Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri Tallinn FoodFair

Ziņas

04.01.2016

Kokteilis sākas ar sarunu

Aizvadītā gada novembra beigās Rīgā pirmo reizi notika starptautisks Rīgas Melnā Balzama bārmeņu čempionāts “Riga Black Balsam Global Cocktail Challenge”, kurā piedalījās 48 bārmeņi no 10 pasaules valstīm.Konkursa žurijas komisijā mums bija gods redzēt vienu no legāndāriem Eiropas bārmeņiem – Peter Dorelli (Pīteru Dorelli). 

Publicējam interviju ar Pīteru Dorelli (Peter Giampiero Dorelli) - “Rīgas Melnā Balzama” starptautiskā bārmeņu konkursa “Riga Black Balsam Global Cocktail Challenge 2015” degustācijas žūrijas locekli.

Lielbritānijas Bārmeņu Ģildes ilggadējs biedrs, leģendārs bārmenis, kurš pēc vairāk nekā 50 gadiem nozarē joprojām sastopams aiz bāra letes un ir neapstrīdama autoritāte bārmeņu  pasaulē, paliek uzticams savam stilam. Atraktīvs sarunu biedrs, kurš šarmē ar savu itālisko atraisītību un vienlaikus kontrolē sarunu, tas ir viņš - Pīters Dorelli.

Ir zināms, ka Jūs kā bārmenis esat nostrādājis daudzus gadus. Kas ir tas, kas Jums šajā profesijā patīk visvairāk? 
Esmu bārmenis jau 52 gadus.  Attiecības un komunikācija ir tas, ko dievinu!  Es mīlu būt cilvēkos un ar cilvēkiem, es neesmu vienpatis. Domāju, tā ir mana stiprā puse – man patīk cilvēki. 

Runā, ka agrāk saule bija spožāka un zāle zaļāka .... Vai to pašu var attiecināt uz dzērieniem un kokteiļiem kopumā? 

Viss ir vienkārši – tu dari to, ko tu vari attiecīgajā situācijā, izmantojot to, kas tev ir pa rokai. Es teiktu, ka pārāk liela izvēle – tā nav laba lieta. Kādreiz mēs paveicām ļoti daudz ar mazām iespējām, šodien daudzās vietās es novēroju pretējo – ļoti maz tiek paveikts, lai arī šo iespēju ir tik daudz! Jūs saprotat, ko es domāju? Pārāk liela izvēle nav vienmēr tas labākais. Bārmeņi nezina, kā pielietot visu šo iespēju daudzumu, tādēļ beigās sanāk bang, bang, bang un gatavs! Un es saku - ko tu izdarīji?

Piemēram, šausmīga lieta, ko cilvēki dara, ir dzērienu sajaukšana mucās. Es neesmu pret muciņām, bet jautājums atkal ir  – vai tu zini, ko tu dari? Ja tu zini, ko tu dari – ok, ja tu nezini, tad tu vari noindēt cilvēkus!  Ingredientu reakcija var būt ļoti bīstama. Es tādu nedzertu. Nereti cilvēki domā, ka saindējas ar ēdienu, bet dzērieni var būt tikpat bīstami un izraisīt saindēšanos.  Tiek gatavoti kaut kādi uzlējumi, ekstrakti, taču, vai es varu uzticēties, ja es neesmu pārliecināts, ka cilvēks, kas tos sajauc, ir zinošs? “Cik  ilgi tu esi bijis bārmenis?” vaicāju viņam. Četrus gadus.  Un tu gribi, lai es tev ticu?!

Vai ir kokteilis, kas Jūs sajūsminājis visvairāk un turpina sajūsmināt?
Jā, noteikti ir tādi. Es novērtēju  kokteiļus, kurus es zinu un kuri sniedz baudu manām garšas kārpiņām. Par piemēru – Negroni. Viegli pagatavojams dzēriens - trešdaļa, trešdaļa, trešdaļa, ko gan te var sabojāt! Taču ir nācies satapt pilnīgi nebaudāmu Negroni! Piemēram, bārmenis ir lietojis Antica Formula Martini vietā, bet vai es lūdzu izmantot Antica Formula, pasūtot  klasisko Negroni? Ja jūs maināt klasisku, jums jābrīdina mani. Tas atkal ir jautājums par komunikāciju ar klientu. Es esmu briesmīgs klients, es zinu. 

Es  ieeju bārā, jūs mani pazīstat un jūs piedāvājat man Negroni ar Antica Formula! Tas nav pieņemami,  un es vaicāju:  “Kādēļ jūs man to piedāvājat?”. Tā ir klasiska, uz kuras balstās viss turpmākais, un, ja šie balsti ir ļodzīgi, nams sabruks... tāds bārmenis mani sarūgtina. Klients, protams,  ir galantāks par mani, viņš pacieš, taču es noteikti ieteiktu pārliecināties, ka jūs saņemat to, ko patiesi pasūtījāt. 

Kurā darba vietā, jūsuprāt,  sasniedzāt augstāko pilotāžu profesionālajā jomā?
Savoy gadi ir bijuši lielisks periods manā dzīvē. Tas turpinājās līdz brīdim, kad Savoy bāru pārņēma amerikāņi,  Black Stone, viņu pamatbizness ir autostāvvietas. Viņi nopirka viesnīcu,  un arī bars pārgāja viņu pārvaldībā. Nosacījumi bija briesmīgi, mums nebija pat glāžu, kurās pasniegt dzērienus. Es pieņēmu lēmumu aiziet, jo šie standarti man nebija akceptējami.  Pēc tam vēlāk viņi pārdeva Savoy īriem, tagad tur saimnieko arābu princis.

Un kas notika pēc tam?
Man ir ko darīt, es negarlaikojos. Spēlēju golfu, asinu prātu ar šaha spēlēm, eju uz teātri. 

Šobrīd aizmirsīsim, ka jums ir jebkāds sakars ar bārmeņu profesiju.  Ja es jums kā vienkāršam cilvēkam palūgtu aprakstīt  -  kāds ir labs bārmenis? 
Kad es atveru bāra durvis kā klients, es gribu, pirmkārt, sajust,  ka es esmu ievērots. Ar to es domāju, ka es vēlos būs sagaidīts, vēlams ar smaidu un teikumu: ”Vienu mirklīti, kungs, un es jūs apkalpošu”. Kokteilis sākas ar sarunu. Mēs esam cilvēki, komunikācija ir nepieciešama! Kad esmu guvis šo sajūtu, ka esmu ievērots, es esmu gatavs gaidīt, kad pie manis pienāks. 2-5 minūtes ilgākais, es teiktu, un tad es pasūtu dzērienu.  Kad esmu pasūtījis, varu atslābt, jo es zinu, ka man ir kontakts ar bārmeni un ka dzēriens būs drīz. 

Kas ir bijis lielākais pagodinājums,  ko jūs jebkad esat saņēmis,  strādājot kā bārmenis?
Es esmu pasniedzis kokteiļus daudzām slavenībām un īpašām personām, arī no karaliskās ģimenes. Taču es cienu to, ka, ierodoties manā bārā, šie cilvēki vēlas privātumu. Piemēram, Harisons Fords ir bijis mans biežs viesis, pasūtot Dry Martini, taču es neuzskatu, ka man būtu jāvelta viņam pārspīlēta uzmanība. Mani tracina šie čuksti un čubināšanas – vai tu redzēji, vai tas ir VIŅŠ?! Ikviens cits, kurš arī pasūta Dry Martini,  ir tikpat svarīgs klients man un varbūt par svarīgāks, ja tas ir jauns klients.  Es gribu, lai viņš atnāk vēl, jo es zinu, ka Fords noteikti atnāks (smejas)! Es nedalu cilvēkus. 

Esot Londonā, kurā bārā var satikt Pīteru Dorelli?
Savoy, varētu būt Artesian (*red. nominēts par pasaules labāko bāru jau četrus gadus pēc kārtas), Dolcesta,  Via Costino, Mr Fogg, tas ir tāds bārs, kura interjers veidots “80 dienās apkārt zemeslodei” stilā; es esmu sastopams ļoti daudzās vietās.  

Konkursu organizeja Amber Beverage Group sadarbībā ar Latvijas Bārmeņu federāciju.


  

Vēl ziņas

Ēdamie tārpi-audzēti Latvijā
“Rīgas Melnā Balzama” kokteilis jau otro reizi triumfē “Pasaules kokteiļu čempionātā”
Iepirkšanās centrā RĪGA PLAZA būs veikals Maxima
Atklāta pieteikšanās starptautiskajam bārmeņu konkursam “World Class” 2018
“Latvijas balzams veikali” tīkls šogad attīstībā investējis 95 tūkstošus eiro


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts