Tūrisma nozares pārstāvji izvērtē aizvadīto tūrisma sezonu
Aizvadītās nedēļas nogalē Jūrmalā kopā sanāk tūrisma nozarē strādājošie, lai pavilktu svītru aizejošajam gadam. Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) ir gandarīta, ka 2015. gads bijis grūts un sarežģīts, tomēr ļoti veiksmīgs.
TAVA direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava saka: “Tikai tie, kam tūrismā nav pieredzes, var iedomāties, ka kompensēt milzīgo krievu tūristu skaita kritumu ir viegli un vienkārši. Šā gada trijos ceturkšņos, par kuriem šobrīd ir statistika, esam panākuši, ka iepriekš Latvijas tirgū dominējošo krievu tūristu skaita samazinājumu ir pilnā mērā kompensējuši citu ārvalstu ceļotāji. Tas nav noticis pats no sevis. 2015. gads aizies TAVA vēsturē kā ļoti sasprindzināta, mērķtiecīga darba posms.”
2015. gadā TAVA mārketinga aktivitāšu intensitāte un apjoms bijis nepieredzēti liels. Lai minam, piemēram, kultūras tūrisma reklāmas kampaņas, kuras veiktas pavasarī un vasaras ieskaņā, kā arī rudenī un šajā ziemā, izmantojot dažādus komunikācijas kanālus. Pavasarī – gan daudzinot mūsu bagātās kultūras tūrisma iespējas vides reklāmā 8 ārvalstu tirgos (Vācija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Lielbritānija, Igaunija, Lietuva un Krievija) ar sasniegtiem vairāk nekā 3 miljardiem kontaktu skaitu. Gan popularizējot Latvijas kultūras bagātību interneta vidē un presē 8 ārvalstīs, kuru vidū, ņemot vērā nelabvēlīgo situāciju lielajā kaimiņvalstī, nav vairs Krievijas, toties ir Dānija.
Šobrīd nobeigumam tuvojas ļoti vērienīga kultūras tūrisma rudens un ziemas reklāmas kampaņa galvenajos ārvalstu tirgos, plašāk nekā jebkad izmantojot tīmekļa resursus – Google meklētājsistēmu un speciālās ceļojumu interneta vietnes, tādas kā, piemēram, „TripAdvisor”, „Expedia”, „Travellink” u. c.
Jau publicēti un vēl tuvākajā laikā tiks publicēti raksti par Latvijas tūrisma piedāvājumu arī lielos, nozīmīgos preses izdevumos. Piemēram, „Die Zeit” Vācijā ar pusmiljonu eksemplāru lielu tirāžu un “Lonely Planet” žurnālā, ņemot vērā starptautiskās sabiedrības uzmanību, kādu radījis šā prestižā neatkarīgā ceļvežu izdevēja lēmums - Latviju iekļaut to valstu sarakstā, kas jāapceļo 2016. gadā. Sagatavotas publikācijas arī “Dagens Nyheter” Zviedrijā, „Helsinkin Sanomat” Somijā un citos lasītāju iecienītos ziemeļvalstu periodiskajos izdevumos.
TAVA ir gandarīta, ka reklāmas kampaņas radošajai koncepcijai – Latvijas kultūra, dabas iedvesmota, dvēseles radīta un tevis baudīta - šogad nekas nav traucējis izpausties ar maksimālu spēku.
Jauna, spilgta iniciatīva TAVA mārketinga aktivitātēs bijusi sadarbība ar starptautiskajiem blogeriem jeb emuāristiem. Laikposmā no 21. augusta līdz 30. oktobrim, uzņemot blogerus iepazīšanās vizītēs Latvijā, sasniegti vairāk nekā 16 miljoni impresiju jeb OTS (opportunities to see).
Arī populārākie sociālie tīkli kļuvuši par pašsaprotamu informācijas kanālu, kas dod lielisku iespēju uzrunāt interesentus visā pasaulē. Tā, piemēram, Latvijas tūrisma profils “If you like Latvia Latvia likes you” populārajā sociālajā tīklā www.facebook.com ieguvis 90 tūkstošus sekotāju un ieraksti tajā izpelnījušies uzmanību 7,2 miljonus reižu.
Vairāk nekā iepriekšējos gados 2015. gadā Latvijas tūrisms popularizēts 11 starptautiskās nozares izstādēs un 45 specializētos tūrisma veicināšanas pasākumos. Vairāk nekā citus gadus – pāri par 50 - ārvalstu tūrisma operatoru un žurnālistu uzņemts iepazīšanās vizītēs.
TAVA speciālisti, gatavojoties Tūrisma forumam un pārspriežot paveikto, paši bijuši pārsteigti, cik daudz maza, taču mērķtiecīga komanda spēj paveikt. Neticami ražena bijusi sadarbība arī ar Latvijas reģionālajiem tūrisma darbiniekiem: 7 mācību semināri par viesmīlību un produktu attīstību visos reģionos; 4 reģionālās tūrisma konferences; atjaunota informācija 180 informācijas stendiem pie tūrisma objektiem u. c.
Inese Šīrava atzīst, ka šā gada teicamie nozares rezultāti un darbs, kas ielikts, lai tos sasniegtu, nenozīmē, ka nu varēs atvilkt elpu. Latvijas tūrismu negaida vieglas un bezrūpīgas dienas arī turpmāk. “Tikai ar augstas kvalitātes pakalpojumiem un arvien jauniem, saistošiem tūrisma produktiem mēs varam būt konkurētspējīgi un piesaistīt stabilu tūristu plūsmu,” uzsver TAVA vadītāja.
Gadskārtējais nozares sarīkojums “Tūrisma forums”, ko nu jau vairākus gadus rīko Ekonomikas ministrija ar TAVA atbalstu, notiks 12. reizi. Pasākumu “Hotel Jūrmala SPA” konferenču zālē plānojuši apmeklēt vairāk nekā 300 nozarē strādājošo.
Sarīkojumu ievadīs ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas uzruna. Programmā paredzētas vairākas nozīmīgas uzstāšanās par nozares aktuālajiem jautājumiem, tostarp TAVA direktora pienākumu izpildītājas Ineses Šīravas pārskats par aģentūras veikumu Latvijas tūrisma popularizēšanā ārvalstīs 2015. gadā.
Svētku sajūtu sarīkojumā radīs apbalvošanas ceremonija, kad tiks apsveikti Eiropas Komisijas projekta “Eiropas izcilākie tūrisma galamērķi” jeb EDEN šā gada konkursa veiksmīgākie dalībnieki un studentu zinātnisko darbu konkursa uzvarētāji.
Inta Briede