Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

19.02.2018

Kā pareizi uzvesties bārā!

Ne visi cilvēki zina, kā izturēties pareizi sabiedriskās vietās, jo īpaši, ja runa ir par ēdināšanas uzņēmumiem, it īpaši bāriem. Katrai monētai ir divas puses un kā parasti ir arī izņēmumi.

Daži ieteikumi labai uzvedībai bāros/restorānos/kafejnīcās:

* Iepazīstiniet sevi un uzzini kā sauc bārmeni, jo uzrunājot bārmeni vārdā, jūs radīsiet labu priekšstatu par sevi. Ja vēlaties piesaistīt bārmeņa vai viesmīļa uzmanību, nekad nekliedziet ‘’ei, bārmen’’ vai ‘’ei, viesmīl’’ vai vēl trakāk ‘’ei, oficiant’’;

* Neesiet rupjš, mēģinot piesaistīt bārmeņa uzmanību samaksājot rēķinu! Ja vēlaties samaksāt rēķinu, tad varat palūgt pienākt viesmīli ar frāzēm: "Atvainojiet", ‘’Vai drīkst jūs palūgt’’ u.c. Nekādā gadījumā nekādu: "Hei, Kaptein", "Oficiant", ‘’Ēeeee’’, "Tiger" un tā tālāk. Svilpieni ir piemērota tikai suņiem. Šos vienkāršos noteikumus zinu pat alu cilvēks;

* Nav nepieciešams pasūtīt kokteiļus, ko esat baudījuši ceļojumos ārzemēs vai eksotiskās salās, jo kokteiļi ir tūkstošos un bārmenim visi nav jāiemācās. Nevajag mācīt vai uzdot pašsaprotamus jautājumus par kokteiļiem, piemēram: ’’Vai Tu B-52 māki pagatavot’’ vai neskaidru formulējumu ‘’Cuba Libri pagatavosi?’’ u.c;

* Nekad neuzdot provokatīvus, aizvainojošus jautājumus, piemēram: " Vai šī ir Jūsu pašreizējā nodarbošanās?" vai "Un ko tu vēl dari?", vai arī ‘’Visu mūžu strādāsi bārā?’’. Ticiet mums, sabiedriskā ēdināšana ir reāls darbs;

* Ja jums ir kādas problēmas, droši runājiet par to ar bārmeni vai vadītāju - tie varēs jums palīdzēt;

* Ja jūs novērojat kāda cita apmeklētāja neatbilstošu uzvedību, viņš izturas rupji pret citiem apmeklētājiem un apkalpojošo personālu, lūdzu aizrādi viņam to, vai arī informējiet vadītāju.

Kā dažādas aptaujas rāda, tad zināms, ka katrs piektais apmeklētājs uzvedas nepieklājīgi, neievēro etiķeti vai uzvedas rupji. 


Informatīvais avots:

bartending.lv/

  

Vēl ziņas

Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti
Baltijā lielākais viesnīcu operators “Mogotel Hotel Group” Stokholmā atvēris pirmo “voco hotels” zīmola viesnīcu
Projekts "CATERING ADVANCED: VET Students Mobile Training Model Nr. 2023-1-LT01-KA210-VET-000157824" veiksmīgi turpinās
Riga Food 2004 no 5.09.-7.09.
No Latvijas līdz pat Spānijas garšai – mērču saderība ar uzkodām un ēdieniem


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts