Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

11.09.2013

LDDK: „Aldara” akcionāru lēmums ir nopietns signāls tautsaimniecības konkurētspējai

Publiskajā telpā izskanējusī informācija par viena no ilgtspējīgākajiem Latvijas uzņēmumiem un nacionāla mēroga zīmoliem, alus darītavas „Aldaris” gatavošanos daļu ražošanas pārcelt ārpus Latvijas ir nopietns signāls, kas liecina par Latvijas tautsaimniecības konkurētspējas pasliktināšanos, - norāda Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK). 

LDDK ģenerāldirektore Līga Menģelsone: „Kaut arī manā rīcībā nav sīkākas informācijas par konkrētajiem iemesliem, šādi lēmumi nekad nav akcionāru untumos vai emocijās balstīti – to pamatā vienmēr ir nopietni aprēķini un aplēses par to, kas ir izdevīgāk biznesa konkurētspējai. Fakts, ka liels, nopietns ražotājs ar senām tradīcijām šajā valstī ir gatavs lētākā segmentā produkcijas ražošanu, piemēram, ražošanu plastmasas pudelēs pārcelt citviet, ir nopietns un skarbs signāls Latvijas tautsaimniecībai un lēmumu pieņēmējiem.” 

LDDK vadītāja uzsver, ka, no vienas puses, uzteicams ir fakts, ka uzņēmums Latvijā plāno saglabāt augstākas pievienotās vērtības produkcijas līniju ražošanu un investēt vēsturiskajā alus darītavā. Tomēr kategorijas, par kurām publiski izskanējis, ka tās tiktu pārceltas citur – piemēram, PET pudelēs pildītais alus, - saskaņā ar statistikas datiem aizņem būtisku pašmāju tirgus daļu. 

Lēmums to ražošanu pārcelt prom no Latvijas nemazinās šo produktu pieejamību, taču daļa ar tiem saistīto nodokļu paliks citu valstu budžetos. 

L.Menģelsone arī norāda, ka tieši konkurētspējas nodrošināšanas jautājums ir tas, kuru uzņēmēji visskaļāk akcentē pašreizējās diskusijās ar valdību par nākamā gada valsts budžeta jautājumiem, tostarp – atbalstu ražotājiem, nepieciešamību ilgtermiņā plānot nodokļu politiku un citus ar papildu izmaksām saistītus jautājumus u.c.

 „Ja negribam, lai arī citi uzņēmumi jau pārskatāmā nākotnē rīkotos līdzīgi, lielākas perspektīvas un atbalstu savai uzņēmējdarbībai saskatot ārpus Latvijas, ir jādomā stratēģiski un ikviens budžeta un attīstības lēmums jāskata plašākā kontekstā – izvērtējot tā ietekmi uz Latvijas konkurētspēju Baltijā, Eiropā un pasaulē,” rezumē LDDK ģenerāldirektore. 



LDDK PRESES DIENESTS


  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts