Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Raksti

03.08.2011

Higiēna ēdināšanas uzņēmumos vasarā  uzdod jautājumu!

Higiēna ēdināšanas uzņēmumos vasarā
Noderīga informācija - Higiēnas vadlīnijas

Patlaban karstums nedaudz pierimis, tomēr vasara turpinās, tāpēc jācer, ka arī siltais laiks vēl atgriezīsies. Karstumā uztura speciālisti iesaka izvēlēties vieglāku un pēc iespējas augļus un dārzeņus saturošu pārtiku. Tai pat laikā karstumā būtiski pievērst uzmanību arī dažādu produktu uzglabāšanai atbilstošā temperatūrā, lai tie ātrāk nesabojātos. Īpaši svarīgi tas ir arī kafejnīcās, restorānos un citos ēdināšanas uzņēmumos, kuros ik dienas apgrozās un mielojas pat vairāki simti cilvēku.

Par to, kādām lietām īpaša uzmanība būtu jāpievērš gan uzņēmumu darbiniekiem, gan patērētājiem, lai apēstā pārtika neradītu negatīvas emocijas un ietekmi uz veselību, stāsta Pārtikas un veterinārā dienesta Pārtikas uzraudzības departamenta Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vecākā eksperte Ilga Zepa.

Viņa skaidro, ka higiēnai uzmanība jāpievērš visu gadu un galvenie nosacījumi ir: tīrība, droša pārtika, kā arī personāla higiēna. Tomēr vasarā īpaša uzmanība jāpievērš temperatūras režīmiem. Ja atbilstošu temperatūru grūti nodrošināt, tad jādomā par tādas pārtikas un ēdienkartes piedāvāšanu patērētājiem, kuru pieļauj esošie uzglabāšanas apstākļi.

Svarīgi ir arī ievērot pārtikas derīguma termiņus, bet īpaši vasaras kafejnīcās jāpievērš uzmanība apkārtējās vides tīrībai – putekļiem, dažādiem knišļiem utml. Līdz ar to uzņēmumam jādomā par to, kā pasniegt ēienu tā, lai to pēc iespējas mazāk ietekmētu apkārtējais piesārņojums, bet arī patērētājiem ir tiesības vismaz vizuāli novērtēt ēdienu, lai tajā nebūtu, piemēram, mušu. Patērētājam tāpat vizuāli būtu jānovērtē ēdiena kvalitāte – tā svaigums.

Jo karstāks laiks, jo tā ir lielāka iespēja vairoties dažādiem mikroorganismiem. Šī iemesla dēļ personālam vēl biežāk nekā aukstajā laikā jāmazgā rokas, jārūpējas par apģērba tīrību, kā arī jācenšas lietot galvassega vai sliktākajā gadījumā mati vismaz rūpīgi jāsaņem. Tāpat uzmanība jāpievērš izmantotajam aprīkojumam – nažiem, dēlīšiem. Piemeram, sulu spiedes arī vasarā jāmazgā biežāk, jo tajās var krāties mikroorganismi.

Pārtikas un veterinārais dienests bieži saņem patērētāju sūdzības, stāsta Zepa. Patlaban cilvēki sūdzas par piesārņojumu ( pimēram, kukaiņiem ēdienā), ēdiena temperatūru, personāla higiēnu. Ne vienmēr visas sūdzības ir pamatotas, bet Zepa aicina gan klientus, gan pārtikas uzņēmumus būt gudriem un uzmanīgiem.

Lūk, daži Pārtikas un veterinārā dienesta ieteikumi pārtikas uzglabāšanai un gatavošanai:

augsta riska pārtika – svaiga gaļa un gaļas produkti, zivis un zivju produkti, piens un piena produkti, kūkas ar krēma pildījumu, pudiņi un saldējums jāuzglabā tikai un vienīgi aukstumā – temperatūrā, kādu ražotājs norādījis uz preces iepakojuma, kas galvenokārt ir 0 līdz +6°C.

Ja esat pircējs, iepērkoties obligāti aplūkojiet pārtikas produktu marķējumu, lai noskaidrotu, kāds ir produkta derīguma termiņš, uzglabāšanas temperatūra. Saglabājiet pirkuma čeku, jo tas būs pierādījums, kur pārtiku esat iegādājušies. Atgriežoties mājās neaizmirstiet iegādātos produktus nekavējoties ievietot ledusskapī.

Produktus, piemēram, gaļu, zivis, olas uzglabājiet un apstrādājiet atsevišķi no citiem pārtikas produktiem. Pārtiku, kas pirms lietošanas uzturā netiek termiski apstrādāta (jauktie salāti, aukstās uzkodas, saldie ēdieni, konditorejas izstrādājumi ar krēmu u.c.) neuzglabājiet ilgstoši istabas temperatūrā, bet dārzeņus un augļus, pirms lietošanas uzturā, rūpīgi nomazgājiet.

Ilze Mežniece

  

Saistītie uzņēmumi

AS "Emblēmu Paklāju Serviss"
Baltic Hospitality Group
IK „SAULESPUĶE”
SIA "Putzfrau"
SIA " Spring"

Saistītie raksti

Kāposts – organisma attīrītājs. Veģetārā šnicele
Restorānu nedēļa Siguldā
Augļu un ogu eksperimenti virtuvē
TOP 3 izcili viskija kokteiļi tumšiem ziemas vakariem
Restorāns "Burkāns"- lieliski pavadīts laiks!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts