Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

13.03.2014

Precizē prasības uztura bagātinātāju reklāmas un izplatīšanas jomā

Zemkopības ministrija sagatavojusi izmaiņas noteikumos, kas nosaka papildu prasības uztura bagātinātāju reklāmas un izplatīšanas jomā, tādējādi nodrošinot patērētāju tiesību aizsardzības uzlabošanu.

Praksē ir sastopami gadījumi, kad tiek reklamēts uztura bagātinātājs, bet reklāmā netiek iekļauts produkta tirdzniecības nosaukums „Uztura bagātinātājs”.

 Piemēram, tiek reklamēti vitamīni, bet reklāmā netiek iekļauta norāde vai paziņojums, ka vitamīni ir uztura bagātinātājs, kas paredzēts parasta uztura papildināšanai, un patērētājs nesaņem pilnvērtīgu informāciju par reklamējamo pārtikas produktu. Uztura bagātinātāji ir pārtikas produkti parasta uztura vai ikdienas uztura papildināšanai ar koncentrētām minerālvielām vai vitamīniem, vai arī citas vielas ar uzturvērtību vai fizioloģisku ietekmi.

Izmaiņas noteikumos paredz, ka turpmāk, reklamējot uztura bagātinātāju, reklāmā būs jānorāda, ka reklamējamais pārtikas produkts ir „Uztura bagātinātājs”. 

Tāpat izmaiņas noteikumos paredz iekļaut prasību, ka uztura bagātinātāju ražotājam vai izplatītājam tirdzniecības vieta ir jānodrošina ar informāciju par produktiem, ko tas izplata, lai pārdevējs varētu sniegt arī atbilstošu informāciju patērētājam. Šādu prasību ir nepieciešams ieviest, lai nodrošinātu patērētāju tiesību aizsardzību un skaidru patērētāja informētību uztura bagātinātāju iegādē.

Izmaiņas noteikumos vēl tiks skatītas valdībā. Plašāka informācija par grozījumiem Ministru kabineta (MK) 2005. gada 20. septembra noteikumos Nr. 725 „Noteikumi par obligātajām nekaitīguma un marķējuma prasībām uztura bagātinātājiem un uztura bagātinātāju reģistrācijas kārtību”, ko ceturtdien, 13. martā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē, pieejama MK mājaslapā: http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40316908.

Viktorija Kalniņa

  

Vēl ziņas

airBaltic kā viena no pirmajām lidsabiedrībām pasaulē izmēģinās IATA Travel Pass
Ēdiens līdzi ņemšanai: draudzīgs lietotājam, bet vai arī videi?
Pasažieru plūsma Eiropas lidostās 2020.gadā sarukusi līdz 1995.gada līmenim
Būtiski audzis videi nedraudzīgo vienreizlietojamo trauku un krūžu patēriņš
Uzņēmēju noskaņojums pagaidām neuzlabojas


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts