Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

28.10.2020

Vidzemes tūrisma piedāvājumi starp finālistiem konkursā Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2020


Līdz 8. novembrim ikviens var izvēlēties savus favorītus no 11 tūrisma produktu finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā konkursā Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2020. To vidū 2. konkursa kārtai izvirzīti un sabiedrības vērtējumam nodoti četri jaunie tūrisma piedāvājumi Vidzemē –  divus no tiem kopā ar partneriem ir veidojis un konkursam pieteicis Vidzemes plānošanas reģions. Aicinām vidzemniekus izmantot iespēju paust savu atbalstu un balsot! 

Konkursam  Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2020 Vidzemes plānošanas reģions pieteica garās distances pārgājienu maršrutu Mežtaka un gardēžu tūrisma ceļu Taste Hanseatica, kas abi jau ir atraduši savus cienītājus ceļotāju vidū.

Mežtaka ir Eiropas garās distances pārgājienu maršruta E11 daļa Baltijas valstīs, kas ved cauri Latvijas, Lietuvas un Igaunijas skaistākajiem mežiem un nacionālajiem parkiem. Maršruta garums Latvijā ir vairāk nekā 600 kilometri.
Mežtakas ziemeļu daļa, kas ved no Rīgas līdz Tallinai un kuru veido Vidzemes plānošanas reģions kopā ar partneriem, ir jau atvērta gājējiem un Latvijas teritorijā ir pilnībā nomarķēta. Maršruts ir sadalīts aptuveni 20 kilometrus garos posmos, un par katru posmu ir pieejams apraksts, kā arī gājējam nepieciešamā praktiskā informācija par pakalpojumu sniedzējiem un apskates vietām. Vairāk informācijas: meztaka.lv

Savukārt, Taste Hanseatica ir gardēžu tūrisma maršruts Vidzemē un Dienvidigaunijā, kas iekļaujas starptautiskajā tūrisma ceļā Via Hanseatica. Maršruts tapis, iedvesmojoties no senas vēstures, kad Latvija un Igaunija kopā veidoja Livoniju, kuras tirdzniecības ceļi vijās cauri leģendārās viduslaiku vācu tirgotāju organizācijas – Hanzas savienības – pilsētām.

Tūrisma ceļš Taste Hanseatica aicina viesoties 78 viesmīlības pieturvietās: krodziņos, lauku saimniecībās, muižās, senās pilīs, dzirnavās un mazajās pārtikas ražotnēs Latvijā un Igaunijā. Vairāk informācijas:
ej.uz/taste-hanseatica 

Divas Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldības arī ir pieteikušas LIAA konkursam interesantus un unikālus piedāvājumus tūristiem. 

Kocēnu novada pašvaldība konkursam ir izvirzījusi Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centru “ZTornis”, kurš izveidots atjaunotā ūdenstornī un mūsdienīgā piebūvē un iepazīstina apmeklētājus arī ar stāstu par kūdras ieguvē izmantoto šaursliežu dzelzceļu. Zilākalna ūdenstornis un kūdras dzelzceļa stāsts atdzīvināts projektā “Industriālais  mantojums”, kuru Kocēnu novada pašvaldība īstenoja kopā ar Vidzemes plānošanas reģionu un citiem partneriem: ej.uz/Z-Tornis

Savukārt, Alūksnes novada pašvaldība pieteikusi konkursam dabas mājas aizsargājamā ainavu apvidū Veclaicene, kas izveidotas 5 gleznaināko ezeru krastos un pieejamas mierpilnai atpūtai. Katrai ir savs tematiskais noformējums atbilstoši mājai blakus esošajām dabas vērtībām: ej.uz/dabas-majas

Apskatīt visus 11 finālistus un balsot var šeit: ej.uz/turisma-konkurss

Žūrijas komisija, izvēloties konkursa uzvarētāju, ņems vērā arī sabiedrības balsojumu.

Konkursa mērķis ir veicināt Latvijas tūrisma produktu atpazīstamību un popularizēt veiksmīgākos jaunos tūrisma produktus, kuri ir ilgtspējīgi, inovatīvi, kvalitatīvi, ar augstu pievienoto vērtību, nodrošina tūristu iesaisti un ir piemēroti ārvalstu tūristu vajadzībām, atbilstoši "Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2018.–2023. gadam" noteiktajām mērķauditorijām.


Māra Sproģe

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts