975.gadā Viktoras Kulvinskas publicēja grāmatu „Izdzīvošana 21.gadsimtā” (Survival into the 21st Century); tā bija pirmā Rietumu svaigēšanas pavārgrāmata. 

Pakāpeniski svaigēšana ieguva plašāku piekritēju pulku, taču ilgu laiku valdīja uzskats, ka vien augļu un dārzeņu ēšana piemīt ekstrēmiem dabas aizstāvjiem. Daudz kas ir mainījies kopš 20.gadsimta beigām.

Svaigēšanas pamatā ir doma, ka termiski neapstrādātu produktu ēšana ir optimāls veids, kā apgādāt organismu ar visām tam nepieciešamajām vielām. Ir dažādi svaigēšanas veidi, kas var ietvert sevī augļus, dārzeņus, riekstus, sēklas, kā arī olas, zivis un piena produktus. 

Autentiska svaigēšana izslēdz jebkādus dzīvnieku valsts produktus un, protams, visus termiski apstrādātos un jebkādā veidā pārstrādātus produktus.Galvenais princips ir, ka jebkas gatavots virs 49 grādu temperatūras sāk zaudēt savu uzturvērtību.

Lai gan svaigēšana kļūst aizvien izplatītāka visā pasaulē, tomēr šāda uztura ievērošana ir izaicinājums, jo liek izslēgt no savas ēdienkartes lielu daudzuma ēdienu un produktu. 

Tai pat laikā svaigēšana daudziem ir kļuvusi arī par biznesu. Vienu no veiksmīgākajiem mūsdienu svaigēšanas veiksmes stāstiem var nosaukt Ņujorkā bāzēto restorānu Pure food and wine.

Restorāns tika atvērts 2004.gada vasarā Ņujorkā un tas bija pirmais augstas klases vegānu svaigēšanas restorāns. Šobrīd to zin visā pasaulē un uzskata par svaigēšanas restorānu pionieri. Restorāns piedāvā siltu un aicinošu ēdienkartes konceptu pilnu ar kreatīviem ēdieniem, gatavotiem no attiecīgās sezonas augļiem un dārzeņiem, garu un pārdomātu vīnu piedāvājumu, un sezonāliem sakē kokteiļiem.  Visa ēdienkarte sastāv vien no augiem un neietver nevienu pārstrādātu sastāvdaļu; ir izslēgti arī piena produkti un soja. Nekas netiek karsēts virs 49 grādiem, lai saglabātu ēdienā visus vitamīnus un minerālvielas.

Restorāna pavāru ziņā ir atstāts radošais darbs – komandai ir dota privilēģija izdomāt visus jaunos un vienmēr mainīgos ēdienu piedāvājumus. Pavāriem nav tālu jāiet pēc produktiem - pagalmā ir dārzs, kur aug ēdienu gatavošanā izmantotie augļi un dārzeņi. Restorāna dzērienkartē visi dzērieni, ieskaitot vīnus un sakē kokteiļus, ir organiski. Ūdens ir filtrēts un attīrīts, izmantojot speciālu augstas kvalitātes filtrēšanas sistēmu.

Pure food and wine ir divas reizes iekļauts ASV žurnālā „Top 100 restorāni”, kā arī piecas reizes atzīts par vienu no labākajiem restorāniem pēc Forbes. To ir iemīļojuši un atzinuši cilvēki no visas pasaules, kas lielākā daļa nav pārliecināti svaigēdāji.

Pure food and wine notvēra jaunu tendenci – nišu, kurā nedarbojās neviens. Tas atvēršanas brīdī tika uzskatīts par kaut ko pilnīgi jaunu un neredzētu un kas atspoguļoja tolaik maziecienītu dzīvesveidu. Tagad svaigēšanas restorāni kļūst aizvien populārāki un ir sastopami arī Latvijā, piemēram, Raw Garden Rīgas centrā. Ir paredzēts, ka to izplatības tendence tikai pieaugs. 

Tam par iemeslu ir svaigēdāju apliecinājums, ka ēdot tikai svaigus produktus tiek uzlabota veselība, tiek izdziedētas dažādas kaites, uzlabojas ādas, matu un nagu stāvoklis, pašsajūta, pieaug enerģija un nāk daudzi citi pozitīvi efekti. Aizvien vairāk cilvēku visā pasaulē par to pārliecinās paši.

Rakstu sagatavoja Linda Rubene

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts