Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

31.01.2017

Kokteiļu mākslas dizaineris un izcils nozares speciālists Dennis Zoppi

Trešdien 25.janvārī World Class ietvaros Rīgā meistarklasi pašmāju bārmeņiem pasniedza kokteiļu mākslas dizaineris un izcils nozares speciālists Dennis Zoppi.

Atzīts par labāko bārmeni Itālijā un pārstāvējis savu valsti neskaitāmos bārmeņu konkursos visā pasaulē, Dennis Zoppi savu 20 gadu pieredzi un "multisajūtu" šovu demonstrēja Rīgas restorānā COD. Horeca devās iepazīties ar Denisu klātienē un atklāt viņa amata aizkulises. 

Denisa pieeja dzērienu taisīšanā izceļas ar Flair un Craft apvienojumu. Tas garantē acīm baudāmu priekšnesumu, kura iznākums ir interesants un garšu ziņā sabalansēts dzēriens - īsta meistarība! Turklāt Deniss māk aizraut publiku ar savu pozitīvo enerģiju un entuziasmu. Viņš ir paraugs jaunajiem bārmeņiem visā pasaulē, arī Rīgā. 

Cilvēki patiešām atsaucās uz Jūsu paraugdemonstrējumiem. 
Es uzskatu, ka šis ir labs veids, kā iesaistīt cilvēkus. Pēc divām stundām intensīvas uzmanības, viņi nogurst.

Kas Jūs pamudināja pievērsties bārmeņa profesijai?
Tas bija daudzus gadus atpakaļ. Itālijā svarīga dienas daļa ir, tā saucamais, aperitivo, it īpaši nedēļas beigās. Katru sestdienu, katru svētdienu draugi dodas uz bāru pēc aperitivo. Tā ir daļa no dzīvesveida koncepta Dolce Vita jeb Saldā Dzīve. Mēs dodamies uz bāru un pasūtam Spritz un amerikano un mēs sēžam uz terases, ārā ir skaists laiks, apkārt ir veclaicīgas ēkas. Mums ir olīvas un čipsi kā uzkodas. Ģimene un draugi ir sanākuši kopā. Nekas vairāk nav vajadzīgs. 

Es reiz vēroju kādu bārmeni un tas bija maģiski. Viņam bija balta kaklasaite. Tas bija ļoti eleganti. Viņš zināja četras valodas un varēja uztaisīt lielisku dzērienu ikvienam. Es sapratu: "tas ir tas, ko vēlos darīt savā dzīvē!" un es nolēmu tajā brīdī doties šajā virzienā. Man tolaik bija 15 gadi.

Tātad šie divi faktori, itāļu kultūra un epizode ar bārmeni restorānā, iedvesmoja Jūs izvēlēties šo profesiju. 
Jā, tieši tā. Es uzreiz zināju, ka vēlos darīt tieši to un neko citu. 

Kas ir Jūsu darba labākā daļa?
Pavisam noteikti tie ir cilvēki. Cilvēki man sniedz iespēju iemācīties kaut ko jaunu, viņi rada personīgas pieredzes. Piemēram, tā ir ļoti liela uzticēšanās, kad viesis pienāk pie bāra letes un saka "es Jums uzticos. Uztaisiet kaut ko labu!". Tas ir "wow"! Tā sajūta ir ļoti spēcīga un personiska. Ir jābūt ļoti labam savā amatā, lai pastāvīgu radītu šo pozitīvu pieredzi. 

Jūs esat teicis, ka šis darbs prasa ļoti daudz prakses.
Jā, reizēm cilvēki domā, ka tas nav atkarīgs no spējām. Taču katru gadu latiņa tiek uzcelta augstāk. Bez regulāras trenēšanās, bārmenis nebūs pietiekami labs. Tas, kas ir ļoti svarīgi un ko es pastāvīgi atgādinu, ka motivācija ir daudz nozīmīgāka par spējām. Ja cilvēkam ir motivācija, viņš var paveikt daudz vairāk gan darbā, gan citur. Ir jābūt stiprai gribai, citādi cilvēkam trūks enerģijas. 

Kā Jūs minējāt savā prezentācijai, tas ir saistīts ar spēju koncentrēties. 
Tieši tā, tas ir par fokusu! Tas ir par to, ko tev patiešām patīk darīt! Tad tas vairs nav darbs, bet gan kļūst par lieliski pavadītu laiku. Man ļoti patīk iedvesmot jaunos bārmeņus un es cenšos pasniegt labāko no savas pieredzes. 

Kādu Jūs redzat nākotni bārmeņu profesijai un industrijai kopumā?
Katram tā ir citāda. Man patīk veidot trakus sajaukumus. Taču es uzskatu, ka milzīga nozīme ir komunikācijai - kā lietas tiek pasniegtas. Var uztaisīt klasisku Negroni, taču pasniegt to kādā īpašā veidā - ar apelsīnu, ar dūmiem, ar dažādiem efektiem - to, kas pārsteidz un liek izdvest "wow"! Man tā ir nākotne. Taču katrs ir atšķirīgs, katram ir sava uztvere un interpretācija par to, kas ir nākotne. Taču viens ir skaidrs - nedrīkst palikt uz vietas, lietas ir jāmaina, lai radītu nākotni!

Graziemille, Dennis! (“Liels paldies, Denis” no itāļu val.)

Horeca.lv

  

Vēl ziņas

Pētnieki apgalvo, ka pastāv četri vīna baudītāju tipi
Kultūras zīme Latviskais mantojums iezīmē ceļu uz UNESCO
Gaismas festivāls Staro Rīga no 17.-20. novembrim
No 7.- 9. februārim Berīnē notiks starptautiskā augļu un dārzeņu loģistikas izstāde
Food Union paplašina zīmola Kārums sortimentu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts