Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Raksti

03.11.2016

Kā piegāde var nodrošināt vairāk nekā 30% no kopējā apgrozījuma

Šobrīd piegādes tirgus aug ar katru dienu, neraugoties uz restorānu tirgu, kas pašreiz ir visai nekustīgā pozīcijā. Mēs nolēmām izanalizēt, kāpēc tā notiek, un nonācām pie dažiem secinājumiem. Piegādes aktualitāte pieaug, jo:

1) Mājās pie vakariņu galda var sarūpēt vīna pudeli, kas kādreiz pirkta ar atlaidi un kas noglabāta kādam svinīgam notikumam
2) Pasūtot ēdienu uz mājām, klients pilnībā kontrolē savus izdevumus – viņš neiztērēs vairāk, nekā ir rēķinājies
3) Tas ir lētāk. Ko paskaidro pirmie divi punkti.

Vai piegādes sistēmas ieviešana ir noderīga pašam restorānam? Katrā ziņā! Īpaši pašreizējā pieprasījuma apstākļos. Atliek tikai noteikt, kā izveidot piegādes dienestu bez ievērojamiem tēriņiem un kā saņemt vairāk nekā 30% no apgrozījuma.

Lai sāktu, jāmet pie malas jebkādas šaubas. Iezīmēsim pāris piegādes sistēmas priekšrocības:
1) Kompensē restorāna apmeklētības zudumus
2) Viesu apkalpošana notiek tur, kur tiem ir ērti (daudzi pēc darba nevēlas nekur doties, kā arī daudz ērtāk ir palikt mājās sliktos laika apstākļos)
3) Jaunu viesu piesaiste restorānam. Jūsu restorāns atrodas noteiktā rajonā, un Jums ir grūti piesaistīt viesus no pārējām pilsētas daļām. Ar piegādi tas ir iespējams, tā kā Jūs aptverat lielu platību.
4) Informācija par klientiem. Jūs redzat, ko un cik bieži pasūta Jūsu pastāvīgie viesi. Pateicoties šai informācijai, vieglāk uzlabot servisu.
5) Tiek atvieglotas mārketinga akcijas. Viens no labākajiem restorāna piegādes variantiem ir kros-mārketings. Restorāna viesi saņem bonusus, veicot pasūtījumu uz mājām, savukārt piegādes klienti – apmeklējot restorānu. Īstenojas ļoti vienkārši: viesiem kopā ar rēķinu tiek nodots buklets ar piegādes un bonusu informāciju un otrādi – piegādes laikā kurjers pasūtītājam piešķir bukletu ar restorāna jaunumiem un atlaidēm.
6) Vieglāk paplašināt uzņēmējdarbības mērogu. Piegādājot ēdienu dažādos pilsētas rajonos, Jūs kļūstat atpazīstamāki, tas palīdz atvieglot jaunu restorānu atvēršanu dažādos rajonos.

Ļoti svarīgi ir izlemt, kādi ēdieni būs pieejami piegādei, jo dažādu iemeslu dēļ tikai noteikti ēdienkartes piedāvājumi bez sarežģījumiem nonāks līdz saņēmējam. Jāparūpējas, lai piegāde neietekmētu ēdiena izskatu, ēdiens jāgatavo ātri un vienkārši (ideālā gadījumā no sagatavēm). Svarīgi atcerēties, ka ēdienam jābūt siltam vismaz 30 minūtes vai arī tas nedrīkst zaudēt garšas kvalitāti, pasūtītājam to uzsildot. Tādēļ pirms piegādes ēdiena izvēles no Jūsu ēdienkartes iepriekš šie ēdieni jāsagatavo kā kosmonauti: kārtīgi jāsakrata, jāuzņem pagatavošanas laiks un vajadzīgā izskata un garšas zuduma laiks.

Ēdieni, kas vienmēr ir aktuāli piegādei un kas aktīvi tiek pasūtīti uz mājam, ir picas (ar biezo mīklu), japāņu virtuve, pīrāgi un biznesa pusdienas (organizāciju apkalpošana). Popularitāti sāk iegūt dažāda veida ceptie izstrādājumi (glazūrkēksi, cepumi), Panāzijas virtuve un veselīga uztura ēdienkartes sastādīšana.
Piemēram, ar steiku vai burgeru piegādi pieredze bijusi visai rūgta, gaļa ceļā sasniedza kategoriju well-done, bet burgeri pārāk piesūcās ar mērcēm un izjuka.

Taču nebaidieties eksperimentēt, mēģiniet pielāgot piegādei, piemēram, jauno nacionālo virtuvi vai citus ēdienus, kas, Jūsuprāt, spēs izturēt ceļu. Un neaizmirstiet nofotografēt ēdienus, lai Jūsu vietnē viesim būtu patīkamāk izvēlēties no ēdienkartes un viņš saprastu, ko pasūta.

Izvēloties iepakojumu, Jums jāorientējas uz savu klientūru, nevajag ekonomēt, tā kā iepakojuma kvalitātei jāatbilst restorāna cenu politikai. Neaizmirstiet, ka iepakojums nozīmē daudz brīvas vietas reklāmai, uz tā var izvietot akcijas, konkursus, pastāstīt par jauniem un daudz ko citu. Taču zīmola popularizēšana, izmantojot iepakojumu, ir Jūsu izvēle, viss atkarīgs no piegādes servisa attīstīšanas budžeta.

Iepakojums ir viens no kontakta punktiem ar klientu, izmantojiet to pareizi.
Parunāsim par piegādes iespējām. No vienas puses, izmantot kurjerus kājniekus ir izdevīgi, taču šis variants ir piemērots tikai pilsētām ar izcilu un ātru transportu un ja Jūsu klientu apmierinās nesteidzīga piegāde. Tāpēc vairums tomēr izmanto automašīnas. Mēs iesakām sākt ar variantu, kad kurjers veic piegādi ar personīgo mašīnu, tā kā tas samazinās Jūsu izdevumus uz automašīnas remontu un apkalpošanu, kā arī dos iespēju piedāvāt kurjeram lielāku atalgojumu. Taču Jūs nevarēsiet izvietot reklāmu uz automašīnām, taču, ticiet, sākuma etapā tas neatmaksās auto apkalpošanas izdevumus. Izdevīgāk nolīgt savus kurjerus un ārpakalpojumus izmantot tikai testēšanas etapā un sastrēgumstundās, jebkuri kurjerdienesti Jums izmaksās dārgāk, bet piegādes laiks šajā gadījumā palielināsies.

No sākuma jāsakārto piegāde šaurākā zonā, pēc tam var paplašināties, lai nerastos problēmas ar pasūtījumiem citā pilsētas galā.
Daudzi cenšas uzticēt pasūtījumu pieņemšanu restorāna menedžerim, kas ir nepareizi, ja Jums ir vismaz 3 pasūtījumi dienā. Ņemot vērā citus menedžera pienākumus, kaut kas noteikti cietīs, tāpēc nolīgstiet operatorus un sniedziet viņiem pareizas un kvalitatīvas piegādes pasūtījumu pieņemšanas apmācību.

Lai uzzinātu, vai Jūsu piegādes serviss ir veiksmīgs, jāveic vairāku faktoru analīze:
1) Klientu konvertācija
2) Vidējā pastāvīgo klientu čeka summa
3) Pastāvīgo klientu pasūtījumu biežums
4) Vidējā klientu piesaistes cena
5) Rekomendāciju procents
6) Nokavēto pasūtījumu un neapmierināto klientu procents

Svarīgi! Labākam piegādes servisam Jūsu sistēmai jāatbalsta visas mārketinga akcijas, laicīgi jāinformē pavāri par jauniem pasūtījumiem, precīzi jānodod informācija kurjeriem un jāseko līdzi piegādei no brīža, kad klients paņēmis telefonu un gatavs sastādīt Jūsu restorāna tālruņa numuru, līdz brīdim, kad klients ir norēķinājies, aizvēris pēc kurjera durvis un devies baudīt Jūsu ēdienu.

Nākamajā rakstā mēs pastāstīsim par iiko Delivery piegādes priekšrocībām un par to, cik viegli, pateicoties šai programmai, ir īstenot ideālu piegādi, kas apmierinātu Jūsu klientus. 

SMARTTEK piedāvā inovatīvu automatizācijas sistēmu iiko restorāniem, bāriem un kafejnīcām Zemitāna iela 2b, LV-1012, Rīga Mob. Talr. +371 28803447

www.smarttek.lv
https://www.facebook.com/smartteklv/


  

Saistītie raksti

Saldējuma deserts ar melnajiem pipariem un zemenēm (recepte)
Svaigas uzkodas
HoReCa ABC - Viesmīlības skola
Pavārs, viesmīlis vai medmāsa
Vai bioloģiskie produkti ir vērtīgāki?


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts