Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

23.05.2012

Legālā alkohola nozare: pēdējo gadu akcīzes politika veicinājusi kontrabandas preču popularitāti

„Pirmā ceturkšņa dati par alkoholisko dzērienu apriti un akcīzes nodokļa ieņēmumiem norāda, ka, neskatoties uz vairākkārtēju akcīzes nodokļa paaugstināšanu pēdējo gadu laikā, ieņēmumi tikai tagad atgriežas 2009.gada līmenī, bet legālo dzērienu pārdošanas apjomi litrāžā, savukārt, ir kritušies. Tas liecina par nepārdomātu akcīzes politiku legālo dzērienu sektorā laikā, kad ēnu ekonomika nozarē joprojām ir stipri izteikta”, secina Alkoholisko dzērienu ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) pārstāvji. 

Tā 2009.gada 1.cetuksnī realizētais alkoholisko dzērienu (izņemot alu) apjoms veidoja 11.18 miljonus litru. Šī gada 1.ceturksnī alkoholisko dzērienu (izņemot alu) realizācija veidoja 10.22 miljonus litru. 1.ceturksnī iekasētais akcīzes nodoklis - 21.3 milj. latu tikai tagad ir gandrīz sasniedzis 2009.gada ieņēmumus (21.5 milj.latu)., neskatoties uz vairākkārtēju akcīzes nodokļa kāpumu 2009., 2010. un 2011.gadā. 

Vai bija jēga zaudēt potenciālos nodokļu ieņēmumus trīs gadus un radīt priekšnoteikumus nelegālā tirgus uzplaukumam, lai tagad lepotos ar panākumiem? – vaicā nozares uzņēmēji. 

Analizējot tirgus tendences, ARTA valdes priekšsēdētājs un SIA „LIVIKO” ģenerāldirektors Genādijs Kļepikovs secina: 
„Statistika tikai kārtējo reizi apstiprina, ka nelegālā alkohola tirgus daļa Latvijā joprojām ir ļoti liela. Tās dzērienu kategorijas, kas nav populāras „pelēkajā tirgū” (konjaks, viskijs, liķieris) uzrādījušas realizācijas kāpumu un attiecīgi arī lielākus akcīzes ieņēmumus, kā arī mazumtirdzniecības pieaugumu 1.ceturksnī”. 

G.Kļepikovs uzsver, ka degvīns, kā viltojumiem un kontrabandai visvairāk pakļautākā alkoholisko dzērienu kategorija (kas savulaik veidoja lielāko ieņēmumu pienesumu) turpina savu kritumu pēdējos 3 gadus. Redzamā tabula ilustrē legālā degvīna realizācijas kritumu – mīnus 10.7% laika posmā no 2009.-2011.gadam. Arī šī gada 1.ceturksnis turpina šo tendenci – mīnus 0.84% attiecībā pret pērnā gada 1.ceturkšna datiem. 


  

Vēl ziņas

Latvijas balzams radījis jaunu dzērienu ar kaņepju garšu
Lietuvas kūrorti cer uz tūristu pieplūdumu un sezonas atklāšanu
Ieskats jaunajā Amber Beverage Group birojā Z-Towers augstceltnē
HKScan Latvia iekaro Centrāleiropas vegānisko tirgu
Ieviešot jaunas garšas, Valmiermuižas alus kāpinājis peļņu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts