Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

21.09.2015

“JATA TOURISM EXPO 2015 JAPAN" izstādē piedalīsies Baltijas valstis

Šā gada izstāde notiks reizē ar simpoziju, kura mērķis ir veicināt tūrismu starp Eiropas un Āzijas valstīm.

Gadskārtējā tūrisma izstāde “JATA Tourism EXPO Japan” valsts galvaspilsētā Tokijā notiks no 24. līdz 27. septembrim. Tāpat kā pērn, arī šogad Baltijas valstis tajā piedalīsies ar kopīgu stendu, kuru rotās ne tikai krāšņs katrai valstij raksturīgs foto, bet arī nacionālie tūrisma saukļi: “Lithuania. Get more” (Iegūsti Lietuvā vairāk), “Estonia. Positively surprising” (Pozitīvi pārsteidzošā Igaunija) un “Latvia. Best enjoyed slowly” (Izbaudi Latviju nesteidzoties!).

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma tirgus speciāliste Inguna Žīgure stāsta: “Japāna pieder pie tālā tirgus valstīm, kur veikt mārketinga aktivitātes katrai Baltijas atsevišķi nebūtu racionāli. Tāpēc atbilstoši Baltijas valstu apvienotās tūrisma komitejas darba plānam strādājam Japānā kopā un izmantojam vērtīgo iespēju piedalīties nozares izstādē, kuru apmeklē gan profesionāļi, gan plaša sabiedrība.”

Šogad piedalīšanos izstādē “JATA Tourism EXPO Japan” jo nozīmīgāku dara vienlaikus notiekošais Āzijas un Eiropas sanāksmes jeb ASEAM tūrisma simpozijs. ASEAM ir neformāla dažādu līmeņu starpvalstu sadarbības platforma, kas izveidota 1996. gadā ar mērķi stiprināt Āzijas un Eiropas attiecības politikā, ekonomikā, kultūrā, sociālajā jomā un arī tūrismā.

Simpozija uzmanības centrā būs tūrisma attīstības jautājumi, lai sekmētu tālāku nozares izaugsmi. Rīkotāji uzsver – Eiropa ir populārākais tūrisma galamērķis, kuru 2014. gadā apmeklēja par 4 %  jeb 22 miljoniem tūristu vairāk (kopumā 588 milj.) nekā gadu iepriekš. Savukārt Āzijas un Klusā okeāna reģionā, pēc Pasaules tūrisma organizācijas datiem, pērn bija 5 % pieaugums jeb tūristu skaits palielinājās par 13 miljoniem (kopā 263 milj.). Tas esot lielisks pamats, uz kura būvēt vēl ciešāku sadarbību nekā līdz šim.

TAVA direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava atzīst: “Japānas tirgū sekmīgi strādājam jau vairākus gadus. Piedalīšanās simpozijā dos iespēju šo tirgu iepazīt tuvāk. Paredzētas saistošas diskusijas un vērtīga pieredzes apmaiņa.”

Izstādē “JATA Tourism EXPO Japan” šogad, tāpat kā pērn, piedalīsies apmēram 150 valstis un reģioni. Tradicionāli izstādes laikā notiek dažādi sarīkojumi, tādi kā, piemēram, Tūrisma forums un mediju tikšanās. Šā gada foruma tēma ir – tūrisms un kultūra. Tajā tiks pārrunāts daudz nozīmīgu jautājumu - par to, kā atrisināt dilemmu starp kultūras un vēstures mantojuma saglabāšanu un tā izmantošanu tūrismā, par radošās industrijas lomu kultūras veicināšanā un tūrisma atbalstīšanā, par tūrisma sadarbību ar kino, mūziku, dizainu u. c.

Labas iespējas popularizēt mūsu valsts tūrismu būs arī mediju sarīkojumā, kurā paredzējuši piedalīties apmēram 90 šā biznesa profesionāļu. “Japāna ir valsts, kur joprojām liela nozīme ir drukātajiem izdevumiem, bet sevišķs spēks piemīt televīzijai. TAVA mārketinga partneris Japānā – uzņēmums “Foresight Marketing” sola mums ne vienu vien tikšanos ar žurnālistiem, ko Latvijas puse centīsies izmantot visā pilnībā,” uzsver Inguna Žīgure.

Baltiešu stendā tiks piedāvāti vairāki izdevumi par Latviju un Baltiju japāņu valodā. Kopā ar TAVA komandu stendā strādās arī pārstāvji no mūsu valsts tūrisma uzņēmumiem – “Baltijas ceļojumu grupa” un “Con-ex”.

Pērn starptautisko tūrisma izstādi “JATA Tourism EXPO Japan”, ko rīkoJapānas Ceļojumu aģentu asociācija (Japan Association of Travel Agents, JATA) sadarbībā ar Japānas Ārlietu ministriju un Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministriju, apmeklēja apmēram 160 tūkstoši interesentu.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs 2014. gadā bija apkalpoti gandrīz 16 tūkstoši japāņu tūristu, kas ir par 74 % vairāk nekā gadu iepriekš.

 Inta Briede 

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts