Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

30.08.2012

Veicinās augļu un dārzeņu ražotāju kooperāciju

Zemkopības ministrija (ZM) izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta (MK) 2008. gada 4. novembra noteikumos Nr. 921 „Noteikumi par augļu un dārzeņu ražotāju grupu atzīšanu, to darbības nosacījumiem un kontroli, kā arī kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu augļu un dārzeņu ražotāju grupām”, ko šodien, 30. augustā, izsludināja valsts sekretāru sanāksmē.

Lai samazinātu administratīvo slogu ražotāju grupai, grozījumi noteikumos paredz nosacījumu, ka ražotāju grupai atzīšanas plāna iesniegumā nebūs jānorāda plānotās kredītsaistības investīciju veikšanai un naudas plūsmas pārskats pa visiem atzīšanas plāna īstenošanas gadiem. Ražotāju grupa atzīšanas plānā norādīs naudas plūsmas pārskatu pa mēnešiem gan atzīšanas plāna iesniegšanas gadā, gan pirmajā atzīšanas plāna īstenošanas gadā. 

Grozījumi noteikumos arī paredz, ka ražotāju grupām, kas ir saņēmušas atzīšanu pēc šī gada 4. aprīļa, saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) regulas grozījumiem tiks noteikti atbalsta griesti, ievērojot grupas realizētās produkcijas vērtību, kā arī Eiropas Komisijas noteikto atbalsta pārrēķina koeficientu. 

Grozījumi noteikumos nosaka laikposmu, kurā veiktajām investīcijām ir jābūt ražotāju grupas īpašumā, kā arī īpašumtiesību statusu ražotāju grupai pēc atzīšanas plāna īstenošanas, saņemot ražotāju organizācijas atzīšanu.

Tāpat izmaiņas noteikumos paredz kārtību, kādā ražotāju grupa var saņemt priekšfinansējumu, ja atzīšanas plānā paredzētā investīcija ir veikta, izmantojot līzingu.

Paredzams, ka izmaiņas noteikumos uzlabos ES atbalsta apgūšanas nosacījumus augļu un dārzeņu ražotāju grupām un samazinās administratīvo slogu, tādējādi veicinot nozares konkurētspējas palielināšanos.

Izmaiņas noteikumos stāsies spēkā pēc to apstiprināšanas valdībā un publicēšanas laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.

Plašāka informācija pieejama MK mājas lapā: 
http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40260669


Viktorija Kalniņa

  

Vēl ziņas

Iznākusi Našķoties Zanes otrā recepšu grāmata Našķoties bērnībā
Pirmais Burger King restorāns Latvijā atvērts iepirkšanās un izklaides centrā Akropole
Automatizēti veikali, 5G roboti - kas mazumtirdzniecību Latvijā sagaida nākotnē?
60% iedzīvotāju atzīst – Covid-19 būtiski mainījis iepirkšanās paradumus
Richberry – bērna pārtikas alerģija mudināja radīt jaunu produktu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts