Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

06.03.2012

Rīga piesaistīs viesus kā gaumīgi garšīgā galvaspilsēta


“Rīgā jau sen tiek runāts par to, ka vajag radīt jaunus tūrisma produktus. Nenoliedzami, mums ir ļoti labs kultūrvēsturiskais piedāvājums, taču nepieciešamas svaigas dvesmas. Tūristi jau ir atzinīgi novērtējuši Rīgas restorānu cenas un kvalitātes attiecību, kā rezultātā devuši būtisku pienesumu pilsētas ekonomikai. Mums ir visi priekšnoteikumi, lai sekmīgi attīstītu visā pasaulē pieaugošo kulināro tūrismu, tāpēc mēs sadarbībā ar Rīgas restorānu šefpavāriem esam radījuši projektu “Gaumīgi garšīgā galvaspilsēta Rīga” un mērķtiecīgi strādāsim pie tā, lai Rīga kļūtu plaši pazīstama kā Baltijas gastronomijas lielpilsēta,” saka Vita Jermoloviča, RTAB valdes locekle. 

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks: "Uzskatu, ka Rīgai ir visas iespējas kļūt par Eiropas gardēžu meku, akcentējot mūsu restorānu un šefpavāru profesionalitāti un radošumu, izceļot Latvijas un Rīgas ēšanas kultūru un tradīcijas, ka arī popularizējot Latvijas produktu kvalitāti un augsto ekoloģisko vērtību. Pozitīvi, ka projekts ietver līdzdarbošanās principu, tas nozīmē, ka pilsētas zīmola veidošanā iespējams iesaistīties ikvienam no mums - gan pašvaldībai, gan uzņēmējiem, gan vietējiem ražotājiem."

Rīgas labākie šefpavāri no 25 restorāniem un kafejnīcām katru mēnesi ēdienkartē iekļaus ēdienus, kuru pagatavošanā tiks izmantots kāds īpašs vietējais produkts vai produkti. Martā tie būs Latvijas piena produkti, aprīlī – bērzu un kļavu sulas, maijā – pavasara zaļumi, jūnijā – zemenes, jūlijā – jaunie kartupeļi, augustā – meža veltes, septembrī – Latvijas rudens labumu klāsts, oktobris būs zivju mēnesis, novembrī baudīsim Rīgas melno balzamu un ēdienus no Latvijā lielākās ogas – ķirbja. Projekta kulminācija būs decembrī, kas būs garšu pārsteigumu mēnesis ar īpašiem restorānu svētku piedāvājumiem. Tajos būs apkopots pats labākais no visa gada laikā baudītā ar īpašiem šefpavāru meistardarbiem.

Projekta ''Gaumīgi garšīgā galvaspilsēta Rīga'' dalībniekus var atpazīt pēc īpašas zīmes. Tā piedāvājumam tiks pievērsta uzmanība iesaistīto restorānu un kafejnīcu ēdienkartēs. Tomēr veids, kā tieši ieteikt savu unikālo ēdienu apmeklētājiem, ir projektu dalībnieku ziņā. Restorānu personāls ir aicināts izglītot apmeklētājus ne tikai par īpašo piedāvājumu, bet arī par Latvijas produktiem, no kuriem ēdiens ir pagatavots.

Kaspars Jansons, restorāna Bergs šefpavārs, piebilst: „Prieks, ka varam parādīt un izcelt izcilas kvalitātes vietējo produkciju, radoši kombinējot Latvijas garšas buķetes un veidojot savu kulināro identitāti. Pārsteigumi būs, jo katru gadu mūsu sortimentā parādās arvien jauni pašmāju ražojumi, tāpat kā zemenes katru vasaru garšo citādāk, tāpat arī katrs pavārs savā virtuvē rosās ar jaunu garšu.”

Projektā piedalās restorāni „Vincents”, „Umami”, „Kaļķu vārti”, „B bārs”, „Balzāmbārs”, „Bergs”, „Bibliotēka Nr.1”, „Tam labam būs augt!”, „Garage”, „Kitchen”, „Rīgas Birža”, „Burkāns”, „Fazenda”, „Neiburgs”, „Merlin”, „Le Dome”, „Ostas Skati”, „Ladigs cafe”, „Ambiente”, „Cydonia”, „Garāža”, „Eksports”, „Cotton”, „Vīna studija” un „HE’S”. Projektā tiek aicināti iesaistīties arī jauni dalībnieki.

Sekmējot kulinārā tūrisma attīstību Rīgā, RTAB informāciju par “Gaumīgi garšīgā galvaspilsēta Rīga” iekļaus tūrisma pasākumu ceļvedī “Ko darīt Rīgā?”, veidos Rīgas šefpavāru ceļvedi, Rīgas garšas kalendāru 2013.gadam, portālā www.LiveRiga.com un LIVE RĪGA sociālo mediju kontos informatīvi atbalstīs Rīgas Domes pasaules gastronomijas pilsētu apvienības “Delice” restorānu projektu, Bazāru Berga Bazārā, tirdziņus Kalnciema kvartālā, tematiskos pasākumus Rīgas Centrāltirgū, Garšas meistaru ielu Rīgas svētku laikā un citus pasākumus. RTAB arī īstenos vairākus projektus sadarbībā ar ārvalstu medijiem un, uzņemot žurnālistus no Rīgas tūrisma veicināšanas mērķa valstīm, īpašu akcentu liks uz Latvijas galvaspilsētas kulināro piedāvājumu.

 A. Lūse


  

Vēl ziņas

Iznākusi Našķoties Zanes otrā recepšu grāmata Našķoties bērnībā
Pirmais Burger King restorāns Latvijā atvērts iepirkšanās un izklaides centrā Akropole
Automatizēti veikali, 5G roboti - kas mazumtirdzniecību Latvijā sagaida nākotnē?
60% iedzīvotāju atzīst – Covid-19 būtiski mainījis iepirkšanās paradumus
Richberry – bērna pārtikas alerģija mudināja radīt jaunu produktu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts