Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

26.11.2014

Tūristiem Rīgā visvairāk patīk Vecrīga, Brīvības piemineklis un Nacionālā opera

Par Rīgas interesantāko piesaistes objektu 29% ārvalstu ceļotāju viennozīmīgi norāda Vecrīgu, tai seko Brīvības piemineklis ar 6,3% un Nacionālā opera – 4,3%, liecina Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) pētījums. 

Kā nākamie populārākie apskates objekti tika norādīti Pēterbaznīca (3,9%) un Rīgas Doma katedrāle (3,7%). Starp interesantākajiem un saistošākajiem objektiem iekļauti tādi apskates objekti un vietas kā Latvijas Nacionālā Bibliotēka, Rīgas centrāltirgus, parki, Rīgas zooloģiskais dārzs, Alberta iela, baznīcas, Kalnciema kvartāls u.c. 

„Nozīmīgs Rīgas apmeklējuma rezultāts ir arī pieredzes atbilstība gaidītajam, jo no tā lielā mērā ir atkarīga turpmākā ceļotāju patērētājuzvedība: iespējama atkārtota atgriešanās Rīgā, kā arī Rīgas kā ceļojuma galamērķa tālāk ieteikšana radiem, draugiem, paziņām. Pētījuma dati parāda, ka vairumam Rīgas viesu uzturēšanās laikā Rīgā pieredzētais ir atbildis ekspektācijām (53,5%), gandrīz puse (45,2%) respondentu pieredzēto Rīgā ir atzinuši par labāku nekā gaidīto. Pozitīvi, ka tikai 1,4% jeb 25 respondenti Rīgas apmeklējumā ir vīlušies,“ skaidro RTAB valdes locekle Vita Jermoloviča.

Vispozitīvākā Rīgas apmeklējuma pieredze (‘labāk nekā gaidīts’) ir Nīderlandes (63%), Somijas (54%) un Beļģijas (50%) ceļotājiem, pilsētas viesu ar negatīvo pieredzi nav Igaunijas un Beļģijas respondentu vidū. 

Pētījumā, lūdzot ar trim vārdiem raksturot Rīgu kā tūrisma vietu, ceļotājiem bija iespēja norādīt emocionālo ceļojuma uztveres aspektu. Absolūti dominējošais vārds bija „skaista“, ko pirmajā asociācijā vien norādīja 237 ceļotāji. Tam sekoja tādas asociācijas kā „jauka“, „kultūra“ un „vēsture“. Nozīmīgai daļai Rīga kā tūrisma vieta asociējas ar tās sirdi – Vecrīgu.

Atšķirībā no citām valstīm, norvēģiem nedominēja vārds „skaista“, tam līdzvērtīga asociācija bija “lēta“ – ar to saprotot Rīgas augsto kvalitātes un cenas attiecību. 

„Tā kā mums ir svarīgi saprast arī to, kas pilsētas viesus nav apmierinājis, secinājām, ka negatīvā pieredze vizītes laikā visvairāk saistīta ar laika apstākļiem, ko norādīja 3%, savukārt 1,7% tūristu grūtības sagādājušas valodu zināšanas, kā arī dārdzība – 1,7%,“ piebilst V.Jermoloviča.



Anna Blaua
RTAB sabiedrisko attiecību projektu vadītāja


  

Vēl ziņas

“Amber Beverage Group” paplašināsies Igaunijā
22 lauku tūrisma uzņēmumi saņem vides kvalitātes zīmi “Zaļais sertifikāts”
Pasaulē lielākais viesnīcu tīkls „Marriott International” ienāk Latvijas tirgū
Visbūtiskāk cenas kāpa pārtikai un dzērieniem
Notiks otrais Riga Street food festivāls


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts