Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri Tallinn FoodFair

Ziņas

22.01.2016

Latvijas tūrisma piedāvājums atbilst nīderlandiešu ceļotāju interesēm

Tūrisma attīstības valsts aģentūras nacionālo stendu starptautiskajā tūrisma izstādē “Vakantiebeurs” (brīvdienu birža) organizēja trešo gadu pēc kārtas, un šai reizē nīderlandiešu interese un atsaucība bija daudz lielāka, nekā cerēts.

Šā gada izstādē Utrehtā skaidri bija jūtams, ka nīderlandiešu maciņi ir kļuvuši biezāki un, jau tā būdami lieli ceļotāji, viņi šobrīd ir vēl vairāk noskaņoti doties tūrisma braucienos nekā iepriekš. Lai gan izstāde notika sešas dienas, no 12. līdz 17. janvārim, izstāžu telpās ne brīdi nav iestājies klusums. Liela daļa apmeklētāju, samaksājuši 15 eiro dārgo ieejas biļeti, izstādē uzturējās vairākas stundas. Apmeklēja krāšņos stendus un neatteicās arī no iespējas, piemēram, Austrijas stendā iztukšot alus kausus.

TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe uzsver: ““Bija skaidri redzams, ka tūrisma izstādes apmeklēšana nīderlandiešiem ir cieņā un izstādes šķiet svarīgs informācijas un iedvesmas avots. Manuprāt, nacionālo stendu izstādē “Vakantiebeurs” vajadzētu organizēt arī turpmāk paralēli citām mārketinga aktivitātēm Nīderlandes tirgū.”

Vienisprātis ir arī Latvijas dalībnieki stendā. Izstādes novērtēšanas anketā viņi min, ka stenda apmeklētāju skaits atbildis gaidītajam un piedalīšanās izstādē Utrehtā būtu ļoti vēlama arī turpmāk. Daugavpils Marka Rotko mākslas centra pārstāvji pat atzinuši: “Izstāde Nīderlandē ir viena no labākajām un viskuplāk apmeklētajām tūrisma izstādēm, kur piedalās Latvija.”

Raksturojot apmeklētājus Latvijas stendā, Lelde Beņķe nosauc vairākas ceļotāju grupas. Viena no tām ir aktīvie pensionāri, kuriem, jau pēc ārējām pazīmēm spriežot, esot pietiekami daudz līdzekļu, lai varētu ceļot. Otra grupa – ģimenes ar bērniem, nereti pat ar mazuli ratiņos. Atšķirībā no dažas labas citas izstādes apmeklētāju vidū Utrehtā bija arī ne mazums studentu un jauniešu.

Vislielākā interese bijusi jūtama par atpūtu dabā. Nīderlandē dzīvo 17 miljoni iedzīvotāju, un iespēja izbaudīt mieru un dabas zaļumu viņiem ir ļoti svarīga. TAVA tūrisma mārketinga vecākā eksperte Egita Kļaviņa pauž pārliecību, ka tieši šīs intereses dēļ veikt mārketinga aktivitātes ir ļoti nozīmīgi: “Šis ir tas veiksmīgais gadījums, kad mūsu tūrisma piedāvājums sakrīt ar pieprasījumu.”

Nīderlandiešiem bijis ļoti daudz un dažādu jautājumu par atpūtas piedāvājumu dabā. Gan vispārīgu, gan praktisku. Ļoti noderējusi Latvijas kempingu asociācijas un Vidzemes tūrisma asociācijas pārstāvju klātbūtne mūsu stendā, jo viņi prata sniegt izsmeļošas konkrētas atbildes par kempingu kvalitātes standartiem un velo infrastruktūru Latvijā.

Garajās brīvdienās nīderlandiešus interesēja iespēja ceļot ar kemperu, braukt ar divriteni un laivu, nakšņot kempingos. Īsajās brīvdienās visvairāk viņus saistīja Rīgas piedāvājums ar nelielu izbraukumu uz Jūrmalu vai Siguldu.

Daudz jautājumu tika uzdots ne tikai par Latviju, bet arī par Baltiju kopumā. Doties uz Latviju nīderlandiešiem lielā mērā nozīmē apmeklēt arī citas Baltijas valstis. Tāpēc jautājums par baltiešu kopīgu piedalīšanos izstādē būtu jāuzskata par atklātu.

Pēc TAVA speciālistes Leldes Beņķes vārdiem, šā gada izstādē lietuviešiem bija ļoti pieticīgs stends. Tas organizēts bez valsts tūrisma departamenta atbalsta. Savukārt, igauņi Nīderlandē nebija pārstāvēti nemaz.

Lelde Beņķe uzsver: “Strādājām visu Baltijas valstu labā.”

“Vakantiebeurs 2016” laikā notika arī mediju kontaktbirža, kurā darbs noritēja divās daļās. Pirmajā daļā izstādes dalībnieki pie individuāliem galdiņiem risināja sarunas ar tradicionālo mediju pārstāvjiem, otrajā – īsas tikšanās bija paredzētas ar blogeriem un sociālo mediju viedokļu līderiem.

TAVA speciāliste augstu vērtē izdevību iepazīties ar Nīderlandes mediju pārstāvjiem. Dažas tikšanās bijušas īpaši vērtīgas. Tā, piemēram, nodibināts kontakts ar Nīderlandes valsts televīzijas žurnālistiem, kas jau gadiem veido raidījumu par ceļošanu ar vilcienu. TV žurnālistus patiesi ieinteresējis mūsu dzelzceļš, it īpaši - mazbānītis. Visur Eiropā ir moderna vilcienu satiksme, bet mūsējā Nīderlandes skatītājiem varētu šķist eksotika.

Mediju kontaktbiržā piedalījās apmēram 50 žurnālistu un blogeru. TAVA pārstāvei, citstarp, izdevās iepazīties ar blogerēm, kas popularizē zaļo dzīvesveidu un labprāt vēlētos atbraukt iepazīšanās vizītē uz Latviju.

Nacionālajā stendā izstādē “Vakantiebeurs 2016” strādāja pārstāvji no Rīgas tūrisma attīstības biroja, Kurzemes tūrisma asociācijas, Vidzemes tūrisma asociācijas un pudura “Enter Gauja”, Latgales reģionālās tūrisma asociācijas “Ezerzeme”, Daugavpils Marka Rotko mākslas centra un Latvijas Kempingu asociācijas.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, 2015. gada 9 mēnešos Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs ir apkalpoti vairāk nekā 25 tūkstoši nīderlandiešu, kas ir par 21 % vairāk nekā 2014. gada 9 mēnešos. Nakšņojumu skaits šajā periodā arī pieauga par 21 % un sasniedza 50 tūkstošus nakšu.

Inta Briede

  

Vēl ziņas

Ēdamie tārpi-audzēti Latvijā
“Rīgas Melnā Balzama” kokteilis jau otro reizi triumfē “Pasaules kokteiļu čempionātā”
Iepirkšanās centrā RĪGA PLAZA būs veikals Maxima
Atklāta pieteikšanās starptautiskajam bārmeņu konkursam “World Class” 2018
“Latvijas balzams veikali” tīkls šogad attīstībā investējis 95 tūkstošus eiro


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts