Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

30.11.2020

60% iedzīvotāju atzīst – Covid-19 būtiski mainījis iepirkšanās paradumus


Aptuveni 60% iedzīvotāju atzinuši, ka Covid-19 izplatība ir būtiski mainījusi viņu iepirkšanās paradumus, liekot pārskatīt gan veikalu formātu izvēli un apmeklējuma biežumu, gan iegādājamo produktu sarakstu, liecina jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati. Teju 45% iedzīvotāju centušies apmeklēt veikalus retāk, savukārt to cilvēku skaits, kuri iepērkas e-veikalos, pēdējā pusgada laikā gandrīz trīskāršojies no 3,5% līdz 9%. Tāpat ievērojams pircēju skaits (13%) turpina regulāri papildināt krājumus ar produktiem, kuriem ir ilgs glabāšanas termiņš.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījuma dati apliecina arī vairāku citu tendenču izmaiņas Covid-19 ietekmē – salīdzinot ar iedzīvotāju aktivitāti šī gada pavasarī (0,7%), gatavo ēdienu piegāde uz mājām šoruden augusi līdz pat 4%, savukārt dezinfekcijas līdzekļus rudenī sācis iepirkt katrs desmitais jeb 11% aptaujāto, kamēr martā šādi rīkojās uz pusi mazāk – vien 6%. 

“Pētījuma dati ļauj mums sekot līdzi izmaiņām sabiedrības iepirkšanās paradumos, apliecinot, ka iedzīvotāji pakāpeniski pielāgojas jaunajai realitātei. Runa nav tikai par drošības pasākumiem vai aktīvāku attālināto pakalpojumu izmantošanu, – lielā mērā situāciju ietekmē iedzīvotāju finansiālais stāvoklis. Respondentu pašnovērtējums liecina, ka aptuveni trešdaļai jeb 30% pēdējos 12 mēnešos samazinājušies ienākumi, kas ir ievērojamākais kritums  pēdējo trīs gadu laikā,” pētījuma datus skaidro Jeļena Popjonoka, „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore.

Šāda situācija negatīvi ietekmēja cilvēku pirktspēju un palielināja piesardzību tēriņos. Ņemot vērā ienākumu samazinājumu, respondentu vairākums – ap 60%, rūpīgāk plānos savus izdevumus, tuvākā gada laikā atsakoties ne tikai no lielu pirkumu iegādes (51%), bet arī mazāk tērējot ikdienas precēm (44%), jo nav droši par ekonomisko situāciju un saviem ienākumiem. Šajā sarežģītajā ekonomiskajā situācijā PVN samazināšana svaigajām pārtikas precēm būtu praktisks atbalsta solis, kas veicinātu daudzveidīga un veselīga uztura pieejamību ikvienam Latvijas iedzīvotājam. “Maxima Latvija” arī turpmāk iestāsies par PVN likmes samazināšanu vairākām iedzīvotāju vidū populārajām produktu grupām un turpinās virzīt šo iniciatīvu īstenošanai dzīvē.

Ar jaunāko “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Produktu patriotisms – kurš ir patiesais labuma guvējs? Iedzīvotāji, ekonomika un vide” var iepazīties šeit: https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass
 
Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 12 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta produktu patriotisma tēmai, noskaidrojot iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, izvēloties starp vietējiem un ārzemju produktiem.
 
                                                                                                                             
Liene Dupate-Ugule

  

Vēl ziņas

48% līgotāju apsver bezalkoholiskā alus lietošanu Līgo vakarā
Vīnzinis: izskaistini savus grilētos ēdienus ar vīnu
Valmiermuižas alus šogad ieguldījis 50 000 eiro jaunu alus garšu radīšanā
53 tūrisma pakalpojumu sniedzēji saņem Gājējam draudzīgs zīmi
Latvijas balzams radījis jaunu dzērienu ar kaņepju garšu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts