Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

19.02.2013

"Latvijas balzams” veikali: pāreja uz eiro ietekmēs iedzīvotāju iepirkšanās paradumus


Patērētāju emocionālā attieksme pret skaitliski lielāku cenu eiro valūtā, kā arī tirgotāju nepieciešamība kompensēt papildu ieguldījumus, pārejot uz jaunu valūtu, visdrīzāk mazinās Latvijas tirgotāju apgrozījumu nākamā gada pirmajos mēnešos - uzskata “Latvijas balzams” veikalu tīkla vadītājs Pāvels Fiļipovs. 

Toties vērtējot eiro ieviešanas ietekmi uz tirdzniecību ilgtermiņā, uzņēmējs ir pārliecināts, ka tā veicinās tūristu iepirkšanās vietējos veikalos, kā arī atvieglos tirgotāju savstarpējos norēķinus par importētajām precēm un pakalpojumiem.   

“Pārveidojot cenas no latiem uz eiro, to skaitliskā izteiksme palielinās. Piemēram, pudele vīna, kas maksā 4,70 latus, konvertējot izmaksas uz eiro pēc pašreizējā kursa, maksās 6,69 eiro, kā rezultātā ierastās cenas vietā pircējs 2013. gada janvārī redzēs uz trešdaļu lielāku ciparu produktam uz plaukta.

 Vismaz sākotnējā periodā tas padarīs pircēju apdomīgāku, tērējot savu naudu. Protams, ar laiku jaunās cenas iedzīvotājiem kļūs ierastākas, tomēr tirgotājiem šis emocionālais faktors noteikti ir jāņem vērā, plānojot nākamā gada ieņēmumus,” saka “Latvijas balzams”  veikalu tīkla vadītājs Pāvels Fiļipovs. 

 “Manuprāt, arī nav korekti runāt par to, ka tirgotāji ļaunprātīgi izmantos savā labā pāreju uz eiro, radot cenu pieaugumu uz produktiem vai pakalpojumiem. Tas nav mūsu interesēs. Ir jāsaprot, ka šis process nes līdzi virkni nopietnu izmaksu jeb investīciju, kas saistītas ar tehnisko sagatavošanos pārejai uz eiro, kas tirgotājiem būs jākompensē”, norāda P.Fiļipovs.   

“Cits jautājums - cik godīgi rīkosies katrs atsevišķs tirgotājs, aprēķinot šo cenu pieaugumu un piemērojot to savām precēm un pakalpojumiem. Šajā sakarā mēs kā Latvijas Tirgotāju asociācijas biedri atbalstām Godības eiro ieviešanas iniciatīvu, kuras ietvaros tika parakstīts īpašs kodekss. 

Tā principi paredz, ka tirgotāji apņemas rūpīgi un taupīgi īstenot visas aktivitātes, kas ir saistītas ar pāreju no lata uz eiro, tostarp, pircēju informēšanu un izglītošanu par preces cenu latos un eiro naudas maiņas periodā,” saka LB veikalu tīkla vadītājs. 



Dana Hasana

  

Vēl ziņas

Starptautiskais Ziemassvētku ceļojums - lielākais starptautiskais labdarības pasākums Rīgā
Gruzijas vīns – garša, kas jāiepazīst pakāpeniski
Iedzīvotāji nodevuši pārstrādei vairāk nekā vienu tonnu pannu un katlu
Pasaules slavenākajā pavāru konkursā Bocuse d’Or Eiropa piedalījās Latvijas komanda
Trīs drosmīgie Maskavā: biznesa stundas no restorāniem, kuri atvērās krīzes laikā


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts