Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

01.11.2016

Pirkumu skaits internetā ir pieaudzis

2016. gada sākumā 44 % iedzīvotāju vismaz reizi gadā bija iepirkušies internetā, un salīdzinājumā ar 2015. gada attiecīgo periodu šis rādītājs ir audzis par 6 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. 2016. gada sākumā vismaz reizi gadā pirkumus internetā veica 45 % sieviešu un 44 % vīriešu. Pēdējo desmit gadu laikā iedzīvotāju skaits, kuri iepērkas internetā, ir palielinājies no 8 % 2006. gadā līdz 44 % 2016. gadā.

Iedzīvotāji visbiežāk iegādājās apģērbus, apavus un sporta preces (46 %), pasākumu biļetes (35 %), mājsaimniecības preces (34 %), elektroniku (29 %) un brīvdienu naktsmītnes (24 %). Vīrieši biežāk iegādājās internetā elektroniku (40 %) un datortehniku (26 %), savukārt sievietes – apģērbu, apavus vai sporta preces (54 %) un pārtikas un ikdienas lietošanas preces (26 %).




Vairāk nekā puse (56 %) jauniešu 16–24 gadu vecumā, kuri iepirkušies internetā pēdējā gada laikā, iegādājās apģērbu, apavus vai sporta preces, savukārt aptuveni katrs trešais pirka elektronikas preces (34 %) un pasākumu biļetes (30 %). Seniori (65–74 gadi) visbiežāk internetā iegādājās mājsaimniecības preces (45 %), nedaudz retāk – apģērbu, apavus vai sporta preces (21 %), kā arī pasākumu biļetes (19 %).

No visiem iedzīvotājiem, kuri veikuši pirkumus internetā pēdējā gada laikā, 81 % iepirkās Latvijas interneta veikalos, 46 % – citās ES dalībvalstīs reģistrētos interneta veikalos, bet 40 % – pārējo pasaules valstu veikalos. Vietējo interneta veikalu popularitāte Latvijas iedzīvotāju vidū ir pieaugusi par 10 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2014. gadu un par 5 procentpunktiem, salīdzinot ar 2015. gadu. Iedzīvotāju īpatsvars, kuri iepirkušies citās ES dalībvalstīs reģistrētos interneta veikalos, gada laikā ir sarucis par 5 procentpunktiem, savukārt ārpus ES reģistrētos internetveikalos audzis par 7 procentpunktiem.



Visbiežāk iedzīvotāji veica mazus pirkumus līdz 50 eiro vērtībā (38 %), kas ir par 3 procentpunktiem mazāk nekā 2015. gadā (41 %). Pirkumus interneta veikalos 51–100 eiro un 101–500 eiro vērtībā veica līdzīgi 27 % iedzīvotāju. Nedaudz pieaug lielo pirkumu īpatsvars internetā – par 501 eiro un vairāk iepirkās 6 % iedzīvotāju, bet pērn – 4 %.




Apsekojums par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju lietošanu veikts 2016. gada sākumā, un tajā aptaujāti iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem.


 

Beate Danusēviča

  

Vēl ziņas

Pētnieki apgalvo, ka pastāv četri vīna baudītāju tipi
Kultūras zīme Latviskais mantojums iezīmē ceļu uz UNESCO
Gaismas festivāls Staro Rīga no 17.-20. novembrim
No 7.- 9. februārim Berīnē notiks starptautiskā augļu un dārzeņu loģistikas izstāde
Food Union paplašina zīmola Kārums sortimentu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts