Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

19.08.2014

LANA: Alus maratonu vērtējam kā nesankcionētu tautas nodzirdīšanu Rīgas svētku laikā

„Sestdien notikušais Rīgas „Alus maratons” ir spilgts piemērs tam, cik atklāti Latvijā var tikt ignorētas likuma normas un arī elementāri ētikas principi – organizēt pasākumu, aicinot dalībniekus lietot alkoholu, lai nopelnītu vairāk punktu kopvērtējumā!” pauž uzņēmēji, kas pārstāv Latvijas Alkohola nozares apvienību (LANA).  

Nozares pārstāvji vērš uzmanību uz to, ka pasākums noticis arī bez pilsētas izpilddirekcijas saskaņojuma, nodevas par pasākuma rīkošanu, pasākuma vietas norobežošanas, kā to paredz „Publisku izklaides un svētku pasākumu likums”, jo arī Alus maratona dalībnieki, atrodoties bāros un pārvietojoties starp tiem, atradušies publiskā vidē. 

LANA izpilddirektors Andrejs Strateičuks uzdod jautājumu: „Kāpēc vieniem ir jāsaņem atļauja un jāievēro visas prasības, lai varētu bez maksas dziedāt un priecēt cilvēkus pilsētas svētkos, bet citi  rīko atklātu tautas nodzirdīšanu par maksu publiski pieejamā vidē,  ignorējot pasākuma saskaņošanas kārtību?” 

Asociācijas pārstāvis vērš uzmanību uz to, ka Rīgas Alus maratona trasē tika ietverti 30 kontrolpunkti jeb bāri, kas atrodas visdažādākajās galvaspilsētas vietās. Saskaņā ar nolikumu, par katriem 100ml izdzerta alus, dalībniekam bija iespēja saņemt bonusus un tādējādi uzlabot savu „rezultātu” maratona kopvērtējumā. Maksimālo laika bonusu varēja saņemt, izdzerot 4.5 litrus alus. 
Uzņēmēji ar nožēlu atzīmē, ka gadā, kad Rīga sevi pasludinājusi par Eiropas kultūras galvaspilsētu, iereibušu “sportistu” masveida pārvietošanās pa ielām Rīgas svētku laikā draud tūristos nostiprināt jau gadiem radītās asociācijas par Rīgu kā lēta alkohola patēriņa galapunktu, nevis kultūras centru.

„Alkoholisko dzērienu aprites likums aizliedz saistīt alkohola lietošanu ar sporta nodarbībām. Skriešana un alkoholisko dzērienu lietošana nav savienojamas arī no veselā saprāta un  ētikas viedokļa, tādēļ Rīgas Alus maratons ir vērtējams kā nesankcionēta „tautas nodzirdīšana” ar mērķi reklamēt alus patēriņu”, nozares asociācijas LANA vārdā pauž izpilddirektors Andrejs Strateičuks.  


Latvijas alkohola nozares apvienība (LANA) ir dibināta 2009. gadā un apvieno  astoņus lielākos nozares ražotājus un tirgotājus: AS „Latvijas balzams”, SIA „Altia Latvia , SIA „LIVIKO”, SIA „Pernod Ricard Latvia”, SIA „Dunker Latvija”, SIA „Prike Latvija”, SIA „Dylan Distribution”, SIA „SPI Distribution Latvia”.


Andrejs Strateičuks
Latvijas alkohola nozares apvienības (LANA) izpilddirektors

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts