Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

30.06.2011

Restorānu industrijas attīstība 2011. gadā



Restorānu industrijas pārdošanas apjoms 2011. gadā plānots rekordliels – 604 miljardi dolāru, kas ir par 3,6% vairāk nekā 2010. gadā.

Apgrozījums pilna servisa (liels ēdienu un dzērienu klāsts, galdiņu apkalpošana) restorāniem 2011. gadā arī sasniegs rekordlielu pārdošanas apjomu, tas ir, 195 miljardus ASV dolāru, kas ir par 3,1% vairāk nekā 2010. gadā.

Ātrās ēdināšanas restorāniem apgrozījums sasniegs 168 miljardus dolāru, par 3,3% vairāk nekā 2010. gadā.

Ja restorānu industrija būtu valsts pasaules ekonomikā, tā būtu 18. vietā no 190 citām valstīm jeb industrijām.

Attīstoties restorānu industrijai, ir palielinājies darbaspēka daudzums, sasniedzot 2. vietu privātā sektora biznesā ar 12,8 miljoniem nodarbināto, no kuriem katrs 10. strādā ASV.

Ir atklāts, ka patērētāji neapmeklē restorānus tik daudz, cik vēlētos. Šajā situācijā jāņem vērā pēdējo gadu ekonomiskie apstākļi.
Pētījumā atklājās, ka 2 no 5 pieaugušajiem labprāt apmeklētu restorānus biežāk, taču nevar to atļauties.

Diezgan paredzams ir fakts, ka 2011. gadā restorāni aizvien vairāk izmantos sociālos medijus, lai reklamētu savu uzņēmumu.
Atklāts, ka patērētāji, kas izmanto sociālos tīklus, piemēram, Facebook, Twitter u.c., biežāk pusdieno ārpus mājas.

8 no 10 restorānu operatoriem ziņo, ka viņu restorānu mārketingā sociālā ziņošana caur internetu kļūs nozīmīgāka.

Vēl viens interesants atklājums par 2011. gadu ir, ka restorānu industrijā aizvien populārāks kļūs pārvietojamais ēdiena serviss, tas ir, hot dogu, saldējumu, vafeļu u.c. mašīnas.
Vairāk kā puse patērētāju apgalvo, ka izmantotu šādas mašīnas, ja viņu mīļākais restorāns tādas piedāvātu.

Fakti
• $1.7 triljoni: restorānu industrijas ietekme uz ekonomiku kopumā
• $1.7 biljoni: restorānu industrijas pārdošanas apjoms tipiskā darba dienā 2011. gadā
• 80 % restorānu īpašnieku savu karjeru sāka kā praktikanti
• 46 % restorānu darbinieku apgalvo, ka vēlētos kādu dienu atvērt savu restorānu
• 88 % pieaugušo labprāt apmeklē restorānus
• 71 % pieaugušo apgalvo, ka cenšas izvēlēties veselīgu ēdienu, veicot pasūtījumu restorānā, salīdzinot kā pirms 2 gadiem
• 69 % pieaugušo labprātāk apmeklē restorānus, kuros piedāvātais ēdiens ir organisks vai audzēts videi draudzīgā veidā

  

Vēl ziņas

ATTA CENTRE ievieš iekšējās paškontroles protokolu ATTA CLEAN
Amber Beverage Group iegādājas agaves laukus Meksikā
airBaltic atsāk lidojumus no Rīgas uz deviņiem galamērķiem
Pasaules delikateses – indiešiem skudras, tasmāņiem zivs viskijā
Maxima, ZM, lauksaimnieki un pētnieki aicina samazināt PVN


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts