Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

09.03.2016

Kīņas un Eiropas tūrisma nozares pārstāvju tikšanās

Ķīnas milzīgajā tirgū savu vietu varētu ieņemt arī baltieši, nebaidoties piedāvāt nišas tūrisma produktus.

Sarīkojums, kurā Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu tūrisma vadītāji tikās ar Ķīnas tūrisma augstākajām amatpersonām un lielākajiem tūrisma operatoriem, notika no 2. līdz 4. martam Ungārijas galvaspilsētā Budapeštā.

Tikšanos organizēja Ķīnas un Centrāleiropas un Austrumeiropas (China-CEE) Tūrisma koordinācijas centrs, kas tika izveidots pērn maijā, kad notika pirmā Ķīnas un Centrāleiropas un Austrumeiropas sadarbības jeb 16 + 1 platformas tūrisma vadītāju sanāksme Budapeštā.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore 
Inese Šīrava uzsver: “Ķīnas tirgus gan Latvijā, gan arī citur Austrumeiropā un Centrāleiropā ir maz pazīstams. 
Sarīkojums Budapeštā ne tikai deva iespēju to izzināt tuvāk, bet arī rosināja vēl ciešāk strādāt kopā, jo vieniem pašiem iekarot milzīgo tirgu mums nav pa spēkam.”

Sarīkojuma pirmajā dienā, 2. martā, sanākot kopā vienīgi eiropiešiem, tika apkopti secinājumi, kas izdarīti Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu trīs reģionālajos semināros šā gada sākumā. Tostarp - Baltijas reģionālajā nozares seminārā Rīgā 5. februārī, izstādes  “Balttour 2016” laikā.

Sarīkojuma otrajā dienā, 3. martā, Ķīnas pārstāvji rīkoja savas valsts informatīvo dienu, uzsverot labo gribu turpināt aizsākto auglīgo sadarbību ar Austrumeiropas un Centrāleiropas valstīm. Ķīnas nacionālā tūrisma organizācija svinīgā gaisotnē atklāja savu biroju Budapeštā, kuras uzdevums būs sekmēt tūrisma attīstību starp 16 + 1 valstīm nevis no gadījuma uz gadījumu, bet pastāvīgi. Ķīnas nacionālā tūrisma organizācija joprojām spēlē nozīmīgu lomu savas valsts tūrisma nozares attīstībā, un kontakti ar tās pārstāvjiem var pozitīvi ietekmēt starpvalstu sadarbību.

Reģionālajos semināros šā gada sākumā Melnkalnes pilsētā Budvā, Polijas galvaspilsētā Varšavā un Rīgā, kuru organizēšanas iniciatīva nāca no Ķīnas izejošā tūrisma pētniecības institūta COTRI (China Outbound Tourism Research Institute), tika skaidri apliecināts, ka 16 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu sadalīšana trijos apakšreģionos ir bijis pamatots lēmums. Kaut gan Austrumeiropa un Centrāleiropa kopumā Ķīnā ir maz pazīstama, tomēr Višegradas, Balkānu un Baltijas valstīm ir savas vēsturiski izveidojušās saiknes, kuras, izmantojot tūrisma attīstībā, dotu optimālu rezultātu.

Ķīna ir viens no pašiem nozīmīgākajiem tūrisma tirgiem mūsdienu pasaulē. Sākot ar 2004. gadu, ķīniešu tūristu skaita palielinājums ik gadu bijis izsakāms ar divciparu skaitli. Pērn tūristu skaits no Ķīnas sasniedza 133 miljonus, t. i., palielinājās par 10 % salīdzinājumā ar 2014. gadu. Eiropas Ceļojumu komisija (ETC) Ķīnas tūristu skaita pieaugumu situācijā, kad šīs valsts tautsaimniecības izaugsme bremzējas, ir atzinusi par vienu no svarīgākajiem faktoriem, kurš 2016. gadā Eiropā varētu pozitīvi ietekmēt nozares kopējos sasniegumus.

Jau seminārā Rīgā tika atzīts, ka Baltijas valstīm nevajag mēģināt sacensties ar Eiropas metropolēm, piemēram, Parīzi, kas Ķīnā ir populārs tūrisma galamērķis. Tā vietā jādomā par tiem ķīniešiem, kas uz Eiropu dodas atkārtotos braucienos un meklē ne tik daudz vispārzināmus apskates objektus, bet gan jaunu pieredzi. COTRI direktors Volfgangs Arlts aicināja baltiešus nebaidīties no nišas tūrisma produktu izstrādes un piedāvāšanas, jo nišām Ķīnā ir gluži cits mērogs nekā Latvijā vai Igaunijā un Lietuvā.

Apkopotā pieredze rāda, ka tas, kas pašiem baltiešiem šķiet gluži parasts, ķīniešu skatījumā varētu kļūt par pievilcīgu tūrisma produktu. Piemēram, ķīniešu auditorijā, kurā stāstīts par iespēju Baltijā iet uz mežu lasīt ogas un sēnes un tad tās sagatavot ēšanai, izraisījis milzīgu atsaucību ar daudziem izbrīna pilniem jautājumiem. Vai tiešām var brīvi iet uz mežu un gaiss tur ir svaigs un tīrs, vai meža veltes var ēst un vai no tām var pagatavot ēdienu?

Cits piemērs – ķīniešu ģimenes saistošu pieredzi varētu gūt baleta nodarbībās. Tās apmeklētu, teiksim, piecas dienas gan pieaugušie, gan bērni un iemācītos dejas pamatus paralēli citām jaukām laika pavadīšanas iespējām. Protams, neaizmirstot iepirkšanos un pirmām kārtām – dzintara izstrādājumu salonos.

Sarīkojumā Budapeštā liela uzmanība tika veltīta ne tikai tūrisma produktiem, kas varētu interesēt Ķīnas tūristus, bet arī ceļiem, kā līdz viņiem nokļūt un kā viņus visefektīvāk uzrunāt.

Nav ieteicams vienā maršrutā salikt pēc iespējas vairāk valstu un to galvaspilsētas – atzina Ķīnas tirgus speciālisti, jo tāds ātri zibošu mirkļu karuselis ķīniešu tūristiem neko nedod. Viņi nezina Austrumeiropas un Centrāleiropas ģeogrāfiju, tāpēc ir arī lieki censties viņiem to skaidrot. Ķīniešus vajag uzrunāt ar saistošu piedāvājumu, spilgtiem tūrisma produktiem un neparastu pieredzi, nevis ar ģeogrāfijas mācīšanu.

Ķīnā nozīmīgu vietu sabiedriskās domas veidošanā, tāpat kā daudzviet citur mūsdienu pasaulē, ieņem sociālie tīkli, populāri žurnālisti un blogeri un sabiedrībā plaši pazīstamas personības. Lai Austrumeiropas un Centrāleiropas valstis, tostarp, Latvija, Lietuva un Igaunija kļūtu Ķīnā pazīstamas, ir jāizmanto visi šie kanāli. Turklāt vēstījumam ir jābūt saprotamam un pievilcīgam – tika secināts sarīkojuma izskaņā.

Vienlaikus ar Ķīnas un Centrāleiropas un Austrumeiropas sanāksmi Ungārijas galvaspilsētā notika gadskārtējā tūrisma izstāde. Ar Ķīnai atbilstošu mērogu tajā bija organizēts šīs valsts nacionālais stends un uzaicinātas bez maksas piedalīties arī Austrumeiropas un Centrāleiropas valstis. Latvijas stendā interesenti varēja iepazīties ar mūsu valsts tūrisma piedāvājumu un populārākajiem apskates objektiem.

 Inta Briede
 

  

Vēl ziņas

Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti
Baltijā lielākais viesnīcu operators “Mogotel Hotel Group” Stokholmā atvēris pirmo “voco hotels” zīmola viesnīcu
Projekts "CATERING ADVANCED: VET Students Mobile Training Model Nr. 2023-1-LT01-KA210-VET-000157824" veiksmīgi turpinās
Riga Food 2004 no 5.09.-7.09.
No Latvijas līdz pat Spānijas garšai – mērču saderība ar uzkodām un ēdieniem


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts