Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

04.09.2012

Patērētāju uzticības līmenis 2012. gada II ceturksnī

Saskaņā ar Nielse  tirgus pētījumiem, patērētāju uzticības līmenis pasaulē 2012. gada II ceturksnī ir krities par trīs punktiem līdz 91.

2012 gada II ceturksnī patērētāju uzticība pasaulē ir zaudējusi pozitīvo tendenci, to ietekmējusi  krīzes pastiprināšanās  eiro zonā un izaugsmes tempu samazināšanās  Ķīnā un Indijā, kas  negatīvi  ietekmē finanšu tirgu un patērētāju noskaņu daudzās pasaules daļās.

Ņemot vērā to, ka tirgi ir kļuvuši nepastāvīgi, patērētāji dod priekšroku ierobežot savus tēriņus.
Saskaņā ar Nielsen pētījumu, 47% no respondentiem uzskata savas darba izredzes kā labas un stabilas, kas ir par trīs punktiem augstāks rādītājs  nekā otrajā ceturksnī 2011. 

Vairāk nekā puse (53%) no respondentiem vērtēja savu finanšu stāvokli  kā labu vai izcilu, salīdzinot ar 2012. gada I ceturksni, tomēr  šis rādītājs ir samazinājums par 2 %, salīdzinot ar 2012. gada otro ceturksni.

 
Tāpat kā iepriekšējos periodos, ekonomika un darba drošības paliek galvenie jautājumi, kas interesē cilvēkus. 
Saskaņā ar Nielsen pētījumu patērētāji samazina tēriņus: 23% aptaujāto teica, ka viņi plāno ieguldīt naudu jaunās tehnoloģijās (tas ir par 5 % mazāk nekā  iepriekšējā ceturksnī ), 28%  plāno tērēt izklaidēs  ārpus mājas (tas par 4% mazāk nekā  2012 iepriekšējā ceturksnī ).

Vairāk nekā divas trešdaļas pasaules respondentu (67%) apgalvo, ka ir mainījuši   prioritātes attiecībā uz  izdevumu sadalījumu. 

Starp trim populārākajiem atbildēm, var minēt sekojošu statistiku:

 51% patērētāju tērē mazāk par jaunu apģērbu iegādi, 
 48 %  samazināja savus tēriņus izklaidēm ārpus mājas;
 47% patērētāju ietaupa uz gāzi un elektrību.
 
 
 Sandra Rudzīte  
 horeca.lv

  

Vēl ziņas

Latvijas Tirgotāju asociācija: valdībai ir jāļauj darboties tirdzniecības centriem
Gemoss izsludina bāru, kafejnīcu un restorānu inventāra andeli
Vai sācies Latvijas pārtikas produktu zelta laikmets?
Trīs gardas idejas īpašajām Māmiņdienas brokastīm
35% Rimi privātās preču zīmes svaigās pārtikas produktu ražo vietējie ražotāji


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts