Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

27.05.2019

Valmiermuižas alus pērn investējis pusmiljonu eiro uzņēmuma izaugsmē un plāno attīstīties


Sasniedzot maksimālo brūvēšanas jaudu un investējot 500 000 eiro attīstībā, Valmiermuižas alus darītava 2018. gadā sasniegusi sekmīgus finanšu rādītājus: uzņēmuma apgrozījums pērn audzis par 17%, bet peļņa,salīdzinot ar 2017. gadu, palielinājusies par vairāk nekā 30% (no 127 564 eiro uz 168 173 eiro). Šogad uzņēmums turpina ieguldīt attīstībā un pilnveido jaunas alus garšas. Turklāt gada pirmajos četros mēnešos alus darītavas apgrozījums sasniedzis jau 1,53 miljonus eiro, kas ir par 10% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā.

Valmiermuižas darītā alus pārdošanas apjoms pērn palielinājies par 7,7%. Stiprinot sadarbību ar restorāniem un bāriem, lejamā alus apjoms audzis par 15%, bet 5% izbrūvētā alus eksportēti uz Igauniju, Lietuvu, Somiju, Zviedriju, Šveici, Dāniju un Īriju.“Esam sasnieguši brūvēšanas jaudas robežu, tāpēc tagad varam pilnībā nodoties vēl bagātīgāku alus garšu meklējumiem un radīšanai, ar ko pārsteigt pat visprasīgākos amatu alus baudītājus.Lai gan likumdošana neprasa norādīt alus brūvēšanas vietu, Valmiermuižā lepojamies ar to, ka alu brūvējam tikai Latvijā, un uz etiķetēm norādām “Crafted in Latvia”, tādējādi arī popularizējot Latvijā darīto alu pasaulē,” stāsta Aigars Ruņģis, Valmiermuižas alus darītavas saimnieks. 

Pērn lielākā investīcija300 000 eiro apmērā ieguldīta jaunas priekš attīrīšanas sistēmas izbūvē – izveidota jauna bioloģiskā notekūdeņu attīrīšanas sistēma.“Kaut esam maza alus darītava, mēs ticam ilgtspējīgai uzņēmējdarbībai, tāpēc rūpes par vidi mums ir pašsaprotamas. Pagājušogad esam ieviesuši ISO 50001 sistēmu un ieguvuši vides ISO sertifikātu. Lai atslogotu apkārtējo vidi, izmantojam daudzkārt izmantojamas stikla pudeles un metāla mucas.Šogad vēlamies samazināt ūdens un elektrības patēriņu, kā arī mazināt siltuma zudumus, ieviest daudzkārt lietojamas plastmasas glāzes brīvdabas pasākumiem un attīstīt bioloģisko bezalkoholisko dzērienu brūvēšanu,” stāsta A. Ruņģis.

Savukārt 100 000 eiro, piesaistot arī “Lauku atbalsta dienesta” līdzfinansējumu, investēti jaunu iesala dzirnavu iegādē – divu valču iesala dzirnavas nomainītas ar četru valču dzirnavām, lai iesala graudu samaltu vēl vienmērīgāk un iegūtu vēl izteiksmīgāku garšu. A. Ruņģis atzīst, ka pat mazi garšas uzlabojumi prasa lielus ieguldījumus, taču atbilstošas gatavošanas iespējas ļauj meistariem slīpēt savu meistarību un alus kvalitāti. Vēl 100 000 eiro uzņēmums ieguldījis vēl bagātīgāku garšu radīšanā, katru mēnesi radot un pārbaudot jaunas alus garšas, kas ir mazas alus darītavas lielākais spēks.
 
“Alus baudīšanas kultūra Latvijā turpina attīstīties, aug interese par amata alus darītavām un to daudzveidīgo alus garšu piedāvājumu. Tāpēc pērn esam sekmīgi attīstījuši Valmiermuižas seno iesalu alu izlasi. Tās pārdošanas apjomi auguši četrkārtīgi, sasniedzot 70 583 litrus. Valmiermuižas tumšajam dūmalum pievienojām Valmiermuižas klona alu,bet 2018. gada decembrī – prasīgāko alus baudītāju delikatesi Valmiermuižas Baltijas porteri. Tuvākajā laikā plānojam attīstīt arī Kokmuižas eilu garšas un paplašināt tā pieejamību Latvijā,” nākotnes ieceres ieskicē Valmiermuižas alus saimnieks.

Bezalkoholisko dzērienu tirdzniecība 2018. gadā piedzīvojusi 23% pieaugumu. Vispieprasītākie bijuši bezalkoholiskie dzērieni Gardumuti, kas pērn pārdoti par 20% vairāk nekā gadu iepriekš.Augošs pieprasījums pēc Valmiermuižas zelteriem bijis gan lielveikalos, gan restorānos, jo cilvēki aizvien biežāk tīras Latvijas garšas meklējumos izvēlas no vietējiem augļiem un ogām gatavotus bezalkoholiskos dzērienus. 

100% SIA Valmiermuižas alus un SIA Valmiermuižas pils kapitāldaļu pieder SIA Valmiermuižas ieguldījumu fonds, kas dibināts ar nolūku attīstīt zīmolu Valmiermuiža ilgtermiņā, popularizēt Valmiermuižu kā gardēžu tūrisma ceļa mērķi un sekmēt Valmiermuižas alus eksportu. 60% fonda daļu pieder alus darītavas saimniekam Aigaram Ruņģim, 24% Austrijas ieguldījumu fondam Industrieliegenschaftenvervaltungs AG (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam Thinkflink GmbH.


Agnese Ruberte



ALKOHOLA LIETOŠANAI IR NEGATĪVA IETEKME. TĀ PĀRDOŠANA, IEGĀDĀŠANĀS UN NODOŠANA NEPILNGADĪGĀM PERSONĀM IR AIZLIEGTA. 


  

Vēl ziņas

Siera pasniegšanas etiķete
10 superprodukti
Trīs dārgākie ēdieni pasaulē
6. septembrī svinīgā ceremonijā tika sumināti pavāru konkursu uzvarētāji
7. septembris- Riga Food 2019 noslēdzošā diena


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts