Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

19.12.2011

Pirmie soļi biznesā pārsteidz

Bauskas lielveikalā «Rimi» 16. decembrī bija iekārtoti Bauskas, Īslīces un Iecavas skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) stendi.

Vieni no jaunākajiem tirdziņā bija Iecavas vidusskolas 6. klases skolēni Kārlis Zaķis un Mikus Kačerauskis, kas nodibinājuši SMU «Iecavas planieri». Ar gumiju izšaujamo rotaļu lidmašīnu idejas autors ir Kārlis, kurš pirms trim gadiem savās rokās turēja līdzīgu spēļmantiņu: «Lidmašīna toreiz uzlidoja uz trešā stāva jumta un tur palika. Kad vajadzēja domāt idejas savam uzņēmumam, tad par to atcerējos un nospriedu, ka varētu šādu lidmašīnu uztaisīt pats.» Puiši ir pārliecinājušies, ka pašu veidotie planieri lido tikpat labi. Pirmos 30 produktus jaunie uzņēmēji savā skolā pārdevuši ātri, tos «izķēruši» pirmo līdz trešo klašu audzēkņi.

Bauskas Valsts ģimnāzijas 11.c klases audzēknes Agnija Bēmane un Diāna Bērtule piedāvāja suvenīrus, kas prezentē Bausku. SMU «DA» preču klāstā bija ar ādu apvilkti blociņi un apgleznotas māla krūzītes. Agnija «Bauskas Dzīvei» atklāja, ka preces rotā Ziemassvētkiem veltīti simboli.

«Kaut kas nebijis un inovatīvs,» tā savu produktu – stilīgās ballīšu glāzītes – raksturo Bauskas Valsts ģimnāzijas 10.c klases audzēknes Sintija Andersone un Laura Juškevica. SMU «Cheers» piedāvājumā bija glīti iesaiņoti četru dažādu glāzīšu komplekti. Katram klāt pievienots kāds vēlējums vai teiciens, piemēram, «Omnia mea mecum porto (no latīņu valodas – 'visu, kas man pieder, nēsāju sev līdzi').

Bauskas Valsts ģimnāzijas 10.c klases audzēknes Ginta Mašale, Amanda Tikuma un Ance Žubēre jeb SMU «Madžija» piedāvāja aromātiskās ziepes ar citronu, piparmētru, mandarīnu, lavandas un arī šim gadalaikam atbilstīgo kanēļa un krustnagliņu smaržu. Patīkamais aromāts panākts, ziepju masai piepilinot ēteriskās eļļas, acu priekam pievienoti žāvēti augļi.

Laikus sagatavoties Pūķa gadam aicināja Bauskas Valsts ģimnāzijas 10.c klases audzēkne Zane Indrika, kura SMU «Hello 2012» nodibinājusi viena pati. Zane veido kalendārus. Tirdziņā jauniete piedāvāja divu veidu kalendārus, ko rotā pašas vai tēva fotogrāfijas. «Kalendāri top pēc pasūtījuma. Cilvēki man atsūta bildes, es visu sakārtoju un mājās nodrukāju,» stāsta Zane. Jauniete jau paspējusi izpildīt divus pasūtījumus un saņēmusi sešus jaunus.

Bauskas pilsētas pamatskolas 6.a klases audzēknes Baibas Betijas Saulītes SMU «BBK rotaslietas» ir tapis, apvienojot gandrīz visus ģimenes spēkus. Rotaslietu veidošanu finansiāli atbalsta viņas mamma Elita ar draudzeni Līgu, kas pati savulaik darinājusi rotas. Rotu darināšanā iesaistās arī Baibas Betijas brāļa draudzene, Bauskas Valsts ģimnāzijas 11.c klases audzēkne Katrīne Baļčūne, kas kārto uzņēmuma grāmatvedību.

Neparastas idejas varēja aplūkot pie SMU «Saldais prieciņš» stenda. Tur 11.c klases audzēknes apskatei bija izlikušas lelli, kuru greznoja konfekšu kleita, kā arī ar saldumiem rotātu ziedu pušķi. Minētais mācību uzņēmums gatavo neparastas dāvaniņas saviesīgiem pasākumiem. Daļa ideju pieder uzņēmuma direktorei Sindijai Pažemeckai, kuras mamma aizraujas ar floristiku. Kopā ar grāmatvedi Līgu Anužu un mārketinga speciālisti Rūtu Daračūni, tapis skaidrs, ka jāapvieno divas lietas – ziedi un saldumi. Jaunietes min, ka viena no klientu grupām esot vecāki, kas vēlas pārsteigt savus mazuļus: «Ar vienkāršu puķi tā lieta neies cauri. Šāds pārsteigums noteikti liks pasmaidīt.»

Īslīces vidusskolas 10. klases meitenes Inese Jasone, Zane Zentele un Signija Dmitrijeva, kas izveidojušas SMU «Pūcīte», prezentēja mācību palīglīdzekļus un izglītojošas spēles.

Diezgan liela rinda bija izveidojusies pie SMU «Deko Mix» stenda, kur tirgoja apgleznotus šķīvīšus, krūzītes un vāzes. Interesenti iegādājās produktus un dalījās ar jaunietēm ieteikumos. Kāda sieviete secināja, ka šeit piedāvāto trauku dizains vairāk atbilst daiļajam dzimumam, vajadzētu padomāt arī par zēniem. Cita kliente rosināja domāt par mārketingu un piedāvāt īpašas atlaides.



Avots: bauskasdzive.lv

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts