Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

24.01.2013

Kafetērija “McCafé”: kafijas patēriņš Latvijā pieaudzis par 12% pērn

“McDonald’s” kafetērijas ķēdes “McCafé” pagājušā gada rezultāti liecina, ka Baltijas valstīs līdzīgi kā pasaulē pieauga kafijas patēriņš. Nobaudīto kafijas krūzīšu skaits “McCafé” Latvijā sasniedza 82 000, kas ir par 12% vairāk nekā 2011.gadā, savukārt Igaunijā (76 000 krūzītes) un Lietuvā (121 000 krūzītes) attiecīgi pieaugums ir 21% un 7%. 

“McCafé”, kas piedāvā dažādus dzērienus un gardas kūkas, kopējais pārdošanas apjoms 2012.gada laikā Latvijā pieauga par 7%, Lietuvā – par 31%, bet Igaunijā – par 16%, salīdzinot ar gadu iepriekš. 

“Kafijas lietošanas paradumi “McCafé” kafetērijās rāda, ka iedzīvotāji regulārāk bauda kafiju ārpus mājas, visbiežāk – draugu kompānijā, kā arī īpaši pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kuri izvēlas kafiju paņemt līdzi no rītiem ceļā uz darbu.


Lielai daļai sociālekonomiski aktīvo iedzīvotāju tā jau ir kļuvusi par ikrīta tradīciju,” uzsver Baiba Zaķe, “McDonald’s” mārketinga direktore Baltijas valstīs. “Pērn atvērām jaunu “McCafé” gan Lietuvā, gan Igaunijā. Arī nākamo gadu laikā plānojam turpināt paplašināt “McCafé” tīklu visās Baltijas valstīs, nodrošinot augstas kvalitātes kafiju un gardus konditorejas izstrādājumus.”
 
“2007.gadā “Paulig” izveidoja jaunu kafijas veidu no 100% arabikas pupiņu izlases tieši “McCafé” vajadzībām Baltijas valstīs un Skandināvijā – “Paulig Espresso McCafé”. Šī kafija tapa ciešā sadarbībā ar “McCafé”, pētot vietējo iedzīvotāju kafijas garšas īpatnības. Priecājamies, ka “Paulig Espresso McCafé” ir iecienījuši arī “McCafé” apmeklētāji Baltijas valstīs,” saka Marja Tauri (Marja Touri), “Paulig Group” Kafijas departamenta galvenā garšas dizainere. 

Ikviena kafija “McCafé” tiek pagatavota no īpašās arabikas pupiņu izlases “Paulig Espresso McCafé”.

Visās Baltijas valstīs “McCafé” apmeklētāju iecienītākais kafijas dzēriens ir “Caffe Latte”. Savukārt no plašā “McCafé” piedāvāto auksto dzērienu klāsta Latvijas un Igaunijas iedzīvotāji ir iecienījuši “Frappe”. Vārds “frappe” cēlies no franču valodas vārda „frapper” (sadauzīt, sasmalcināt) un ar to apzīmē dažādus dzērienus, kuru sastāvā tiek izmantots sasmalcināts ledus. Interesanti, ka Lietuvā neatkarīgi no gadalaika iemīļotākais aukstais dzēriens ir Ledus kafija (Ice Coffee). Visās Baltijas valstīs populārākā no kūkām ir Vācijas siera kūka. 

“McCafé” koncepts tika radīts Melnburnā, Austrālijā, kur 1993.gadā durvis vēra pirmā “McDonald’s” kafetērija. Pašlaik Eiropā vien ir 1500 “McCafé” kafetērijas. Latvijā pirmā “McCafé” tika atvērta 2009.gadā t/c “Spice”, kas bija arī pirmā “McCafé” visā Baltijā. Latvijā kopā ir trīs “McCafé”, kur to apmeklētājiem tiek piedāvāts plašs dažādu kafijas dzērienu un konditorejas izstrādājumu klāsts. Igaunijā ir divas “McCafé”, bet Lietuvā – trīs “McCafé”. 



Baiba Zaķe


  

Vēl ziņas

Aizvadīts jau 3.starptautiskais konkurss ”Learn, Know, Do, Can, Show”
Veiksmīgi noslēgusies AEHT sagatavošanas konference Rīgā
Latvijas pavāru elite nu jau trešo reizi startē Bocuse d’Or Eiropas atlasē, Pasaules prestižākajā pavāru konkursā!
Inovatīvs sadarbības projekts - mobilā mācību lietotne viesmīlības nozarē
Kas drošāks- steiks vai nageti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts