Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

01.12.2019

Latvijas balzama apgrozījumos 9 mēnešos sasniedzis 53.1 miljonu

Alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams šā gada deviņos mēnešos audzējis apgrozījumu un peļņu, liecina uzņēmuma sagatavotais nerevidētais finanšu pārskats par darbību šā gada deviņos mēnešos.

Latvijas balzama neauditētais neto apgrozījums 2019.gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedza 53,1 miljonu eiro, kas ir par 5,2% vairāk nekā 2018.gada pirmajos deviņos mēnešos, kad uzņēmums apgrozījums bija 50,45 miljoni eiro.

Pārskata perioda neauditētā neto peļņa bija 5,67 miljoni eiro, kas ir par 8% lielāka nekā 2018.gada pirmajos deviņos mēnešos, kad uzņēmums nopelnīja 5,24 miljonus eiro.

Finanšu rādītāju pieaugums tiek skaidrots ar labiem pārdošanas rādītājiem, īpaši pateicoties Amber Beverage International Ltd, kas nodrošina vienotu apkalpošanu Amber Beverage Group starptautiskajiem klientiem, kā arī no “Bennet Distributors”, kas palielināja iepirktās produkcijas apjomu Lietuvas akcīzes likmju maiņas dēļ pārskata perioda pirmajā ceturksnī.

Pārskata periodā “Latvijas balzams” nodokļos valsts budžetā iemaksājis 57 miljonus eiro, tajā skaitā akcīzes nodokli 45,7 miljonu eiro apmērā.

Kompānijas ziņojumā teikts, ka šogad Latvijas balzams turpina veikt ieguldījumus tās ražošanas attīstībā, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai. Lielākais ieguldījumu īpatsvars ir plānots gada otrajā pusē, ieviešot automātisko paletizācijas līniju un veicot citus ieguldījumus.

Vienlaikus Latvijas balzama vadības ziņojumā norādīts, ka, neskatoties uz to, ka 2019.gadā Eiropā, iespējams, kritīsies cenas spirtam, vīnmateriālam un koncentrētajām sulām, tiek pieļauts, ka sekundārā iepakojuma cenas un primārā iepakojuma cenas varētu pieaugt.

“Papildu produkcijas pašizmaksu negatīvi varētu ietekmēt visu enerģijas nesēju cenas pieaugums. Kopējais efekts uz ražoto produktu pašizmaksu varētu būt minimāli negatīvs,” pausts Latvijas balzama vadības ziņojumā.

Neskatoties uz šiem faktoriem, uzņēmums neplāno mainīt pārdošanas cenas un plāno saglabāt esošo rentabilitātes līmeni, veicot augstāk minētos ieguldījumus un tādējādi samazinot fiksētas izmaksas.

Tāpat Latvijas balzamu kā alkohola nozares uzņēmumu ietekmēja akcīzes nodokļa likmju paaugstināšana no šā gada 1.marta, tomēr tas neveicināja iekšzemes patēriņa kritumu. Savukārt Igaunija pieņēma lēmumu no 1.jūlija pārskatīt akcīzes likmes, samazinot tās par 25%. Šāda Igaunijas valdības lēmuma rezultātā arī Latvijā ar 2019.gada 1.augustu tika samazinātā akcīzes nodokļa likme par 25%, tādā veidā atbalstot pierobežas tirdzniecību un kopējo Latvijā pārdoto produkcijas apjomu.

Latvijas balzams pagājušajā gadā strādāja ar 75,138 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 8,8% un sasniedza 9,387 miljonus eiro.

“Latvijas balzama” akcijas kotē biržas “Nasdaq Riga” otrajā sarakstā. Kopš 2015. gada uzņēmums ir daļa no “Amber Beverage Group”. 2018. gadā “Latvijas balzams” nodokļos valsts budžetā iemaksātā summa sasniedza 64,3 miljonus eiro, tostarp 48,7 miljoni eiro – akcīzes nodoklī.

  

Vēl ziņas

11 lauku tūrisma uzņēmēji saņem kultūras zīmi Latviskais mantojums
CENTRĀLAIS GASTRO TIRGUS Latvijā
Straujš cūkgaļas cenu lēciens ražotājiem sola liesos gadus
No 15. lidz 17. martam Diseldorfā notiks izstāde ProWein
Aldarus aicina dalībai konkursā Mežpils prove


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts