Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

30.11.2020

Richberry – bērna pārtikas alerģija mudināja radīt jaunu produktu

Ieguldot piecus tūkstošus uzņēmuma veidošanā, inovatīvais latviešu pārtikas produktu zīmols Richberry svin gada jubileju. Ēdieni, kas radīti no oriģinālām receptēm uz ķirbju sēklu miltu bāzes, paralēli nodrošinot bezatlikumu ražošanu visos produktu ražošanas ciklos un gatavojot arī ķirbju sēklu eļļu, iekaro Latvijas tirgu un lūkojas eksporta virzienā.
  
Bezglutēna diēta no modes lietas daudziem jau kļuvusi par dzīvesveidu, pat ja nav saistīta ar glutēna nepanesamību, tādēļ pārtikas tirgū īpaši pieprasītas alternatīvas jau ierastajiem kviešu miltiem. Richberry produkcijas pamatā ir ķirbju sēklas un no tām gatavotie milti - tajos ir daudz dzelzs, cinka, magnija, kālija, daudz olbaltumvielu, turklāt tas ir bezglutēna produkts. Saražotos ķirbju sēklu miltus tālāk iekļauj dažādos sausos maisījumos, saldumos un galvenais – tos iespējams ātri un viegli pagatavot.

Elīna Romašova, SIA Richberry vadītāja un visu maisījumu recepšu autore: “Uzņēmuma ideja radās, jo vecākajam dēlam mazotnē atklāja nepanesību pret atsevišķiem pārtikas produktiem. Ģimenē visi pieradām pie citāda, daudz veselīgāka, uztura, un iestājos LLU Pārtikas tehnoloģiju fakultātē, lai veselīga ēdiena izstrādes principiem pievērstos jau profesionālā līmenī. Pārstrādājam ķirbju sēklas miltos, iepriekš tās saudzīgi ateļļojot, lai saglabātu produktā visas bioloģiski aktīvās vielas (minerālvielas, vitamīnus, nepiesātinātās tauksābes), ar kurām ķirbju sēklas ir ļoti bagātas. Ne visiem tirgū pieejamajiem bezglutēna miltu produktiem uzturvērtība ir tik sabalansēta – man personīgi joprojām sirdij tuvākais produkts ir pats pirmais – mafini, jo tos devām garšot draugiem, radiem, līdz nonācām pie tirgū pieejamās receptūras.”

Lai uzsāktu uzņēmējdarbību, tika rakstīts biznesa plāns sadarbībā ar Nodarbinātības Valsts aģentūras atbalstu un iespēju saņemt finansējumu piecu tūkstošu eiro apmērā. Ar šo finansējumu pietika, lai iekārtotu telpas un iegādātos trīs ražošanas iekārtas. Šobrīd uzņēmums ražo ne tikai miltu maisījumus, bet arī vairāku veidu ķirbju sēklu eļļu, un šo ideju ieteica kāda no klientēm, atklājot, ka ķirbju eļļu ar tās riekstaino pēcgaršu var izmantot salātiem, pesto, krēmzupām, kopā ar svaigi ceptu maizīti vai pat pārlejot saldējumu. 

“Ja ir sajūta, ka vajag kaut ko savu, tad dzinulis nepāriet. Īpaši novērtējam iespējas, ko idejas realizācijā līdz veiksmīgam produktam veikalu plauktos nodrošinājuši mentori – arī Magnetic Latvia inkubatoru programma un Jelgavas pilsētas pašvaldības grantu programma, ar kura atbalstu izstrādājam jaunu produktu līniju. Ļoti liels atspēriena punkts mums bija sadarbība ar vairumtirdzniecības tīklu Gemoss, kas nodrošina mūsu produktu ražošanu ar izejvielām un papildināja savu veikalu piedāvājumu ar Richberry gala produkciju, un tas savukārt piesaistīja vēl citu tirgotāju uzmanību, piemēram, Stockmann un SKY veikalus - turklāt uzstādītā kvalitātes latiņa liek plānot arvien jaunus produktus,”neslēpj E. Romašova. 

“Solidaritāte varētu būt šī gada vārds. Gribētos ticēt, ka caur šo laiku esam kļuvuši cilvēcīgāki, vēloties viens otram palīdzēt un sadarboties, kopā kļūstot stiprākiem. Gemoss piedāvājumā regulāri iekļaujam jau gan zināmus, gan jaunus Latvijā ražotus produktus. Lai atbalstītu arī citas inovatīvu pārtikas produktu idejas, novembrī izsludinājām grantu programmu, kuras ietvaros pirmo trīs vietu ieguvēji saņems ne vien finansiālu atbalstu, bet arī jomas profesionāļu dalīšanos pieredzē, lai kopīgiem spēkiem palīdzētu realizēt vēl kādu veiksmes stāstu. Zīmola veidošana un atpazīstamība ir ilgstošs darbs, un arī Gemoss nav maģiskā burvju nūjiņa, kuru pavicinot tiek sasniegti milzīgi pārdošanas apjomi, tomēr mums ir vēlme palīdzēt, sniegt zināšanas un ieguldīties. Granta idejas mērķis ir radīt spēcīgu, potenciālu produktu caur sadarbību. Idejas gaidām gan no jauna censoņa, gan kāda, kurš jau ideju mēģinājis pacelt, bet pietrūcis kapacitātes un atbalsta,”norāda Gemoss projektu vadītaja Maija Treija-Kovāča.

Gemoss grantu programmas balvu fonds paredz 5 000 eiro pirmās vietas ieguvējam, 3 000 eiro otrās vietas ieguvējam un 2 000 eiro trešās vietas ieguvējam. Jaunā produkcija tiks iekļauta Gemoss piedāvātajā sortimentā veikalos, ievērojami paplašinot iespējas to realizēt plašākā tirgū. Konkursantu iesūtītās idejas vērtēs kulinārijas nozares ekspertu komanda ar šefpavāru, mārketinga pārstāvi, kvalitātes un pārdošanas speciālistiem, finanšu analītiķi u.c. savas jomas speciālistiem, lai kopīgiem spēkiem  palīdzētu no idejas izveidot veiksmīgu produktu tirgum. Tādējādi tiks nodrošināts iespējami izvērsts ekspertu vērtējums, paverot lielākas iespējas radīt ilgtspējīgu un tirgū konkurētspējīgu produktu.

Anda Podziņa

  

Vēl ziņas

Inovatīvs sadarbības projekts - mobilā mācību lietotne viesmīlības nozarē
Kas drošāks- steiks vai nageti
Uztura speciāliste Lizete Puga: ieteicamākie ēdieni ķermeņa labsajūtai
Veiksmīgi noritējis seminārs Somijas medijiem un tūrisma nozares pārstāvjiem
Ir nācis klajā pirmais MICHELIN ceļvedis Latvijā


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts