Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

19.10.2015

Konferenču tūrismam ir potenciāls attīstīties

Mērķtiecīgi attīstot Rīgas ekonomisko potenciālu konferenču biznesa jomā un ieguldot nepieciešamās infrastruktūras izveidē, iespējams palielināt tūristu skaitu, samazināt sezonalitātes radīto efektu un palielināt ieņēmumus dažādās nozarēs, tostarp viesnīcu, restorānu, kultūras utt. To piektdien, 16.oktobrī apstiprināja eksperti, kuri bija pulcējušies Latvijas lielākās uzņēmēju biedrības Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras seminārā “Konferenču tūrisma ekonomiskais potenciāls Rīgā”.

Pašreiz Rīgas potenciāls salīdzinot ar citām Eiropas galvaspilsētām konferenču tūrisma jomā nav pilnībā izmantots. Statistikas dati rāda, ka Eiropā ik gadu tiek rīkoti vidēji 6000 biznesa videi saistoši pasākumi, veidojot septiņus miljonus delegātu dienu apmeklējumu. Konferenču bizness Eiropā kopumā mērāms aptuveni piecu miljardu eiro apjomā, jo dalībnieki ne tikai nakšņo viesnīcās, bet arī apmeklē restorānus un dažādus kultūras, kā arī izklaides pasākumus.

Statistika rāda, ka viens konferenču tūrists Latvijā dienā iztērē līdz pat 800 eiro, savukārt brīvdienu tūrists – tikai 80 eiro. “Lai gan pavadīto dienu skaits nav tik liels kā brīvdienu tūristam, konferenču tūristi konkrētajā valstī “atstāj” daudz vairāk naudas, kas savukārt stimulē ekonomiku kopumā. Tāpat konferenču tūristi konkrētajā valstī veicina zināšanu un kontaktu apmaiņu, pētniecības un uzņēmējdarbības attīstību. Radot piemērotus apstākļus konferenču biznesa attīstībai, iespējams attīstīt daudzu nozaru uzņēmumus, kuri pašreiz saskaras ar sezonalitātes problēmām, kad vasarā noslodze ir liela, bet ziemā – zema,” saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Lai panāktu iespējami veiksmīgāku nozares attīstību, nepieciešams izveidot Rīgas konferenču biroju un starptautisku konferenču centru, kas spētu uzņemt vairāk nekā tūkstoš dalībnieku vienlaikus. Apkopotā informācija liecina, ka daudz veiksmīgāk konferenču tūrismu izdodas attīstīt tādām valstīm kā Zviedrija, Polija un Čehija, kurās ir starptautiski konferenču centri un pilsētas konferenču biroji, kamēr, piemēram, Baltijas valstis atpaliek, apkalpojot līdz septiņām reizēm mazāk konferenču tūristus.

Eksperti piekrīt, ka Rīgai ir viss nepieciešamais, lai realizētu savu potenciālu konferenču tūrisma jomā – attīstīta lidostas infrastruktūra ar 85 tiešajiem galamērķiem, viesnīcās istabu skaits sasniedz gandrīz astoņus tūkstošus, piedāvājot vairāk nekā 13 tūkstošus gultasvietu, savukārt cenas ir par vidēji 30% zemākas nekā Rietumeiropā. Tomēr ir nepieciešami mērķtiecīgi ieguldījumi konferenču centra izveidē, kā arī Rīgas kā konferenču tūrisma galamērķa popularizēšanā, izveidojot Rīgas konferenču biroju.

Jau patlaban uzņēmums “Merks” un Skanstes attīstības aģentūra ir izstrādājusi Rīgas konferenču un koncertu centra projektu Skanstes apkaimē, kas atrodas tuvu centram, līdzās bankām un viesnīcām un citiem būtiskiem atbalsta objektiem. Kā atzīst eksperti, šī projekta īstenošana palīdzētu Rīgu “uzlikt uz kartes” starptautiskajā konferenču apritē. merks

Seminārā par konferenču tūrismu piedalījās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols, starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājs Aigars Liepiņš, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Vālodze, Latvijas Tūrisma aģentūru un operatoru asociācijas prezidente Kitija Tigule un Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags. Pasākumu rīko LTRK, sadarbībā ar “Radisson Blu Latvija”, “airBaltic”, Skanstes attīstības aģentūru un “Merks”.

Avots: LTRK

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts