Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

14.06.2019

Tūrisma un radošo industriju profesionāļi analizē tūrisma iespējas Līgatnē

Radošās darbības nedēļas radi!2019 ietvaros 13. jūnijā Līgatnē īstenota pirmā Radošo industriju tūrisma misija, ko nodrošina Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA). Lai gan Līgatnei jau ir plašs un kvalitatīvs tūrisma piedāvājums, pilsētai nav skaidrs, ko tieši tajā izcelt, kas ir Līgatnes unikalitāte un galvenās auditorijas, ar kurām strādāt. Iepazīstot radošo industriju dizaina domāšanas metodes, Līgatne apņēmusies mentoru vadībā līdz augustam rast atbildes uz šiem jautājumiem.

Kopā sanākot pilsētas pārvaldei, nevalstiskajām organizācijām un uzņēmējiem, radošo industriju profesionāļu vadībā visas dienas garumā prezentācijās un īpašās darba grupās tika analizēts Līgatnes tūrisma piedāvājums un meklēti risinājumi tūrisma vides uzlabošanai un pilsētas tēla atpazīstamības veicināšanai. Lai gan tika analizēta konkrēti Līgatnes situācija, ieguvums visiem klātesošajiem ir prasmes izmantot dažādas domāšanas un darba metodes, kā arī izpratni veidojošas ekspertu prezentācijas ar konkrētiem piemēriem. 

Līgatnē ir jūtama vēlme rīkoties, izmantojot radošo industriju potenciālu, taču trūkst plašāku ambīciju, skaidrības, ko tieši pilsēta vēlas panākt, pilnveidot vai uzlabot, atzīst Radošo industriju tūrisma misiju konkursa žūrija. Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa uzsver, ka mūsdienās 72% tūristu ir gatavi palielināt tēriņus pieredzei, nevis vienkāršām lietām, un tas jāņem vērā, veidojot tūrisma piedāvājumu. “Bez produkta un pakalpojuma ļoti būtisks ir stāsts un tā komunicēšana. Lai tūrists gribētu atgriezties pilsētā vēlreiz, viņam ir jāgūst emocijas, pieredze. Vienmēr jājautā sev – vai mēs risinām īsto problēmu?” uzsver Dita Danosa. 

Klātesošie tika aicināti domāt plašāk: Kā pilsētu redz tūrists jeb kā izlikties par svešinieku? Kas notiek pilsētā, kad tā aiziet gulēt? Vai nesezonai ir potenciāls kļūt par sezonu? “Svarīgi ir domāt nevis par problēmām, bet izaicinājumiem, nevis par vājajām pusēm, bet iespējām, nevis par nesezonu, bet par potenciālo sezonu, un tieši to mudina darīt radošās industrijas,” norāda Mārtiņš Eņģelis, LIAA Tūrisma departamenta vadošais eksperts, uzsverot, ka būtisks un nepietiekami izmantots tūrisma attīstības aspekts ir sadarbības iespējas ar citām pilsētām vai organizācijām, kas daudzas lietas ļautu īstenot ātrāk un vienkāršāk. 

Free Riga projektu vadītājs Jāzeps Bikše iedvesmoja klātesošos ar Līgatnei sevišķi aktuālu tēmu – pamestu vietu atdzīvināšana un industriālā mantojuma iedzīvināšana, jo slēgtā Līgatnes papīrfabrika līdz ar tās kultūrvēsturisko ciematu šobrīd ir nenoteiktā situācijā. Eksperti norāda – nefunkcionējošā papīrfabrika ir unikāls objekts, taču pilsēta nezina, ko ar to tālāk iesākt. Lai arī tas tiek uzskatīts par trūkumu, patiesībā tas ir potenciāls citam, mūsdienīgākam darbības formātam. 

Pēc papīrfabrikas apskates dalībnieki iesaistījās radošās darbnīcās mentoru vadībā, meklējot risinājumus, kā iedzīvināt papīrfabrikas ēku un tās teritoriju radošā veidā. Tādējādi papīrfabrikas nākotnei dzima visdažādākās idejas – no ekskursijām teritorijā līdz netradicionālam restorānam vasaras sezonā, no vietas brīvdabas kino līdz kultūras pasākumu centram vai laikmetīgās mākslas telpai, no vietas dažādiem pasākumiem līdz mājvietai spoku stāstu vakariem, origami festivālam, realitātes šovam, izlaušanās istabai un papīrfabrikas muzejam u.c.

Misijas noslēgumā Līgatne saņēmusi vairākus uzdevumus: izveidot Instagram kontu un optimizēt Facebook kanālus, strādāt pie konkrēta pilsētas tēla veidošanas, izveidot plānu, kā padarīt papīrfabriku saistošu tūristiem, izanalizēt Līgatnes apmeklētāju dzīvesstilu un fokusēties uz trim galvenajiem segmentiem, izpētīt mērķa grupas, pilnveidot līdzšinējo piedāvājumu un novērst trūkumus. Tas viss jāpaveic līdz augusta beigām, kad iNovuss pasākuma ietvaros Radošās darbības nedēļas “radi!2019” noslēgumā pilsētas dalīsies ar šajā laikā paveikto. 

Lai uzlabotu mazpilsētu tūrisma piedāvājumu ar radošo industriju domāšanu un metodēm, radošo industriju profesionāļu komanda dosies Radošo industriju tūrisma misijās arī uz Aknīsti (18. jūnijā), Aizputi (20. jūnijā) un Staiceli (26. jūnijā). 
 
Radošās darbības nedēļu radi!2019 iniciē Latvijas Republikas Kultūras ministrija un rīko nodibinājums Creativity Lab sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. Radošās darbības nedēļas radi!2019 jaunumiem iespējams sekot līdzi mājaslapā www.radilatvija.lv, kā arī sociālajos tīklos Facebook, Twitter un YouTube. 


Laura Giptere







Galerija

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts