Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Raksti

24.08.2017

Pasaule kafijas tasītē – iepazīstinām ar Cortese

Pasaulē otrā pārdotākā prece pēc naftas ir kafija. Ja ticēt statistikai, tad pēc Euromonitor datiem Latvija ierindojas cienījamajā 31.vietā pasaulē pēc kafijas patēriņa uz vienu iedzīvotāju. Arī kafijas līdzīgi kā citu dzērienu pasaulē, pastāvīgi ienāk jaunumi un  tiek radīti jauni kafijas maisījumi. Nu jau trešo gadu Latvijā baudāms arī kafijas zīmols Cortese. Par to horeca.lv stāsta Mikus Vecināns – “Amber Distribution Latvia” Kafijas nodaļas pārdošanas vadītājs.

Latvijas tirgus ir pārsātināts ar kafijas maisījumu daudzveidību, un arī kafijas izplatītāju ir pietiekami daudz. To var redzēt jebkurā lielveikalā, aplūkojot kafijas stendu. Patiesībā  kafijas izplatītāju, ražotāju un grauzdētāju kompāniju ir vismaz divas reizes vairāk, jo pastāv tirgus daļa (kurā ietilpst arī kafija Cortese), kas koncentrējas tieši uz HoReCa sektoru. Šīs kafijas visbiežāk veikalu stendos redzēt nav iespējams.

HoReCa segmentam paredzētā kafija no mājās pagatavojamās pārsvarā atšķiras ar pagatavošanas veidu. HoReCa segmenta kafijas paredzētas profesionālai tehnikai, kura nodrošina pareizo ūdens temperatūru, filtru un malšanas kvalitāti. “Kafijas tirgus ir sarežģīts, jo tas nav tikai produkts, kuru ieliek plauktā un tirgo. Papildus kafijai un tās kvalitātei, klāt nāk arī kafijas pagatavošanas tehnika – kafijas aparāti, dzirnaviņas, ūdens filtrācijas sistēmas. 

Tam visam jābūt augstā līmenī, lai netiktu sabojāts produkts un dzēriens nesagādātu vilšanos, bet baudu”, uzskata Miks Vecināns. 
Mājās pagatavojamās kafijas pārsvarā ir vienkāršāk pagatavojamas, kā arī neprasa specifiskas zināšanas vai iemaņas.

Kādi apstākļi maina un ietekmē kafijas kultūru?
Kafijas kultūra ir globāla un arī Latvijā seko pasaules tendencēm. Kafijas tirgotāji un grauzdētāji nepārtraukti cenšas uzlabot produkta un tā pasniegšanas kvalitāti. Kafijas baudīšanas kultūra pie mums kļūst līdzīga vīna baudīšanai. Ja pirms 10 gadiem tirgū varēja iegādāties vai nu tikai tīru Arabicakafiju vai maisījumus ar Robustu, šobrīd pie mums varam iegādāties augstākās kvalitātes pupiņas no  gandrīz jebkuras vietas pasaulē, kur vien audzē kafiju.

Līdzīgi kā ar vīnu, pasaulē popularitāti gūst arī kafijas tūrisms. Kafijas grauzdētāji apmeklētājiem ver vaļā kafijas darītavu durvis, lai iepazīstinātu ar plantācijām, parādītu grauzdēšanas procesu un dotu iespēju kafijas degustēt. Tāpat tiek izdoti arī kafijas tūrisma ceļveži un pat filmas. Piemēram, interneta platformā Youtube lielu popularitāti un atsaucību guvis kanāls ar nosaukumu “European Coffee Trip”, kurā kafijas entuziasti iepazīstina ar labākajām kafijas baudīšanas vietām Eiropā. 
Kanālu iespējams apskatīt šeit: https://www.youtube.com/user/EuropeanCoffeeTrip.  

Patērētājs lielā mērā ir atbildīgs par tendencēm  tirgū, un tirgotāji vadās pēc pieprasījuma. Globalizācija mums ir sniegusi iespēju piedāvāt gandrīz jebko, ko vēlas klients, lai tikai klientam būtu iespēja to iegādāties. Pēdējo 5-10 gadu laikā vietējie uzņēmēji ir atvēruši vismaz 3 jaunas un veiksmīgas kafijas grauzdētavas, un konkurence ir liela. Vienlaicīgi liels ir arī kafijas tirgus ir liels potenciāls. 

Cortese tieši Latvijai
Nosaukums Cortese (itāļu valodā “pieklājīgs”) bija iesauka gados jaunam medicīnas studentam - Cortese receptūras radītājam. Kā stāsta leģenda, viņš izvēlējies ignorēt savu aristokrātisko izcelsmi un sekot savai sirdsbalsij, dzīvojot ar “vienkāršo publiku”.Talantu radīt ko jaunu viņš attīstīja, studējot ķīmiju. Kā rezultātā viņš radīja unikālu maisījumu no kafijas šķirnēm, kuras pirms sajaukšanas tiek atsevišķi grauzdētas. Tā arī radās Cortese kafija.

Kafija Cortese ir salīdzinoši jauns produkts – Latvijā tas ir pieejams kopš 2014. gada, un to Latvijā izplata “Amber Distribution Latvia”. Cortese ir paredzēta tieši HoReCa (hotels, restaurants and cafeterias – viesnīcas, restorāni un kafejnīcas) segmentā, kā arī OOH (out of home) segmentā – tajā skaitā arī birojiem un ofisiem. 

Sortimentā galvenokārt pieejamas kafijas pupiņas, tāpēc šī kafija paredzēta profesionālajām kafijas pagatavošanas iekārtām. Protams, ja mājās ir kafijas aparāts vai kafijas dzirnaviņas, Cortese kafiju iespējams baudīt arī mājās. Latvijā kafiju Cortesejau iespējams baudīt tādās vietās kā Annas Dārzs, Kafetēka Parunāsim, Folkklubs Ala, Restorāns Locale un daudzviet citur Latvijā (Café Del Mar Vecāķos, Chocolate and Pepper un Rosso Pizza Jelgavā, bārā Meka Ozolniekos).

Cortese caffe Espresso kafija ir kafijas pupiņu maisījums, kas sastāv no Arabica un Canephora (Robusta) kafijas pupiņām.
Arabikas pupiņu dzimtene ir Etiopija, bet Robustas – Kongo. Ja Arabikai ir maigāka un niansēm bagātāka garša, tad Robusta ir vairāk piemērota tumšās kafijas maisījumiem.
 
Lielāka atšķirība no līdzīgiem kafijas maisījumiem ir tās sastāvā esošās augstās kvalitātes Robusta kafijas pupiņas. “Cortese maisījums tika speciāli radīts Latvijas tirgum, izveidojot  to sabalansētu garšas ziņā. Kafija ir krēmīga, bez nomācošām rūgtuma vai pārmērīgām skābuma garšas niansēm”, vērtē Mikus. Veidot Cortese maisījumu tieši Latvijas tirgum tika pieaicināts World Barista Championship uzvarētājs, kurš veica pētījumu par kafijas dzeršanas paradumiem un garšas preferencēm tieši Latvijā. Tādēļ varam apgalvot, ka Cortese, kuru piedāvājam pie mums, ir paredzēts Latvijas tirgum un atbilst vietējo patērētāju prasībām.

Ieteikumi labas kafijas pagatavošanai
Mājās pagatavot labu kafiju ir iespējams – galvenokārt ir jāseko līdzi kafijas pagatavošanas iekārtām un pašu pupiņu kvalitātei. Daudz gardāka un baudāmāka tā būs, ja pupiņas tiks maltas mājās – tātad nepieciešamas dzirnaviņas, kas, pareizi koptas, kalpos ilgi un ir labs ilgtermiņa ieguldījums. 

Kafijas pagatavošanai svarīga ir arī ūdens kvalitāte, kā arī kafijas pagatavošanas tehnika ir jātīra un jākopj. 

M. Vecināns iesaka: “Ja nevēlies, lai kafija būtu sadegusi un iegūtu rūgtu garšu, nedrīkst kafiju apliet ar verdošu ūdeni! 

Ja nav pieejamas tējkannas ar regulējamu ūdens temperatūru, tad uzvārām ūdeni līdz 100 grādu temperatūrai un ļauj tam 2-3 minūtes atdzist. Tikai tad aplej kafiju – tādā veidā atverot visu kafijas aromātu gan garšā,  gan smaržā.”





HoReCa





  

Saistītie raksti

Andy Hayler par Michelin zvaigžņu sistēmu
aktuāla tēma - maizes cepamā mašīna
Mazāk zināmās ogas un augļi mūsu platuma grādos
Šefpavāre Svetlana Riškova: Ģimene ir mani galvenie ēdienu kritiķi
Viskija un ēdiena saderība


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts