Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

07.01.2016

Ziemas "pop up" restorānu uzplaukums

Ziemas terases, "pop up" restorāni, atpūtas stūrīši pēc iepirkšanās - tā ir daļa no tendencēm, kas šoziem kļūst arvien populārākas restorānu un kafejnīcu pasaulē Eiropā, tostarp Rīgā. 

Plašāk par jaunākajām vēsmām stāsta restorānu un viesmīlības biznesa eksperte ar  vairāk nekā 15 gadu pieredzi Jeļena Kašina. 

Ziemas "pop up" restorānu uzplaukums
Latvijā ir attīstījušies "pop-up" veikali, bet Eiropā - "pop-up" restorāni, kas piedzīvo īstu uzplaukumu ne tikai vasarā, bet arī ziemas sezonā. 

Tās ir ēdināšanas iestādes ar neformālu atmosfēru, kas var pēkšņi uzrasties visdīvainākajās vietās uz nenoteiktu un īsu laiku. 

"Pop-up" restorāni top neizmantotās veikalu, autostāvvietu, noliktavu telpās un citviet. 

Ziemas dzēriens restorāna terasē
Pēc vakariņām restorānā kļūst populāri baudīt karsto dzērienu ziemas terasē. Izvēlies sezonālu karsto kokteili, šokolādi vai citu sildošu dzērienu un priecājies par sniegotu, zvaigžņotu vakaru terasē - turpat, kur vēroji saulrietu vasarā. 

Ja uz terases neredzi galdiņu, palūdz to restorāna apkalpojošajam personālam - tava vēlme noteikti tiks piepildīta. Lielākā daļa restorānu piedāvā saviem viesiem arī siltus pledus, kuros ietīties, nesteidzīgi malkojot karsto dzērienu. 

Ziemas ēdienkartē arvien iecienītākas "sildošās garšvielas"  
Ingvers pērn kļuva ļoti iecienīts, un tiek prognozēts, ka šogad tā popularitāte sasniegs nebijušas virsotnes. Retajam ingvers vairs saistās tikai ar suši. Eiropā ingvers ir visur - ēdienos, dzērienos, pat popkornā, čipsos un košļājamajās gumijās. 

Savukārt kurkumas labvēlīgā ietekme uz ķermeni ir daudz spēcīgāka, nekā vairumam citu garšvielu. Miljoniem cilvēku izmanto kurkumu ikdienā, uzlabojot ēdiena garšu un īpašības. 

Tendences ēdienu pasaulē 2016.gadā
Modē nāk hibrīddārzeņi, piemēram, brokolini, kas ir brokoļa un ziedkāposta krustojums, kā arī Briseles kāpostu un kacenkāpostu krustojums. 

Par iecienītām maltīšu sastāvdaļām kļūst selerijas, pastinaki un kolrābji, kas pasniegti visdažādākajos veidos. 

Iecienītāks kļūst barības vielām bagāts buljons, kas tiek lietots kā ēdiens vai dzēriens. 

Uzvaras gājienu turpina fermentēti produkti, piemēram, skābēti kāposti, gurķi jogurts un kefīrs, kas gatavoti ar dzīvām baktēriju kultūrām. 

Alternatīvas kviešu miltiem strauji kļūst pieprasītākas. Restorāni aizvien biežāk izmanto miltus, kas gatavoti no dažādiem pākšaugiem, kvinojas, griķiem, prosas, tefa, amaranta un riekstiem.

Patērētāji aizvien vairāk pieprasa ne tikai ar zāli barotu liellopu gaļu, bet arī ekoloģisku pienu, olas, jogurtu, sviestu, sieru.

Lielāks skaits cilvēku izmanto iespēju pasūtīt restorāna ēdienu mājās, nevis doties uz restorānu.  

Izmaiņas piedzīvo bērnu ēdienkarte - tā kļūst ne tikai veselīgāka un sabalansētāka, bet arī garšīgāka un pikantāka. 


Matīss Francis

  

Vēl ziņas

airBaltic Training Pilotu akadēmija sāk uzņemšanu
Lauku tūrisma uzņēmējdarbību apdraud negodīga konkurence un arvien pieaugoša birokrātija
Vai Latvijā ražotie sieri der restorānu ēdienkartē
PVD atklāj nelegālus medījumu gaļas produktu ražošanas uzņēmumus
“Rīgas Melnais Balzams” aktīvi startē ASV tirgū


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts