Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

21.03.2017

Jaunākās dzērienu tirdzniecības tendences

SIA “Amber Distribution Latvia” izpilddirektors Pāvels Fiļipovs:

Patlaban jaunākās dzērienu tirdzniecības tendences iet roku rokā ar vispārējām tirgus tendencēm – patērētājs dod priekšroku premiālas kvalitātes produktam, aug prasības pēc veselīguma un kvalitātes. 

Dzērienu tirgū novērotas izmaiņas patēriņa kultūrā un virzība no apjoma uz tā saukto “kvalitatīvo patēriņu” – mērķis nav daudzums un no tā izrietošās sekas, bet patērētāju izvēlē par noteicošo kļūst kvalitāte un baudījums. 

Tas sekmē tirgū vienu no izteiktākajām tendencēm – premializāciju, par ko liecina arī tas, ka pēdējo gadu laikā degvīna (kurš ir pasaulē patērētākais alkohols) patēriņš ir krities, bet vienlaikus degvīna kategorijas premiālie zīmoli uzrāda augošu tendenci. 

Starptautiskā tirgus pētījumu dati liecina, ka jau ir dzērienu  kategorijas, kur premiālais segments  pēc pārdošanas apjomiem pārsniedz ekonomiskas klases produktu. Tomēr jāsaka arī, ka jēdziens ir arī pietiekami ekspluatēts un kļuvis par kārtējo modes apzīmējumu līdzīgi kā “augsta kvalitāte”, ko ražotāji bieži izmanto ar mērķi attaisnot paaugstināto cenu, un atrast patiesi augsti kvalitatīvu produktu kļūst arvien sarežģītāk. 

Mūsdienu patērētājs arvien vairāk rūpējas par savu fizisko un garīgo veselību, un tas skaidri nolasāms visos tirgos un produktu kategorijās, arī alkohola tirgū. Tādēļ veikalos parādās tradicionālo dzērienu bezalkoholiskās versijas, dzērieni mazākos iepakojumos, kā arī ar apzīmējumiem “bez alergēniem” vai “bez glutēna”.

Novērojams dinamiski augošs pieprasījums pēc produktiem bez alergēniem arī Latvijā, kam seko piedāvājums, piemēram, no pagājušā gada jūlija veikalu plauktos pieejams “Stolichnaya gluten free” – pirmais AS“Latvijas balzams” ražotais bezglutēna degvīns.

Latvijas alkoholu tirgū pagājušogad, salīdzinot ar 2015.gadu, bija novērojama neliela izaugsme. Tās pamatā bija tirdzniecības rādītāju pieaugums mazumtirdzniecības vietās Igaunijas pierobežā, ko veicināja akcīzes nodokļa alkoholam palielināšana Igaunijā.

Tomēr alkohola tirgus Latvijā ir izaicinājumu pilns un tirgus apjoms litrāžas ziņā stagnē. Viens no faktoriem ir joprojām krītošais Latvijas iedzīvotāju skaits, līdz ar to tirgus arvien sarūk. Tāpat jaunus izaicinājumus radīja iepriekšējos gados ieviestie alkohola tirdzniecības un reklāmas ierobežojumi. 

Nerunājot par jaunajiem vides reklāmas aizliegumiem veikalu skatlogos, pat veikalu ķēdēs alkoholam atvēlēto plauktu apjoms ir mazāks un ir krities palešu skaits, ko varam izvietot.  Attiecībā uz mazajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem, viņu izredzes nonākt un palikt Latvijas veikalos izskatās vēl sarežģītākas, jo veikali arvien striktāk izmanto taktiku izvietot tikai populārākās, ejošākās preces un cīņā par labākajām vietām un produktu daudzumu plauktos dominē lielie industrijas spēlētāji. 

Runājot par alkohola tirgu Baltijā kopumā, jāsaka, ka šis ir limitēts tirgus, kurā krīt patēriņa apjomi. Viens iemesls iriepriekšminētā degvīna patēriņa mazināšanās, un Baltijā tā ir viena no lielākajām kategorijām. Taču tā vietā nāk vīna un superpremium kategoriju popularitātes pieaugums. Piemēram, skotu viskijs. 

Arī džina un ruma popularitāte Baltijā pieaug, un tas pats sakāms par burbonu.Var teikt, ka Baltijas patērētāji pārslēdzas no ierastajiem dzērieniem, ar kuriem paaudzēs ir uzauguši, uz importētiem vai tiem līdzīgiem produktiem. Tas ir izaicinājums visai industrijai, jo patēriņa tirgus ir mazs, ražošanas apjomi rūk, un tas nozīmē sīvāku konkurenci par katru iztērēto eiro.


ALKOHOLA LIETOŠANAI IR NEGATĪVA IETEKME. TĀ PĀRDOŠANA, IEGĀDĀŠANĀS UN NODOŠANA NEPILNGADĪGĀM PERSONĀM IR AIZLIEGTA. 


  

Vēl ziņas

Latvijas pavāru elite nu jau trešo reizi startē Bocuse d’Or Eiropas atlasē, Pasaules prestižākajā pavāru konkursā!
Inovatīvs sadarbības projekts - mobilā mācību lietotne viesmīlības nozarē
Kas drošāks- steiks vai nageti
Uztura speciāliste Lizete Puga: ieteicamākie ēdieni ķermeņa labsajūtai
Veiksmīgi noritējis seminārs Somijas medijiem un tūrisma nozares pārstāvjiem


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts