Jaunas atziņas digitālā mārketinga forumā
Gadskārtējā konference “Digital Tourism Innovation Campus” Barselonā aplūkoja tūrisma galamērķu mārketinga organizāciju aktuālos jautājumus, veicinot kopības sajūtu.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) speciālisti no šā gada konferences “Digital Tourism Innovation Campus” Katalonijas galvaspilsētā Barselonā atgriezušies spilgtu iespaidu un vērtīgu atziņu pārpilni. TAVA interaktīvo risinājumu attīstības speciāliste Līna Ivanova atzīst: “No vienas puses, konferences dalībniekiem gribējās palepoties ar saviem sasniegumiem, no otras – viņi neslēpa arī grūtības un sarežģījumus. Konference bija ļoti aktuāla. Tajā valdīja sajūta, ka mēs visi atrodamies vienā laivā.”
Konference “Digital Tourism Innovation Campus”, kuru rīko britu digitālā mārketinga uzņēmums “SE 1 Media”, vairāku gadu laikā kļuvis par nozīmīgu sarīkojumu galamērķu mārketinga organizācijām (DMO), tostarp – TAVA speciālistiem. Forums dod iespēju DMO no visas pasaules dalīties pieredzē, kopīgi radīt jaunas idejas un vienoties par sadarbības iespējām. Digitālā mārketinga foruma laikā tiek kritiski izvērtēta dažādu galamērķu digitālā mārketinga stratēģija un kampaņas, kā arī tiek dota iespēja prezentēt labās prakses piemērus.
Līna Ivanova un TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe min 5 galvenās no Barselonas pārvestās atziņas.
Piecas galvenās atziņas
1.Popularitāti gūst uzskats, ka DMO ir jāveicina galamērķa tēla veidošanās dabīgā ceļā, nevis jārada “mākslīgs” tēls. Šo tendenci veicinājusi nozīmīgā loma, ko spēlē sociālie mediji, un pārliecība, ka svarīgākais mārketinga kanāls ir “no mutes mutē”. Vairākas reģionālās DMO ir pieņēmušas lēmumu atlicināt mazāk resursu mārketinga aktivitātēm, tā vietā ieguldot tos infrastruktūrā un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā.
2.“Tur, kur mēs ejam, nav ceļu.” Ņemot vērā digitālo tehnoloģiju attīstības tempus, nav pareizu un nepareizu pieeju mārketingam. Lai atrastu precīzi savam galamērķim piemērotākos risinājumus, ir svarīgi eksperimentēt. Tomēr ļoti būtiska nozīme ir sasniedzamiem mērķiem un no tiem izrietošai stratēģijai. Stratēģijā ir jāsadzīvo gan tradicionālajam, gan digitālajam mārketingam.
3.Milzīgs palīgs galamērķa tēla veidošanā un atpazīstamības veicināšanā var būt vietējā sabiedrība. Būtiski to iesaistīt savās aktivitātēs, lai vietējie iedzīvotāji kļūtu par lepniem sava galamērķa vēstnešiem. Sociālie mediji paver lieliskas sadarbības iespējas.
4.Kopenhāgenas DMO iesaka uzskatīt visas mārketinga aktivitātes par nepārtrauktu “kampaņu”, jo visu aktivitāšu pamatā būtu jābūt mērķim risināt kādu problēmu, piemēram, mazināt sezonalitātes ietekmi uz tūrisma nozari. Tāpēc Kopenhāgenas DMO ir izlēmusi atteikties no vērienīgām reklāmas kampaņām, tā vietā augu gadu īstenojot mini jeb ikdienas kampaņas specifiskos kanālos.
5.Jādomā ārpus pierastajiem rāmjiem! Piemēram, ar mērķi kliedēt tūristu pūļus Amsterdamas centrā aktīvajā tūrisma sezonā, pilsētas DMO sāka reklamēt piepilsētu tūrisma piedāvājumu. Tika izmantoti sociālie mediji, interneta vietne, e-pastu mārketings utt., taču rezultatīvākais solis izrādījusies pils nosaukuma maiņa! Meiderslotas pils, kas atrodas aptuveni 30 minūšu braucienā no pilsētas centra tika pārdēvēta par Amsterdamas pili, lai piesaistītu tai ceļotāju uzmanību. Tagad pili apmeklē divreiz vairāk viesu.
Konference notika 19. un 20. novembrī. To apmeklēja apmēram 200 digitālā mārketinga speciālistu no dažādām pasaules valstīm. Forums risinājās prezentāciju un paneļdiskusiju veidā. Pārrunāti ļoti dažādi jautājumi, piemēram, Vācija uzkrājusi bagātu pieredzi darbā ar blogeriem, Antverpene daudz strādājusi ar mobilajām aplikācijām, bet pirms dažiem gadiem pēkšņi tik populārie QR kodi, pēc TAVA pārstāvju vārdiem, nu jau ir gandrīz aizmirsušies.
Līna Ivanova, izdarot kopsavilkumu par konferencē redzēto un dzirdēto, uzsver, ka Barselonas sarīkojumā bijis jūtams viegls apmulsums. Tehnoloģijas mainās tik strauji, ka ir grūti tām izsekot un vēl grūtāk tās gana ātri apgūt, lai prasmīgi izmantotu, pirms atkal uzradies kas jauns. Reizē konference arī apliecinājusi, ka daudzas galamērķu mārketinga organizācijas velta lielas pūles, lai atrastu optimālo digitālā mārketinga risinājumu, un rezultāti ir veiksmīgi.
Inta Briede