Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

28.02.2014

„Latvijas balzams’’ pērn sasniedzis 100 miljonu eiro apgrozījumu

Baltijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs - akciju sabiedrība „Latvijas balzams’’ (LB) - 2013.gadā strādājusi ar 101,1 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2012.gadā. 

Pieaugums sasniegts, pateicoties aktīvai jauno produktu ieviešanai ražošanā, sadarbībai ar jauniem partneriem un saliedētam komandas darbam, šodien, prezentējot aizvadītā gada uzņēmuma neauditētos darbības rādītājus, sacīja LB valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Būtiski – par 13% - pērn palielinājies uzņēmuma kopējais valstij nomaksāto nodokļu apjoms. 2013.gadā LB nodokļos nomaksājis 58,7 miljonus eiro, tostarp akcīzes nodoklī - 43,4 miljonus eiro.

„Tas ir liels izaicinājums ražotājam – pastāvīgi pieaugošas konkurences un nelegālā tirgus apstākļos - ne tikai izdzīvot, bet arī mērķtiecīgi attīstīties. Esam stingri sekojuši  mūsu stratēģijai ar fokusu uz izaugsmi eksporta  tirgos, kas ir būtisks attīstības virziens  ne tikai „Latvijas balzamam’’, bet arī Latvijas ekonomikai kopumā,’’ akcentē G. Ābol-tiņš-Āboliņš.

Uzņēmuma apgrozījums eksporta tirgos pērn audzis par 2,8%. Lielākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija (+5,5%), Latvijas beznodokļu zona (+18,2%) un Ukraina (+38,3%). 2013. gadā galvenie eksporta virzieni bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli apgūstot jaunus tirgus, tādus kā Ķīna.

Uzņēmums ierindojies arī 25 Latvijas labāko eksportētāju vidū, saņemot „The Red Jackets” titulu.


Apgrozījums vietējā tirgū saglabājies iepriekšējā gada līmenī, taču krities Baltijas valstu tirgos, kas ir skaidrojams ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu šajos tirgos. Exports pēc “S.P.I. Group" pasūtījumiem pērn ir palielinājies par 4,4%. 

Savukārt, uzņēmuma neauditētā peļņa veido 5,7 miljoni eiro, kas ir par 3,8% mazāka nekā 2012. gadā.  Uzņēmums peļņas samazinājumu skaidro ar izejvielu sadārdzinājumu un produktu portfeļa restrukturizāciju. Pērn uzņēmums attīstībā investējis 533 tūkstošus eiro. 

2013.gadā uzņēmums veiksmīgi piedalījies vairākās starptautiskās izstādēs, saņemot visaugstāko dzērienu kvalitātes un konkurētspējas novērtējumu. 

Uzņēmuma ražotie produkti „Rīgas Melnais balzams”, „Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu”, „Riga Black vodka” un liķieris „Moka”  pērn ieguva zelta, sudraba un bronzas medaļas, piedaloties lielākajās starptautiskajās izstādēs: International Wine & Spirits Competition (Lielbritānijā) un Los Angeles International Spirits Competition un New York World Wine & Spirits Competition ASV.  

Pērn ikgadējā Reputācijas TOPa vērtējumā AS „Latvijas balzams’’ ierindojusies 15.vietā starp 100 uzņēmumiem ar labāko reputāciju valstī.  

Realizējot sabiedrības atbalsta programmu, AS „Latvijas balzams” pērn iedibināja savu  stipendiju fondu, lai veicinātu jauniešu interesi par profesijām, kuras saistītas ar ražošanu.




Dana Hasana

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts