Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri Tallinn FoodFair

Ziņas

30.10.2015

PVD inspektors iesaistījies nelikumīgās darbībās

PVD ir konstatējis gadījumu, kad kādam sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumam, kas sezonāli darbojās Jūrmalā, ir pārdots dokuments, kas apliecina, ka uzņēmuma darbinieki ir noklausījušies mācību kursu „Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā”. Šis mācību kurss ir obligāts visiem pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu vadošajiem darbiniekiem un apliecības neesamība pārbaudes laikā tiek traktēta kā pārkāpums. Kā starpnieks apliecības nodošanai un naudas iekasēšanai ir izmantots PVD darbinieks.

Izmeklēšanā noskaidrots, ka, veicot pārbaudi uzņēmumā un atklājot, ka tā darbinieki nav noklausījušies obligāto mācību kursu, PVD inspektors ir piedāvājis palīdzēt to atrisināt iepazīstinot ar kursu organizatoru, kurš par samaksu izsniegs nepieciešamo apliecību, bez pašu apmācību apmeklēšanas.

„PVD inspektors ir rupji pārkāpis ētikas normas un ļaunprātīgi izmantojis dienesta stāvokli, nododot tālāk inspekcijas laikā iegūto informāciju un iesaistoties nelikumīgās darbībās”, saka PVD ģenerāldirektors Māris Balodis, „PVD ar vislielāko nopietnību attiecas pret šo gadījumu, tādēļ inspektors darbu dienestā ir pametis, savukārt dienests turpina izmeklēšanu, kā arī par notikušo ir informējis Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju”.

Lai uzlabotu dienesta darbu un novērstu gadījumus, kad negodprātīgi PVD darbinieki ļaunprātīgi izmanto savas pilnvaras, Pārtikas un veterinārais dienests aicina uzņēmējus, kuri saskārušies ar šādām situācijām, nekavējoties par to informēt dienesta vadību, izmantojot gan PVD uzticības tālruni – automātisko atbildētāju – 67027402, gan sūdzību iesniegšanas formu PVD mājaslapā www.pvd.gov.lv .

Gadījumi, kad PVD konstatē pārkāpumus savu darbinieku darbībā, vienmēr tiek izmeklēti un vainīgie saukti pie atbildības. Šogad PVD ir izskatījis trīs gadījumus, izvērtējot darbinieku disciplināro atbildību. Divos no tiem piemērots disciplinārsods.

„PVD ļoti nopietni attiecas pret katru uzņēmēju sūdzību, visos gadījumos PVD veic izmeklēšanu un gadījumā, ja informācija ir bijusi pamatota, vainīgie tiek saukti pie atbildības”, tā PVD ģenerāldirektors Māris Balodis.

Lai līdz minimumam samazinātu gan dienesta stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas, gan korupcijas risku, PVD plāno ieviest aktīvāku inspektoru rotāciju, nodrošinot, ka pārbaudēs uz uzņēmumu dodas katru reizi cits inspektors, kā arī PVD izskatīs iespēju inspekcijā sūtīt vienlaicīgi divus inspektorus, kas līdz šim ierobežoto cilvēkresursu dēļ, ne vienmēr ir bijis iespējams. Tāpat PVD, lai novērstu potenciālos riskus un uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti, konsultācijas, kas tiek sniegtas telefoniski, plāno ierakstīt, pirms tam par to informējot arī uzņēmēju.

PVD ģenerāldirektors Māris Balodis: „Patērētājs no PVD prasa stingru kontroli, izlēmīgu rīcību un bargus sodus, savukārt uzņēmējs – lai PVD inspektors ir ne tikai kontrolētājs, bet arī konsultētājs. Tomēr pieredze rāda, ka atsevišķos gadījumos robeža starp konsultāciju un nelikumīgu darbību, ir pārāk trausla, tāpēc mums ir jādomā, kā to novērst”.

Avots: PVD

  

Vēl ziņas

Ēdamie tārpi-audzēti Latvijā
“Rīgas Melnā Balzama” kokteilis jau otro reizi triumfē “Pasaules kokteiļu čempionātā”
Iepirkšanās centrā RĪGA PLAZA būs veikals Maxima
Atklāta pieteikšanās starptautiskajam bārmeņu konkursam “World Class” 2018
“Latvijas balzams veikali” tīkls šogad attīstībā investējis 95 tūkstošus eiro


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts