Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

04.01.2015

Restorānu tendences 2015 gadā

Hamburgeri, cepta vista, sviestmaizes, kartupeļi, cēzara salāti, kīnva – visi šie ēdieni nonāk uz restorānu un kafejnīcu galdiem. Lai gan tie saglabā savu vietu popularitātes topā, 2015.gadā patērētāji vēlēsies lielāku dažādību un pārsteigumus, kas ir rezultāts lielākai pirktspējai un augošam pieprasījumam pēc kaut kā nebijuša. 

Tehnoloģiju apvērsums. Tāpēc, ka tehnoloģijas ļauj ātrāk izdarīt pasūtījumus un veicināt atpazīstamību, restorānu īpašnieki un pārstāvji ir vienlīdz entuziastiski par augsto tehnoloģiju piedāvātajām iespējām. Pieaugošais mobilo ierīču lietojums bija izteikta tendence 2014.gadā – un pagaidām nekas neliecina, ka tā grasās norimt. 

Piemēram, Eiropas populārajā picēriju ķēdē Pizza Hut klienti var caur mobilo aplikāciju izveidot sev vēlamo picu un to pēc tam pasūtīt. Tiek prognozēts, ka nākotnē apkalpojošais personāls jau zinās mūsu vārdu un ko mēs pasūtījām pagājušajā reizē, pirms mēs būsim uzsākuši sarunu. 

Ēdiens kā reklāma. Restorānu un kafejnīcu īpašnieki aizvien vairāk sāk noformēt savus piedāvājumus, paturot prātā, ka daudzi no ēdināšanas vietā pasniegtajiem ēdieniem nonāk sociālo tīklu lapās, kā Instagram, Twitter un Facebook, kas lieliski kalpo restorāna mārketinga labā. 

Minimālisma pieeja. ”Trīs ēdienreizes dienā” ir novecojusi paradigma. Pētījumi rāda, ka cilvēki vēlas uzkodas vismaz divreiz dienā. Lai gan kioski jau nodrošina šo iespēju, restorāni tikai pamazām sāk ieviest aizvien plašāku uzkodu piedāvājumu. Dažāda veida mazās uzkodas, tai skaitā eksotiskās tapas un dim sum, sāk savu uzvaras gājienu. Arī galvenās ēdienreizes laikā tā vietā, lai pasūtītu vienu vai divus galvenos ēdienus, cilvēki izvēlas līdz pat 20 šķīvju ēdienu, kas servēti mazās porcijās, bet ļauj izbaudīt dažādību. 

Tradicionālais sarūk. Tradicionālās fast food nozares ēstuves piedzīvo grūtības, konkurējot ar jaunajām, alternatīvajām ēdienu pakalpojumu sniegšanas formām.  Aizvien vairāk cilvēku izvēlas izdot nedaudz lielāku naudas summu par kvalitatīvāku ēdienu nekā, lēti, ātri, bet neveselīgi paēst kādā ātrās ēdināšanas restorānā. Dažāda veida veselīga ēdiena koncepta restorāni ielaužas tirgū.

Dzērienu uznāciens. Pateicoties dažādām vērtīgām un barojošām sastāvdaļām, dzēriens var aizstāt ēdienreizi. Restorāni cenšas dzērienus izvirzīt centrā, piedāvājot aizvien lielāku un pārsteidzošāku klāstu. Tādējādi nav pārsteigums, ka, piemēram, veselīgo kokteiļu bāri ir tik populāri Eiropā un ka dažādi specializētie kafijas bāri ir sabiedrībā iemantojuši vēl neredzētu popularitāti, padarot dzērienu par „galveno ēdienu”. 

Uzlecošā Āzija. Suši bija tikai sākums. Līdz šim Āzijas ēdienu pārsvarā ir saistījušies tieši ar suši un eiropezētiem ķīniešu ēdieniem. Paredzams, ka 2015.gadā korejiešu, vjetnamiešu un filipīniešu ēdieni  ienāks ikdienišķās ēdienkartēs, jo iecienīta ir kļuvusi to eksotiskā un autentiskā garša. Jau vairākas populāras restorānu ķēdes ASV un Eiropā savās ēdienkartēs ir iekļāvušas sviestmaizes, salātus un otros ēdienus indiešu, vjetnamiešu un citu Āzijas valstu gaumē.
Rūgtā garša. Klienti ir attīstījuši patiku pret rūgtām garšām. Tas nozīmē tumšāku šokolādi un kafiju, alu, gatavotu no vairāk apiņiem, un kopumā mazāk apstrādātas, dabiskākas garšas.

Klienta veselīgā izvēle. Šobrīd valda laiks, kad aizvien vairāk cilvēkiem ir izstrādātas personīgās diētas, kas nozīmē veselīgu uzturu ar dažādām, sīki diferencētām formām. Viena no šobrīd populārākajām diētām ir ēdieni bez glutēna. Visefektīvākais veids, kā restorānam pielāgoties, ir piedāvāt iespēju klientam izvēlēties savas maltītes sastāvdaļas. Šādu pieeju veiksmīgi realizē salātu bāri, kur klients izvēlas sastāvdaļas un pats tās sajauc. 

Vietējo atbalsts. Visi izvēlas vietējo – pēc iespējas tuvāk audzētu, ražotu, pārstrādātu, iepakotu pārtiku. Patika pret vietējo pārtiku nozīmē palielinātu klientu interesi par visu sākot no mājās gatavota vīna un valstī audzētiem dārzeņiem līdz tuvējā reģionā noķertām zivīm. Tās ir sliktas ziņas globālām restorānu ķēdēm, kas pūlas pārliecināt klientus, ka to piedāvātie ēdieni ir videi draudzīgi un veselīgi. 

Paaudze Z. Ir pienācis laiks, kad jaunieši, kas ir dzimuši jaunajā tūkstošgadē, sāk paši pieņemt lēmumus un izvēlēties vietas, kur ieturēt maltīti ārpus mājas. Tas nozīmē, kas restorāniem, kas vēlas piesaistīt šo auditoriju, ir jādomā  par tādiem aspektiem kā augstajām tehnoloģijām draudzīgu vidi un kustīgiem vizuālajiem elementiem.

Linda Rubene

  

Vēl ziņas

Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti
Baltijā lielākais viesnīcu operators “Mogotel Hotel Group” Stokholmā atvēris pirmo “voco hotels” zīmola viesnīcu
Projekts "CATERING ADVANCED: VET Students Mobile Training Model Nr. 2023-1-LT01-KA210-VET-000157824" veiksmīgi turpinās
Riga Food 2004 no 5.09.-7.09.
No Latvijas līdz pat Spānijas garšai – mērču saderība ar uzkodām un ēdieniem


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts