Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

15.09.2011

Noslēgsies aptauja par tipiskākajiem latviešu pārtikas produktiem

Šodien noslēdzas Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta rīkotā interneta aptauja, kuras mērķis ir noskaidrot pārtikas produktu izlasi, kas tiks veidota Latvijas kopējā stendā starptautiskajā izstādē "Internationale Grüne Woche Berlin" jeb Berlīnes "Zaļajā nedēļā".

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja institūta pārstāvji, ikgadējā starptautiskajā pārtikas izstādē laikā no 18.janvāra līdz 26.janvārim Latvija piedalīsies ar jaunu koncepciju, uzņēmumu stendu vietā piedāvājot īpašu nacionālo produktu izlasi.

Līdz šim deviņus gadus Latviju Berlīnes "Zaļajā nedēļā" ar saviem stendiem pārstāvēja pārtikas ražošanas uzņēmumi. Savukārt nākamgad notiekošajā izstādē līdzšinējā koncepcija tiks mainīta un izstādē vienotā stendā ar Latvijas zīmolu tiks izkārtota nacionālo produktu izlase.

Lai izvēlētos izstādē eksponējamos produktus, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts 26.augustā sāka iedzīvotāju aptauju interneta vietnē ''www.koedam.lv'', līdz ar to katram Latvijas iedzīvotājam ir iespēja izteikt savu viedokli par tipiskākajiem latviešu pārtikas produktiem, kuri, viņuprāt, veido Latvijas gastronomisko identitāti.

Kā ziņots, iepriekš institūts līdzīgu aptauju jau veica uzņēmēju vidū. Aptaujai savus produktus pieteica SIA "Rāmkalni", SIA "Alīda kafeja", SIA "Zaksi", AS "Latvijas Balzams", SIA "Lāči", SIA "NP Foods", SIA "Kronis", AS "Brīvais vilnis", SIS "Ilgezeem", SIA "Very Berry", AS "Rīgas piensaimnieks", AS "Latfood", SIA "Mario", SIA "Apsara", AS "Iecavnieks" un SIA "Saldais dzintars".

"Uzņēmumi aptaujai piedāvāja 84 produktus - rupjmaizi, siera bumbas, kaņepju sviestu, biezpienu, mellenes, šprotes, sēnes, bērzu sulas un daudz ko citu. Ražojumu saraksts noteikti paplašināsies, jo aptaujas dalībniekiem būs iespēja izteikt arī savu viedokli un pievienot sarakstam tipiskākos latviešu gastronomiskos ražojumus, kurus būtu jāved uz Vāciju," norādīja Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta pārstāve Ineta Vilciņa.

Kārtējā izstāde "Zaļā nedēļa" Berlīnē notiks 2012.gadā no 18.janvāra līdz 26.janvārim, tā ir viena no lielākajām pārtikas izstādēm-gadatirgiem Vācijā. Šī gada janvārī izstādē piedalījās 1632 dalībnieki no 57 pasaules valstīm, to apmeklēja 415 000 cilvēku. Izstādes mērķauditorija - patērētāji no Eiropas Savienības, pārtikas preču vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, lauksaimniecības produktu importētāji, lauksaimniecības politikas un administrēšanas eksperti.

Iepriekšējā "Zaļās nedēļas" izstādē Latviju pārstāvēja SIA "Mandor Rīga" - dzērvenes pūdercukurā un šokolādē, SIA "Paipal farm" - paipalu olas, žāvētas paipalas un delikateses, SIA "Zaksi" - Užavas alus, SIA "Dienvidi plus" - smiltsērkšķu sula, dažādu sulu marmelādes ikri.


Ingrīda Mičāne,
Nozare.lv

  

Vēl ziņas

Valmiermuižas alus pārdošana deviņos mēnešus kritusies par 1%
Starptautiskais Ziemassvētku ceļojums - lielākais starptautiskais labdarības pasākums Rīgā
Gruzijas vīns – garša, kas jāiepazīst pakāpeniski
Iedzīvotāji nodevuši pārstrādei vairāk nekā vienu tonnu pannu un katlu
Pasaules slavenākajā pavāru konkursā Bocuse d’Or Eiropa piedalījās Latvijas komanda


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts