Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

01.05.2019

Latvijas balzams peļņa augusi par 9%, sasniedzot 9,38 miljonus

Baltijā vadošā alkoholisko dzērienu ražotāja AS Latvijas balzams peļņa pērnajā gadā sasniegusi 9,38 miljonus eiro, kas ir par 9% lielāka nekā 2017. gadā. Kā pozitīvā pieauguma galvenie iemesli minamas izmaiņas uzņēmumu ienākuma nodokļa piemērošanas kārtībā un izmaiņas krājumu vadībā.

“Šie divi galvenie faktori ir ļāvuši mums turpināt veikt ieguldījumus ražošanas iekārtu automatizācijā,” atklāj AS “Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns. “Lai gan pērnā gada apgrozījums ir nedaudz krities dēļ pasūtījumu un pārdošanas apjomu samazinājuma, uzņēmumam šis ir bijis ļoti veiksmīgs un rezultatīvs gads,” atzīmē Intars Geidāns.

AS Latvijas balzams auditētais neto apgrozījums 2018. gadā sasniedza 75,1 miljonu eiro, kas ir par 4% mazāk nekā 2017. gadā, kas skaidrojams ar jaunas krājumu vadības sistēmas ieviešanu un attiecīgi krājumu apjoma samazināšanu izplatītāju pusē. 

2018. gadā “Latvijas balzams” veica ievērojamus ieguldījumus ražošanas attīstībā, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai. Kopumā uzņēmums ieguldīja pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu iegādē 2,68 miljonus eiro, kas ir par 62% vairāk nekā 2017. gadā.

Pērnais gads aktīvi aizvadīts arī jaunrades zīmē, uzņēmumam iesoļojot populārajā premium džina kategorijā ar zīmolu Cross Keys Gin; jauninājumus un iepakojuma atsvaidzinājumu pieredzējuši tādi pazīstami zīmoli kā Lucky dog sidrs, radīta Rīgas Melnais Balzams īpašā sērija Latvijas simtgadei un citi. Tāpat Latvijas balzams attīstījis savu klātbūtni arī privāto preču zīmju produktu ražošanā.

“Šajā gadā mēs fokusēsimies uz investīciju iespējām eksistējošos un jaunos eksporta tirgos ar spēcīgu izaugsmes potenciālu, pievērsīsim pastiprinātu uzmanību efektivitātes pilnveidošanas programmai, kā arī palielināsim ražošanas efektivitāti, liekot uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem, lai nodrošinātu mūsu mērķi - piegādāt kvalitatīvu produkciju par konkurētspējīgu cenu,” 2019. gada uzņēmuma mērķus komentē Intars Geidāns. 

AS Latvijas balzams ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmumam pieder divas alkoholisko dzērienu ražotnes Rīgā – stipro alkoholisko dzērienu ražotne un dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu ražotne. Latvijas balzams ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem – tā produkcija pieejama 175 pasaules valstīs, kā arī uzņēmums ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. 2018. gadā par 4,6 miljoniem pieaugusi Latvijas balzams nodokļos valsts budžetā iemaksātā summa līdz 64,3 miljoniem eiro, iekļaujot arī akcīzes nodokli 48,7 miljonu eiro apmērā. Kopš 2015. gada uzņēmums ir daļa no Amber Beverage Group.




Sabīne Rutka

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts