Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

07.04.2016

Pētījums: pircējiem patīk uzlīmju krāšanas akcijas

Veikts pētījums „Noieta veicināšanas veida trading stamps jeb uzlīmju krāšanas izmantošana pircēju lojalitātes palielināšanai”.
Pētījuma autore: Anete Krūmiņa
Aptuveni kopš 2009. gada daudzi Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumi kā vienu no noieta veicināšanas veidiem izvēlas uzlīmju krāšanu/atlīdzība pastāvīgajiem pircējiem/klientiem jeb trading stamps, kas ir stimulēšanas paņēmienu kopums ar nolūku piesaistīt pircēju/klientu konkrētam zīmolam, uzņēmumam un darbiniekiem. Šo paņēmienu bieži izmanto aviokompānijas, preses izdevumi, viesnīcas u.c. Latvijā to izmanto lielveikali Maxima, RIMI, kioski Narvesen, DUS Statoil u.c. 

Akcijas būtība ir tajā, ka cilvēks, iegādājoties preces par noteiktu summu, pretim saņem uzlīmi, kuru pēc tam ielīmē speciālā bukletā. Kad visas uzlīmes sakrātas un buklets ir pils, pircējam ir iespēja iegādāties kādu it kā ekskluzīvu preci līdz pat 70% lētāk, nekā pilnā pārdošanas cena konkrētajai precei. 
Kas mudina cilvēkus iesaistīties šāda veida akcijā, un, kāda ir tās būtība? Uzlīmju krāšanas akcijas pirmsākumi meklējami ASV vairāk kā pirms 100 gadiem. Kādas ir uzlīmju krāšanas popularitātes īpatnības Latvijā? 

Pētījumā tika secināts, ka šāda uzlīmju krāšanas akcija nav nekas jauns, taču pareizi to izstrādājot, ieguvējs būs gan pārdevējs, gan ražotājs, gan patērētājs. Ne visi uzņēmumi, kas Latvijā izmanto šādu noieta veicināšanas veidu, izprot tā nozīmi vai arī neveiksmīgi ir interpretējuši tā būtību. 

Lielākā daļa no aptaujātajiem respondentiem krāj vai ir krājuši uzlīmes kādā no tirdzniecības vietām, taču šī akcija vairāk kā 70% gadījumu neveicina pircēja lojalitāti kādai konkrētai tirdzniecības vietai. Aktīvākās uzlīmju krājējas ir tieši sievietes vecumā no 18 līdz 40 gadiem ar vidējiem vai zemiem ienākumiem, kas lielā mērā sakrīt ar ASV veikto pētījumu par pircēju segmentu un tā īpatnībām, kas iesaistās šādā trading stamps akcijā.

No aptaujātiem lielākā daļa jeb 94,7% kādreiz ir iesaistījušies šāda veida uzlīmju krāšanas akcijās. 
Populārākā tirdzniecības vieta, kurā cilvēki iesaistās šādā akcijā ir veikalu tīkls RIMI. Tāpat arī kioski Narvesen, kam seko arī veikali Maxima. Tā kā šāda akcija notiek arī citās tirdzniecības vietās, piemēram, solāriju studijās u.tml., arī tādās vietās cilvēki ir krājuši uzlīmes. Tāpat arī populāra ir degvielas uzpildes stacija Statoil.

26,5% no respondentiem uzlīmju krāšanas akcija pamudina izvēlēties kādu konkrētu tirdzniecības vietu, taču lielākajai daļai jeb 73,5% respondentu iepirkšanās paradumi akcijas ietvaros nemainās.

Aptaujā tika uzdoti arī atvērtie jautājumi, lai uzzinātu pircēju viedokli par šādu uzlīmju krāšanas akciju. Lielākajai daļai no aptaujātajiem respondentiem attieksme ir pozitīva. Klienti uzskata, ka, krājot uzlīmes pēc tam var iegādāties kādu preci par lētāku samaksu. Daži uzskata, ka tas ir veids, kā viņus padarīt par lojāliem klientiem konkrētai tirdzniecības vietai. 

Tika uzdots arī jautājums, kas klientam ir būtiski krājot uzlīmes, kur viedokļi krietni neatšķīrās citam no cita - lielākajai daļai no aptaujātajiem respondentiem svarīga ir prece, ko var iegūt pēc tam, kad sakrātas visas uzlīmes. Tāpat arī mudina azarts, kas liek sakrāt visas uzlīmes līdz galam.




 Marta Kive


  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts