Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

05.06.2013

Puse Latvijas iedzīvotāju mēdz lietot liķierus – liecina pētījuma dati

Liķieris, kā alkoholiskais dzēriens, gadu gaitā nav zaudējis savu popularitāti - puse jeb 50% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka no plašā alkoholisko dzērienu klāsta lieto arī liķierus, liecina AS “Latvijas Balzams” (LB) un Snapshots veiktā aptauja par liķieru lietošanas paradumiem. 


Par piemērotāko situāciju šī dzēriena baudīšanai tika atzītas dažādas mājas viesības - draudzeņu ballītes (37%), ciemošanās (35%), jubilejas (28%). 

“Aptauja apstiprināja, ka liķierus mēdz lietot Latvijas iedzīvotāji visās vecuma grupās un ir nepamatots stereotips, ka šis dzēriens ir populārāks  senioru vidū. 

 Taču skaidri iezīmējās atšķirīgi liķieru lietošanas paradumi starp jaunākiem un vecākiem iedzīvotājiem. Jaunieši liķierus bieži bauda gan kokteiļos, gan arī tīrā veidā – viņi meklē jaunas garšas, kamēr gados vecāki cilvēki ir uzticīgi klasiskām vērtībām un šo dzērienu izmanto pamatā  tīrā veidā,” aptaujas rezultātus komentē, AS “Latvijas balzams” Komunikācijas vadītāja Dana Hasana. 

Veiktā aptauja liecina, ka kokteiļos liķieri bauda 48% jauniešu un tikai 18% respondentu vecumā no 40-49 gadiem. Pretēja situācija ir ar liķiera lietošanu tīrā veidā – šāds izmantošanas veids ir vispopulārākais vecuma grupā, sākot no 40 gadiem (66%) . 


Piektdaļa liķieru lietotāju to atzīst par labu piedevu konditorijas izstrādājumiem. 

Liķieri kopā ar tēju vai kafiju vairāk iecienījuši  krievu vai citas tautības pārstāvji, kamēr latvieši biežāk izvēlas liķieri lietot tīrā veidā. 

Katrs piektais (19%) Latvijas iedzīvotājs uzver liķieri kā dzērienu, kas pamatā domāts dāmām, lai arī aptaujas dati  liecina, ka liķieru lietotāji ir gan sievietes (58%), gan vīrieši (42%). 

Kā liecina IWSR (International Wines & Spirits Research) dati, liķieru pārdošana pērn Latvijā augusi par 11.4%. Šī segmenta līderis pašmāju tirgū arī 2012.gadā bija “Latvijas balzama” ražotā “Moka”. 


Pērn šī dzēriena pārdošanas apjomi kāpuši par 21.1%, sasniedzot 330,3 tūkstošus litru.


 Kopumā pērn “Lat-vijas balzams” saražoja 852 514 pudeles liķiera “Moka” .

“Ņemot vērā, ka kafijas liķieris “Moka” jau 40 gadus ir viens no populārākajiem liķieriem Latvijā, turpinām strādāt arī pie tā veidola attīstības un jaunu garšu  radīšanas. 


Tā oriģinālā liķiera “Moka” sēriju Latvijā pēdējā laikā ir papildinājušas divas jaunas garšas - „Moka Truffle” ar riekstu garšu un “Moka Cherry” ar ķiršu garšu. Jāatzīmē, ka „Moka” ir izpelnījusies arī nedalītu interesi nesen notikušajā starptautiskajā izstādē „London International Wines Fair” un  ir ieguvusi sudraba medaļu liķieru kategorijā - vienā no pasaules prestižākajiem nozares konkursiem ASV “Los Angeles International Spirits Competition 2013”, kas ir pozitīvs signāls mūsu eksporta iespējām ” stāsta D.Hasana. 

Pašlaik “Moka” liķieru līnijā ir četras garšas: “Moka klasiskā”, “Moka Truffle”, “Moka Cherry” un “Moka Hazelnut”, kas tiek ražota Lietuvas tirgum un tur arī izplatīta. 


LB ražoto liķieri novērtē arī Lietuvā, Polijā, Krievijā, Šveicē, Horvātijā un Igaunijā, kas ir šī liķiera eksporta tirgi.

Aptauju “Liķiera uztvere un lietošanas paradumi” “Latvijas balzams” veicis sadarbībā ar “Snapshots” 2013. gada maijā. Aptaujā piedalījās 904 respondenti visā Latvijā vecumā no 18  līdz 74 gadiem.


Dana Hasana

  

Vēl ziņas

Iznākusi Našķoties Zanes otrā recepšu grāmata Našķoties bērnībā
Pirmais Burger King restorāns Latvijā atvērts iepirkšanās un izklaides centrā Akropole
Automatizēti veikali, 5G roboti - kas mazumtirdzniecību Latvijā sagaida nākotnē?
60% iedzīvotāju atzīst – Covid-19 būtiski mainījis iepirkšanās paradumus
Richberry – bērna pārtikas alerģija mudināja radīt jaunu produktu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts