Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

23.11.2012

Legālā alkohola tirgus nostiprinās; nelegālais alkohols joprojām mērķtiecīgi jāapkaro

VID Alkohola aprites dati liecina, ka 2012.gada 9 mēnešos akcīzes nodoklis par alkoholiskajiem dzērieniem (izņemot alu) iekasēts Ls 60,8 milj. apmērā, kas ir par 1,8 milj. jeb 3% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā. 

To ietekmējis gan 2011.gada vasarā realizētais akcīzes nodokļa likmju palielinājums „pārējo alkoholisko dzērienu” grupai par 6%, gan legālā alkoholisko dzērienu patēriņa nostabilizēšanās.
 
Savukārt realizācijas apjomi šī gada deviņos mēnešos palielinājušies par 119 tūkst. dal jeb 4%. Lielākais pieaugums vērojams alkoholisko kokteiļu grupā par 61 tūkst. dal jeb 12%, to īpatsvars kopējā alkoholisko dzērienu struktūrā pieaudzis no 3% uz 4%. Pieaugums arī citu alkoholisko dzērienu (piemēram, rums, tekila, melnais balzams) grupā (par 24 tūkst. dal jeb 13%) un viskiju grupai – par 21 tūkst. dal jeb 26%. 

Vislielāko kritumu piedzīvojis alus (par 637 tūkst. dal jeb 5%), samazinājums arī raudzētajiem dzērieniem, tādiem kā sidrs (par 29 tūkst. dal jeb 8%), kā arī degvīnam (par 1%, salīdzinot ar 2011.gadu).

Alkohola ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) valdes priekšsēdētājs Vitolds Bremmers: „Tas, ka šī gada 9 mēnešos degvīna realizācijas kritums ir tikai 1%, ir pozitīvs rādītājs, jo iepriekšējos gados tas ir bijis ievērojami lielāks.

 Piemēram, 2011.gada pirmajā pusgadā pat 11%, salīdzinot ar 2010. gadu. Tas nozīmē, ka valsts tiesībsargājošo institūciju darbs nelegālā alkohola apkarošanā ir nesis rezultātus. Jo tieši degvīns ir viens no tiem alkoholiskiem dzērieniem, kas visvairāk pakļauts kontrabandai un dažādiem viltojumiem. 

Un, ja legālā degvīna realizācijas apjomi strauji samazinās, visbiežāk tas nozīmē, ka tā pieaugums vērojams  nelegālajā tirgū.”

ARTA biedri norāda, ka nelegālā alkohola tirgus šobrīd vairs strauji nepieaug, bet paliek tādā pašā līmenī. Ja valsts īstenos mērķtiecīgu un izsvērtu alkohola akcīzes nodokļa politiku, kā arī nelegālā alkohola apkarošanas plānu, tad situācija noteikti uzlabosies.

VID dati liecina, ka lielākie komersanti pēc patēriņam Latvijā nodotā alkoholisko dzērienu (izņemot alu) apjoma 2012.gada 9 mēnešos ir AS Latvijas Balzams, AS Cēsu Alus, AS LIVIKO, SIA Latalko un SIA ALTIA Latvia.


Elīna VĪTIŅA

  

Vēl ziņas

Vidzemes tūrisma piedāvājumi starp finālistiem konkursā Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2020
Kulinārā tūrisma piedāvājums rudenim - Rudzu ceļš
Valmiermuižas alus pārdošana deviņos mēnešus kritusies par 1%
Starptautiskais Ziemassvētku ceļojums - lielākais starptautiskais labdarības pasākums Rīgā
Gruzijas vīns – garša, kas jāiepazīst pakāpeniski


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts