Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

13.05.2020

Pētījums – 11% iedzīvotāji sākuši iepirkties veikalos ar zemākām cenām

Maxima Latvija veiktās aptaujas* rezultāti par paradumiem Covid-19 laikā liecina, ka būtiski mainījušies cilvēku iepirkšanās un patēriņa paradumi. 78% respondentu norādījuši, ka veikalu apmeklē retāk, kā arī, samazinoties ienākumiem (pat 47% respondentu), 11% iedzīvotāju jau šobrīd mainījuši iepirkšanās paradumus,  izvēloties veikalus, kur ir zemākas cenas. 

“Šobrīd īpaši izteikti novērojam, ka laikā, kad Latvijas ekonomika saskaras ar būtiskiem Covid-19 izaicinājumiem, būtiski augot arī bezdarba līmenim, iedzīvotāji arvien lielāku uzmanību pievērš izdevumiem un īpaši – pārtikas un pirmās nepieciešamības preču cenām un to svārstībām. Ikdienas pirkumi tiek veikti pārdomāti, mērķtiecīgi meklējot izdevīgāko piedāvājumu. Gandrīz puse aptaujāto iedzīvotāju norādīja, ka viņiem ir samazinājušies ģimenes ienākumi, savukārt 63% rūpīgāk plāno pārskatīt pirkumus, lai samazinātu izdevumus. Ņemot vērā šos apstākļus, no maija ilgtermiņā esam samazinājuši cenas vairākiem tūkstošiem preču,” stāsta Maxima Latvija vadītājs Viktors Troicins.

Interesanta ir jauna tendence – 38% cilvēki kā vienu no svarīgākajiem kritērijiem iepirkšanās vietas izvēlē norāda īstenotos Covid-19 piesardzības pasākumus. Kā primārais kritērijs veikala izvēlē vēl joprojām saglabājas veikala atrašanās vieta – pa ceļam uz mājām vai darbu, kam seko arī atbilstošs sortiments un izdevīga cena.

Ārkārtas stāvokļa laikā cilvēki norāda, ka priekšroku biežāk dod veselīgam uzturam un iepirkšanās paradumus ietekmē arī iespēja vairāk laika pavadīt mājās. Teju 70% aptaujāto gatavo mājās un attiecīgi retāk iegādājas konditorejas  izstrādājumus, kulinārijas produktus, uzkodas un našķus, kā arī ātri pagatavojamus pusfabrikātus. Tāpat cilvēki mazāk iegādājušies stipro alkoholu, kas saistīts ar to, ka notiek mazāk svinību un ciemošanās.


 *Maxima Latvija pētījums par Covid-19 ietekmi uz iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem 2020.gada martā un aprīlī̄ 







Liene Dupate-Ugule

  

Vēl ziņas

Kā mainījies alus patēriņš Latvijā
Pavāru klubs maina konkursu lokāciju un norises laiku
HKScan Latvia sasniedzis eksporta rekordu un plāno investēt līdz vienam miljonam eiro
Jaunas garšas, konkursi, inovācijas izstādē Riga Food 2020
Coca-Cola palīdzēs pēc Covid-19 radītā trieciena atgūties vairākiem Latvijas restorāniem un kafejnīcām


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts